Auteur Topic: Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ  (gelezen 117868 keer)

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ
« Reactie #1125 Gepost op: 14-10-2019 21:50:46 »
Vandaag een onbezonnen actie gedaan. Een C70 cabrio uit 2001 gekocht............2.4T, automaat, zwart.
Moet wel een en ander aan gebeuren. Maar ik heb tot januari vrij en ik moet toch wat te doen hebben, toch?

BR

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #1126 Gepost op: 14-10-2019 23:33:14 »
Foto? !

en januari is ook wel die ideale cabrio maand  ;D ;D

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1127 Gepost op: 15-10-2019 09:31:26 »
Ja, foto...... dat moet ik nog even uitvogelen, nu tinypic het niet meer doet.
Photobucket vraagt geld, en dat ga ik niet niet doen

BR

elianmars

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV
« Reactie #1128 Gepost op: 16-10-2019 09:51:19 »
Vandaag een onbezonnen actie gedaan. Een C70 cabrio uit 2001 gekocht............2.4T, automaat, zwart.
Moet wel een en ander aan gebeuren. Maar ik heb tot januari vrij en ik moet toch wat te doen hebben, toch?

BR

Leuk, Gerco!  :D

Mocht je er behoefte aan hebben, op Facebook is een groep speciaal voor de Nederlandse cabriorijders: Dutch Volvo C70 Soft Top Club.

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1129 Gepost op: 17-10-2019 21:26:55 »
Leuk, Gerco!  :D

Mocht je er behoefte aan hebben, op Facebook is een groep speciaal voor de Nederlandse cabriorijders: Dutch Volvo C70 Soft Top Club.

Dank voor de tip, er moet nl wel wat aan gesleuteld worden: nieuwe bestuurdersstoel, sappen, en wellicht draagarmen of veerpoten compleet voorzijde.
En eigenlijk bedoeld om na het opknappen door te verkopen, met de winst kan ik dan de DOP verder opknappen: nieuw stuurhuis, nieuwe nivomats, japanifold spruitstuk en dak spuiten.......
Morgen gaat de DOP naar Dennis, iig nieuw stuurhuis en spruitstuk er op en ring om vulhals vervangen.

BR

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1130 Gepost op: 17-10-2019 21:29:13 »
Ander vraag; gaat over mn grijze XC uit 2001.
Bij estateservice hebben ze de heldere koplampen ("niet xenon") voor de serie 2004-2008 in de aanbieding. Met die koplampen smoelt de auto beter/mooier, maar kan ik deze koplampen monteren? Wat is er anders en kan het met de canbus?
Iemand die dit weet/ervaring mee heeft?

BR

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R CY | V60D3+
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1131 Gepost op: 17-10-2019 22:59:39 »
Geen idee, zag toevallig een 2001 S60 op fb. te koop staan met die facelift. Dus het kán wel...

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1132 Gepost op: 18-10-2019 20:06:47 »
Geen idee, zag toevallig een 2001 S60 op fb. te koop staan met die facelift. Dus het kán wel...

Ik heb denk ik dezelfde gezien....bij estateservice geven ze aan dat het niet past. Ik meen dat het vooral om de stekkers gaat: die passen niet één op één. Dus eigenlijk wil ik het gewoon bij iemand zien die het al eens gedaan heeft.

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1133 Gepost op: 18-10-2019 20:29:01 »
Ik heb vandaag dus een een zwarte C70 cabrio 2.4T, aut en 228 k gelopen opgehaald. Blind gekocht, dus wel een behoorlijke gok......

Toen ik m op de ambulance zette gutste het water er uit: ergens bij het linker achterwiel. Ik had al wat horen klotsen toen ik er mee reed op de P richting de ambulance. dus dat wordt klus 1: waar komt het water vandaan???? (overigens: van de week lag er ook een laag water in de reservewielbak van de DOP.... :eusa_sick: :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think: ??? ???)

De voorstoelen zijn als zodanig nog wel herkenbaar, maar niet meer te redden. (dit wist ik, had ik al op de foto's gezien).

Thuisgekomen maar eens snel wat beter geinspecteerd en tot nu toe het volgende gevonden, gehoord, etc:
- rechterspiegel is aan gort : easy fix
- de knoppen voor de achterklep en benzinetank (die in de deur zitten) zijn weg, er steken twee plastic stangetjes omhoog...
- middenconsole is kapot op de bekende plek, nl achter de armsteun. Dus op zoek naar vervanger
- linker schopplaat is niet moeders mooiste meer
- het tankklepje gaat niet open als je het hendeltje gebruikt: waarschijnlijk motortje bij klep: easy fix
- de kap is prima, ook de achterruit is heel en zit goed in de kap, geen scheurtjes of kapotte bedrading, openen en sluiten gaat prima (volgens mij is deze kap al eens een keer vervangen, ziet er nl nog erg goed uit)
- rechts achter schaafplek, geroest: (wist ik): iets minder easy fix: dit wil wil laten maken door iemand, iemand goed en betaalbaar adresje?
- radio SC901 werkt prima (dolby surround) met twee CD cassettes.
- er komt een vreemd geluid uit het vooronder als je de sleutel op contact zet (motor loopt dan dus niet) alsof je een kapotte stofzuiger hoort die veel te veel herrie maakt, uitzetten airco maakt niet uit. Als motor loopt hoor je het ook nog: wat zou dit kunnen zijn?
- Er zitten nog veel rekeningen bij, naam eerste eigenaar ook en laatste eigenaar ook, veel originele boekjes en mooie reclame folders , (folder met welke opties allemaal leverbaar waren) in grote zwarte volvo map.
- deze auto kostte in 2001 dus meer dan 60.000 euro..........
- kleine kras op motorkap en voor op de hoeken van de bumpers wat schaafplekken, niets aan doen voorlopig
- De bekleding is lichtbruin/beige (code 1966?), hoe zou het staan als ik de voorstoelen vervang door zwart met alcantara, links ook nog electrisch verstelbaar. Dan achterbank en leuning ook vervangen??,  zou dit een mooie kleurencombi worden? (heb eigenlijk een afkeer van beige.....) Bovendek dashboard is nl ook zwart (en volgens mij niet origineel)
- automaatbak: nog geen oordeel, lijkt wat schokkerig, maar ik heb er nog niet echt mee gereden, we zien wel, flushen lijkt mij iig een goede optie.
- er heeft een bagagerek opgezeten: de 4 zwarte vierkante stickers zitten er nog.

