knipperend pijltje na demontage eco / sport schakelaar

Gestart door svenerik, 03-05-2013 22:18:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

svenerik

geachte volvonisten,

Betreft 8855 R 1996 aut;
prima schakelend en zonder pijltje in dashboard

vanmiddag in de lente zon een aantal lampjes vervangen in de middenconsole nabij de schakelpook.
Hierbij dacht ik; kom ik haal alle schakelaartjes eruit om eens lekker overal bij te kunnen en dus ook de eco sport schakelaar.

tijdens het vervangen van de lampjes een aantal keer het contact aan gezet om de nieuwe lampjes te testen...

daarna weer alles in elkaar gezet en ........ knipperend pijltje in het dashboard.... grrrrrr
Even voor de duidelijkheid: ik heb dus contact aangezet zonder de eco/sport schakelaar aangesloten en dat zal de automaat bak ecu gemist hebben..


polen van de accu af (ik weet dat het tegen beter wetenin is..) Werkt dus niet..

En nu? ik heb er een stukje mee gereden en rijd gewoon goed.

Ik neem aan dat het gewoon een kwestie van recette...

kan iemand dit bevestigen...


sveb

dielie850

#1
Kan je die niet via de OBD resetten.
Heb het es bij de 740 gehad iedere keer als de accu los was geweest het locked up lampje bleef branden maar ging na een paar km weer uit.
Misschien de pook es in alle standen zetten?

svenerik

dielie,
dank voor je snelle reactie.. volgens mij heb ik obd 1,5 en ik heb zo'n kastje gesoldeerd.. Ben alleen de handleiding kwijt...

ik ben al aan het zoeken maar je de zoekfunctie houdt het nog even spannend voor me...

zal ik eens gaan proberen... alle standen doorlopen van de aut. bak... in ieder geval bedankt voor de tip !

sven

svenerik

Volvonisten,

Opeens maak ik me druk... Ik kan er toch wel gewoon mee rijden ??

:eusa_think: :eusa_think:

konniekip

Tuurlijk, je kan rijden knipperend en wel.. nu nog ff je code resetten

svenerik

geachte volvonisten,

hierbij de oplossing: zoals verwacht een reset en hatsiekadee ..... weg knijpertje..

service handeling van Nordicar; keurig.

sven.