Slepen automaat

Gestart door Hen3, 03-11-2004 10:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hen3

Mag een V70 met automaat nu wel of niet gesleept worden?

BartT5R

Waarom zou dat niet mogen? Als ie in N staat kan dat toch geen kwaad?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Hen3

Citaat van: BartT5R op 03-11-2004 11:17:28
Waarom zou dat niet mogen? Als ie in N staat kan dat toch geen kwaad?

Ik hoor wel eens andere verhalen....

daytonawim

lees het boekje, ik mocht mijn automaat wel slepen ( niet aan slepen)  met max snelheid van 40 of 50 km/h

Raf

toch is het mij eerder al afgeraden om een automaat te slepen omdat er geen koeling is doordat de motor niet draait.

ik neem het zekere voor het onzekere en laat mijn 850 niet slepen.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Hen3

Citaat van: Raf op 03-11-2004 19:29:43
toch is het mij eerder al afgeraden om een automaat te slepen omdat er geen koeling is doordat de motor niet draait.

zoiets heb ik inderdaad eerder gehoord.... en klinkt ook wel aannemelijk moet ik zeggen.


BartT5R

Citaat van: Ludo op 04-11-2004 08:56:40
koeling?, wat moet er dan gekoeld worden als je gesleept word. ???
je hebt geen stuur en rembekrachtiging als de motor niet draait.

Ze doelen waarschijnlijk op de automaat zelf denk ik Ludo, Maar als ie in N staat is er toch een fysieke ontkoppeling hé? Dus dan zou de temperatuur toch ook niet mogen oplopen als er maar 1 as in de AT draait.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

daytonawim

Ben geen echte monteur maar, de bak ontkopelt de motor van de aandrijving, en niet de verbinding tussen aandrijving en de bak.
Hierdoor kan het zijn dat er geen olie komt op plaatsen waar het wel nodig is en er zal inderdaad geen koeling plaats vinden van de aanwezige koeling.

Sleep bedrijven slepen automaten ook altijd met de aangedreven wielen op de bok.

BartT5R

Dat zie je verkeer Wim,
de koppeling koppeld de motor van de versnellingsbak, de versnellingen worden in de bak zelf geschakeld via een systeem van tandwielen, ringen en assen die men "inschakeld" al naargelang de gekozen versnelling, de bak in neutraal zetten doe je wel degelijk in de bak zelf. Ik weet het niet juist bij de Volvo bak, maar natuurlijk is er 1 as die steeds draait, de uitgaande as die via de cardans aan de wielen is bevestigd, maar of de andere (2?) assen mee zullen draaien weet ik niet.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

BartT5R

Sleep bedrijven zullen steeds de sturende wielen op de bod zetten, tegenwoordig zijn dit ook vaak de  aangedreven wielen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.