Daklijst A-stijl zonder pinnetjes

Gestart door KXS70, 15-09-2013 15:11:09

Vorige topic - Volgende topic

KXS70

Het lijkt vandaag wel vrijdag de 13e :-\ bij ons.

Na een weekje in de Alpen geweest te zijn en de Autobahnen onveilig gemaakt te hebben, heb ik vanochtend onze V70 (sept. '99) even door de wasstraat gehaald. Na het programma blijkt de kentekenplaat vóór verdwenen. En ook laat er een daklijst/-strip los bij de linker A-stijl. Tijdens de rit naar huis schiet 'ie vanuit de (onder)hoek los en hangt 'ie naast het portierraam.

Wanneer ik de lijst thuis bekijk zie ik dat er op de A-stijl 2 pinnetjes (tenminste de platte kopjes,  als enige verroest) missen, waaromheen een geel blokje/ klemmetje behoort te zitten. Aha; daarom lag de lijst daar, voor een gedeelte, de laatste tijd regelmatig los dus.

Afgelopen januari nog heeft de Volvodealer de voorruit vervangen, en nieuwe dakrails geplaatst. Alles hebben we toen uit handen gegeven. De auto had na deze ingrepen al snel last van los zittende daklijsten ter hoogte van de A-stijl. Klungelwerk geleverd?

Wat nu?

Terug naar de dealer en hen om een oplossing vragen? Heb zelf echter niet zo'n zin om weer naar deze dealer terug te moeten: het is ons meerdere malen overkomen, dat we terug moesten vanwege hun werkzaamheden. We zijn intussen al aan het omkijken/ uitproberen bij een ander.

Of heeft iemand van jullie dezelfde ervaring, met die versleten/ verroestte/ afgebroken pinnetjes en weet iemand een creatieve/ degelijke/ blijvende oplossing? Tape? Kit? Welke?

Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.

Groet, Dick

The Demon

Gewoon terug gaan en laten oplossen met de mededeling dat als het weer niet goed is het op hun kosten door een andere dealer/Volvo Nederland wordt gedaan.
Een mailtje met je ervaringen met die dealer naar Volvo Nederland en een CC naar de betreffende dealer wil ook nog wel eens mensen wakker schudden.

Groet,
The Demon.

KXS70

Misschien wel beter zo Demon.

In ieder geval heb ik mijn kentekenplaat weer terug  :eusa_dance:. Gevonden in de wasstraat. Kon ook niet anders. Gelukkig maar. Kan maar moeilijk wennen aan een 1tje (of een 2tje, of een 3tje) erbij op de plaat. Zal de platen wel vastkitten.

Groet, Dick

KXS70

Dealer/ garage denkt een oplossing te weten: parkertjes.

Tsja... Lassen lukt niet meer. Auto staat nu een paar dagen in de werkplaats. Ben benieuwd.

elianmars

Parkertjes? Hoe dan?

Is lijmen/kitten geen (betere) oplossing?

KXS70

Vind het ook tamelijk rigoureus.

Heb ze verzocht niet te zorgen voor problemen (lekkage en roest bijv.) in de toekomst en nu eens echt te zorgen voor een definitieve oplossing. Word dat op en neer rijden, het is voor ons zo'n 27 kilometer (heen), gewoon zat.

KXS70

Auto gisteren opgehaald. Dealer zegt parkertjes geplaatst (ingeschroefd?) te hebben evenals en nieuwe gele blokjes op 4 (of 5) punten. Men heeft ook aan roestwering gedaan. Hoe en wat? Geen idee.

Lijmen of tapen waren volgens de dealer niet aan de orde.

De strip/ lijst op de A-stijl lijkt nu wel goed vast te zitten. Dealer heeft mij niets in rekening gebracht. Hoop er nu eens van af te zijn.

Item is wat mij betreft gesloten.

KXS70

Citaat van: KXS70 op 24-09-2013 14:59:38
Auto gisteren opgehaald. Dealer zegt parkertjes geplaatst (ingeschroefd?) te hebben evenals en nieuwe gele blokjes op 4 (of 5) punten. Men heeft ook aan roestwering gedaan. Hoe en wat? Geen idee.

Lijmen of tapen waren volgens de dealer niet aan de orde.

De strip/ lijst op de A-stijl lijkt nu wel goed vast te zitten. Dealer heeft mij niets in rekening gebracht. Hoop er nu eens van af te zijn.

Item is wat mij betreft gesloten.

Toch niet blijkt nu. Dealer heeft me afgelopen weekend voor de herstelwerkzaamheden een rekening gestuurd van 86,- (euro).

Zal nog wel even reageren en de importeur hierover informeren. Alle reclames voor de eigen merkdealer ten spijt; de maat is bij mij nu echt vol (heb te vaak moeten terugkomen voor, soms onnodige en dure, herstelwerkzaamheden bij het bedrijf). Er zijn meer garages.

ruspek

Parkertjes snap ik wel. Die komen in plaats van de pinnetjes waarop vervolgens het gele blokje op geschoven kan worden. In mijn ogen ook de beste oplossing.
Lijm of kit laat op den duur toch weer los of als het eens los moet heb je veel werk om het schoon te krijgen. Ook de waterafvoer wordt met lijm / kit verstoord.

De rekening is wel een beetje lullig, vooral als zij degenen waren die het raam hebben vervangen. Al kan heg natuurlijk zijn dat toen ook al de pinnetjes niet aanwezig waren. Dan is het gewoon meerwerk dat in rekening wordt gebracht.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

KXS70

Inderdaad  >:(.

Voorruit is in januari 2013 bij deze Volvodealer vervangen. Men ging prat op de kunde van de eigen medewerker(s).

Na de operatie al snel last van los liggende lijsten t.h.v de vooruit en een zeiknatte rechtervoorstoel (lekkage via de plafondlijst, omdat men volgens mij geen kit toegepast heeft in de boutgaatjes op mijn/ 850forum-advies). Voorheen nooit van dergelijke klachten last gehad.

Ben er in het voorjaar mee terug geweest. Nadien lag de linkerlijst nog steeds niet mooi strak. Met als laatste resultaat een lijst die losschiet/ hangt naast de wagen.