na AT olie verversen resetten?

Gestart door el diablo, 16-01-2013 16:51:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

el diablo

zoals het onderwerp al aangeeft: kan ik zonder de auto in de storing te laten schieten de AT olie verversen?

waar ik me ook wat over verbaas is het volgende: volgens mijn instructieboekje moet er een dexron2 kwaliteit in de bak, maar na de magische zoekfunctie te hebben gebruikt zie ik overal dexron3 opduiken?!

hoe zit het nou? ;D

greetz mies
T5 '96

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

el diablo

Ik heb geen storing, mijn vraag is of ik mijn at kan verversen zonder een storing op te lopen? ;D
T5 '96

Sbv

Wat noem je verversen.
Welke auto gaat het over
welk bouwjaar en motor

el diablo

sorry, vergeten ;D een t5 uit 96.

ik ben een beetje huiverig na de diverse horrorverhalen van een flush, dus ik wilde aftappen langs de plug en weer met verse olie bijvullen.
T5 '96

rogerV701998

Dat kan zonder dat je een storing krijgt. We hebben het bij mijn auto diverse keren gedaan zonder dat er een storing gemeld werd.

-D©©©L-

Welke dexron II staat er in je boekje ?  IIE, IIF ?

In principe is een dexron standaard altijd teruggaand gelijkwaardig (backwards compatible).  Je mag dus ook dexron  III, IV en VI  gebruiken.
Met de komst van een nieuwe Dexron standaard, vervalt altijd de voorgaande. Het is dus onmogelijk om nu nog gecertificeerde dexron II, III, IV te kopen. Simpelweg omdat de specificatie officieel ingetrokken is. De olie welke in de nieuwere 5 bak automaten gebruikt wordt, voldoet ook in de 4 bakken. Bij mij gaat deze aanzienlijk langer mee. Dit is de olie met de J3309 specificatie.  Deze is mengbaar met dexron, deels wisselen van de olie geeft daarmee geen problemen.

el diablo

bedankt voor jullie snelle reacties! er staat in mijn boekje letterlijk: ATF olie die voldoet aan de dexron2 E en ford Mercon specificaties.

ik heb nog dexron2E staan van mijn mercedes, maar dan laat ik voor de T5 wel lekker dexron 3 invliegen door mijn broertje. en houdt ik die dexron 2 voor de benz.

de reden van het verversen is overigens het "voelbaar" schakelen van 2e naar 3e versnelling.  verder schakelt hij als boter. het is maar heel lichtjes, maar neem liever het zekere voor het onzekere. de olie is ook niet mooi rood meer.

dat word weer een mooi klusje voor volgende week ;D
T5 '96