v70 nieuw 2.4t slaat af met elektronisch gasklephuis

Gestart door RoelNL, 30-09-2013 20:28:43

Vorige topic - Volgende topic

RoelNL

Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden ook al een keer iets gepost met soort gelijk probleem.

zie dit hier

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63902.0.html

Nu ben ik al een tijdje bezig mijn vaders auto proberen te fixen, maar tot nu toe weinig succes.

Ik heb een aantal dingen gechecked namelijk of ik bij de inlaat een lek had met behulp van remreiniger, niks gevonden vervolgens slangen vervangen omdat deze toch broos en heel veel droogtescheuren vertoonde moest dan toch maar gebeuren.

Nu heb van de week een Elm apparaatje binnen gekregen en ben ik vervolgens gaan kijken met behulp van de Ipad en programma van 6 euro wat een een aantal waardes waren die ik kon meten o.a. de luchtmassameter en nog behoorlijk wat meer. Nu heb ik op internet kunnen vinden dat de LMM tussen de 2.75 gram/sec. en 4 g/s moet zitten wil deze goed zijn/functioneren. Ook zeiden ze nog op internet (niet op dit forum, maar via google gewoon foutcodes ingetikt 1171 en 1174) dat het 9 van 10 x O2 meter is, geen idee wat en waar deze zit maar die kon ik ook meten via mijn Ipad want die gaf 02 sensor aan met waardes van 0.68V toen dacht ik gelijk dat kan niet missen, het is lambda sensor. Weet ik niet zeker maar hopelijk wel iemand op het forum.

Nu dus het volgende, afgelopen zaterdag ben ik dus gaan meten wat de waardes waren van de LMM bij een koude start, Buitentemp. 15 graden. Ik kreeg waardes tussen de 6 en 7 g/s dus ik dacht probleem gevonden.
vervolgens een ritje naar mijn zus gemaakt richting Tilburg. Toen nog een keer gemeten en toen gaf de LMM fluctuerend 4.25 en 5 g/s aan. Nog steeds te hoog.

Vandaag heb ik dus de LMM losgehaald en schoongemaakt met wat alcohol en wattenstaafje. Daarna laten drogen en terug gebouwd. Vervolgens gaat motor slecht lopen en afslaan :eusa_wall:.  Na nog een paar keer starten lopen en afslaan zegt de auto immobilizer, hoe dit kan snap ik dus helemaal niet. Ik dus weer uitlezen foutcode 0102, maar goed vervolgens heb ik dus de LMM stekker eraf gehaald en dan blijft de auto wel lopen, daarna ff een stuk gereden 10 km daarna op een parkeerplaats de stekker er weer in gedaan en gestart. Toen bleef de auto wel lopen. Daarna weer terug gereden en toen ik bijna thuis was dus weer afslaan terwijl ik geen gas gaf en bijna stilstond, af fijn stekker eraf auto geparkeerd en gestopt. tijdens het terug rijden kwam ik er ook achter de cruisecontrol niet meer werkte(hier snap ik dus ook niks van omdat dit mijns inziens niks met de LMM te maken heeft).  Vervolgens dus uitlezen en zegt ie weer foutcode 0102 geen of slechte verbinding met LMM.

Nu weet ik dat dit type Volvo een elektronisch gasklephuis heeft :'((deze is al een keer vervangen geweest want er zit een gele sticker op, hoelang geleden dit is geweest geen idee).

1 Ding weet wel bijna zeker en dat is dat de LMM stuk is, of ik hem zelf echt goed stuk heb gemaakt tijdens het schoonmaken kan ik me bijna niet voorstellen, maar goed dan heb ik in ieder geval de troost dat de LMM verkeerde waardes aangaf. Kunnen jullie mij vertellen of het correct is wat ik hierboven opgeschreven heb, ik hoop het wel want anders :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Hebben jullie een idee wat dit probleem kan zijn?
Want ik kom er nu echt niet uit, aangezien jullie weer een andere kijk hierop hebben of dit al een keer mee gemaakt hebben of  iemand kennen die dit probleem ook gehad heeft en waar het is opgelost.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Gr Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

grijzev70tdi

schoonmaken van een lmm heeft meestal weinig succes, word meestal erger dan minder.

O2 sensor is lambda sensor
Grolsch, het klinkt al lekkerder

RoelNL

Ok dank u voor de snelle reactie

Zal je ook iets kunnen zeggen over het niet lopen met de stekker erop en vervolgens melding immobilizer.

Weet je ook iets over de waardes die lmm moet geven?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023