Beestjes in de tank.

Gestart door Kapitein Haak, 16-09-2013 20:59:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kapitein Haak

Een collega van mij die op diesel rijdt heeft enorme problemen gehad afgelopen zomer op vakantie in Frankrijk. Zo erg dat de ANWB de auto net na de vakantie af heeft moeten slepen.
Nu na heel veel zoeken zijn ze er eindelijk achter gekomen wat het was.

Blijkbaar is het percentage Bio-diesel in frankrijk hoger dan hier in NL dat er door gemengd wordt.
Als er dan een bepaalde bacterie in de tank terecht komt groeien er kleine beetjes in de tank die zich bij 40grC gaan vermenigvuldigen en na verloop van tijd het filter doen verstoppen met alle gevolgen van dien.

Er zijn additieven te verkrijgen om dit tegen te gaan...
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

widebody

Dit gebeurt ook in NL. Heb begin dit jaar met de DikkeDaf hetzelfde gehad. Onder vollast begon ie te stotteren.
Bleek idd een bacterie in het brandstofsysteem te zitten. Heet twee dagen in de werkplaats gestaan om alles schoon te maken.

En we tanken altijd bij hetzelfde station hier in Heerlen.

BBS

Pfff ben ik even blij dat het hier in het noorden kouder is dan bij jullie.. :eusa_angel: ;D






O.T: Wel lekker knullig en je zit mooi met de gebakken peren....
Volvoloos....

pwassink

Citaat van: widebody op 16-09-2013 21:22:14
Dit gebeurt ook in NL. Heb begin dit jaar met de DikkeDaf hetzelfde gehad. Onder vollast begon ie te stotteren.
Bleek idd een bacterie in het brandstofsysteem te zitten. Heet twee dagen in de werkplaats gestaan om alles schoon te maken.

En we tanken altijd bij hetzelfde station hier in Heerlen.

Klopt,  wij hadden dat in onze eigen tankinstallatie (staat er ook voor onze dikke daf's) daarin een paar maal extra een microfilter vervangen, en de leverancier een keer een speciale dope laten toevoegen loste het daar uiteindelijk op.

Vrachtwagens hebben er gelukkig geen last mee gehad, wel die filtering van de pompinstallatie, telkens compleet verstopt, oud filter opengemaakt, zaten echt "vellen" in, leverancier noemde het gewoon algen trouwens, gaf een bruin/groene afzetting in die fillters.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

grijzev70tdi

Ik heb af en toe ook het idee dat er beestjes in de tank zitten, hij zo snel leeg  ::) ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

twotone

Dit is inderdaad een bacterie, in de garage hebben we hier veel last mee gehad. Vooral in de warmere dagen, dan zaten de filters regelmatig verstopt.

Een middeltje wat hiertegen werkt heet Acticide, maar dit is helaas niet als particulier te koop :(

http://www.5in1power.nl/5in1-acticide-cmg.html
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Midicijnman

Citaat van: grijzev70tdi op 17-09-2013 00:31:03
Ik heb af en toe ook het idee dat er beestjes in de tank zitten, hij zo snel leeg  ::) ;D

Hahaha!

Wat ik dan denk: die dope die je erbij gooit is misschien wel zo milieu-onvriendelijk, dat je beter gewone diesel had kunnen tanken...


twotone

Ook met gewone diesel kan je er last van krijgen, alleen iets minder snel ;D Je ziet 't gauw aan een donkergrijs/zwart filter.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

glenfiddich1983

Nou, zien we weer wat er van komt als die milieuterroristen het voor het zeggen krijgen. Lijkt heel milieuvriendelijk die biodiesel, maar moet je weer allerlei chemische troep gebruiken om die beestjes te doden. Plus dat allerlei filters extra geproduceerd moeten worden omdat ze vaker vervangen moeten worden, wat vast ook héél milieuvriendelijk is.

Gelukkig rij ik op gas. Knap beestje dat het daarin overleeft ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Volvo850Luxury

Dat is wel de laatste plek waar ik beestjes had verwacht ( in een dieseltank/benzinetank/gastank )
Maar achja weer wat erbij geleerd :D