Als ik weet hoe ik foto's kan posten, zal ik er wat plaatjes bij doen.

BR

« Laatst bewerkt op: 18-10-2019 20:31:31 door blauweroffel »

tuuur

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • 855 2.5 10v AUT (412) '94
« Reactie #1134 Gepost op: 18-10-2019 20:38:14 »
Dat klinkt als een behoorlijk project!

Voor plaatjes gebruik ik https://postimages.org/
- ik verander “do not resize” in 800x600 en laat “do not expire” zo
- dan klikken op de knop “choose photos”
- foto die je kiest wordt meteen geupload
- dan de link bij Direct Link kopiëren
- terug naar hier, het knopje onder B klikken, boven de smileys
- nu komen er img ‘tags’ in je post te staan
- plak daar de direct link tussen. Dan krijg je bv dit:

Als je dit berichtje citeert zie je de code wel!
"If we all take the backseat, who's gonna drive?"

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1135 Gepost op: 18-10-2019 20:40:45 »
Dat klinkt als een behoorlijk project!

Voor plaatjes gebruik ik https://postimages.org/
- ik verander “do not resize” in 800x600 en laat “do not expire” zo
- dan klikken op de knop “choose photos”
- foto die je kiest wordt meteen geupload
- dan de link bij Direct Link kopiëren
- terug naar hier, het knopje onder B klikken, boven de smileys
- nu komen er img ‘tags’ in je post te staan
- plak daar de direct link tussen. Dan krijg je bv dit:

Als je dit berichtje citeert zie je de code wel!

Thx, ik zal morgen dit gaan proberen, ik heb nog geen foto's, nu te donker.

BR

elianmars

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV
« Reactie #1136 Gepost op: 18-10-2019 21:57:59 »
Wat betreft het water dat je hoort klotsen, 99% zeker dat het uit de bak, waarin de kap zakt, komt. Daarin zitten roosters om het water af te voeren. De leidingen hiervan komen uit bij de binnenschermen van de achterwielen.
Eerst de roosters controleren op verstopping. Mocht daar niks zitten, dan kan het zijn dat de leidingen zelf verstopt zitten. Was bij mijn C ook het geval. Ze zitten achter de zijpanelen naast de achterbank.

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1137 Gepost op: 20-10-2019 19:02:00 »
Wat betreft het water dat je hoort klotsen, 99% zeker dat het uit de bak, waarin de kap zakt, komt. Daarin zitten roosters om het water af te voeren. De leidingen hiervan komen uit bij de binnenschermen van de achterwielen.
Eerst de roosters controleren op verstopping. Mocht daar niks zitten, dan kan het zijn dat de leidingen zelf verstopt zitten. Was bij mijn C ook het geval. Ze zitten achter de zijpanelen naast de achterbank.

Klopt, had op FB (C70 soft top club) ook al deze tip gekregen. Daar beschreven ze dat je achterwielen moet verwijderen, wielkuip loshalen en dan zie je de doorvoeren zitten.

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1138 Gepost op: 20-10-2019 19:15:26 »
Ok, niet van te dichtbij foto's gemaakt  ;D

Nu op zoek naar:

andere schopplaat links
middenconsole
heldere koplampen
amerikaanse knippers opsnorren
upgrade achterlichten

Doen:
waterdoorvoer van opbergbak van dak doorsteken
rechterspiegel vervangen
automaat flush
uitzoeken wanneer distributie voor t laatst gedaan is
tapijten schoonmaken
roest plek aanpakken en spuiten

BR
« Laatst bewerkt op: 20-10-2019 19:29:19 door blauweroffel »

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1139 Gepost op: 20-10-2019 19:27:09 »
Omdat er op de oprit maar twee auto's kunnen staan ( ja,ja wat een probleem  ;D) de DOP weggebracht. Staat meer op een ambulance dan dat ie zelf rijd....
Dennis ontfermt zich er even over: nieuw stuurhuis, japanifold spruitstuk plaatsen en abs sensor rechtsachter vervangen. Tot slot de ring om de vulhals van de benzinetank vernieuwen.

Op weg naar Elst:

Dus als ti klaar is, waar laat ik m dan.....

BR