Auteur Topic: Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ  (gelezen 105792 keer)

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Wannabee R en de rode N
« Reactie #60 Gepost op: 12-12-2013 10:17:47 »
Die rode N zit vol met software, niet leuk gewoon, maarrr............

Ik heb een fioetsendrager achterop de auto gehad en de stekker voor de verlichtng in de aansluiting gestopt.
Toen ik er dus mee wegreed zat dat rek erop. Toen gingen dus TIJDENS het rijden even alle lampjes aan. En daarna ging mml uit!

gisteren het rek er weer af gehaald en wat denk je............na een paar km gaat mml weer branden.

dus vandaag ga ik dat nog een keer proberen. Gaat nu weer het mml uit , dan zou het dus wel eens aan de contactdoos bij de trekhaak kunnen zijn?????????

Trouwens, vandaag mar even de thor velgen er op gezet. Gisterne gekocht op MP, hebben er 5 minuten opgestaan en ik ben de gelukkige voor een zeeeeeeer schappelij prijsje. Met michelin alpine met 7 mm. :eusa_dance:

(tijd voor een andere lens op mn phone.....)
galaxy S4 mini aangeschaft  :eusa_dance:
BR
« Laatst bewerkt op: 22-12-2013 16:01:18 door blauweroffel »

The Volvoboy

• Koen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
« Reactie #61 Gepost op: 12-12-2013 10:37:16 »
Dat ziet er netjes uit! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 643.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Persus - 365.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 354.000km

855T5+

• ex-clublid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2x 855 2.3 AUT '95: T5+ LPi 418 en T-5R CY
« Reactie #62 Gepost op: 12-12-2013 10:48:07 »
Dat ziet er netjes uit! :eusa_clap:
mee eens
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

• ex-clublid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2x 855 2.3 AUT '95: T5+ LPi 418 en T-5R CY
« Reactie #63 Gepost op: 12-12-2013 10:50:57 »
Die rode N zit vol met software, niet leuk gewoon, maarrr............

Ik heb een fioetsendrager achterop de auto gehad en de stekker voor de verlichtng in de aansluiting gestopt.
Toen ik er dus mee wegreed zat dat rek erop. Toen gingen dus TIJDENS het rijden even alle lampjes aan. En daarna ging mml uit!

gisteren het rek er weer af gehaald en wat denk je............na een paar km gaat mml weer branden.

dus vandaag ga ik dat nog een keer proberen. Gaat nu weer het mml uit , dan zou het dus wel eens aan de contactdoos bij de trekhaak kunnen zijn?????????

Trouwens, vandaag mar even de thor velgen er op gezet. Gisterne gekocht op MP, hebben er 5 minuten opgestaan en ik ben de gelukkige voor een zeeeeeeer schappelij prijsje. Met michelin alpine met 7 mm. :eusa_dance:

http://i43.tinypic.com/mhynoh.jpg

(tijd voor een andere lens op mn phone.....)
BR
brakke aarddraad of andere brakke draad, die dan weer wel, dan weer niet contact maakt en je sw tript: je schreef al dat je dat zelf dacht, maar had je al eens daadwerkelijk alle massa asln losgehad, schoongemaakt en opnieuw vastgezet (i know kl*teklus, maar toch)
Volvo: Mutatis Mutandis

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 12-12-2013 23:07:17 »
Nou vandaag dus nog een keer met die fietsendrager enzo.......helaas mml brandt weer en blijft dat ook stug volhouden........

Even iets totaal anders, kan meteen in het laatje "nutteloze mededelingen" 

Ik tankte vandaag met draaiende motor de T-5 helemaal vol. (ja nu niet gaan roepen dat dat niet mag en zo.....)
Rij ik weg, zie ik de benzinemeter gewoon op bijna leeg staan  ???

Blijkt dat de meter de goede stand pas aanwijst als je m eerst van het contact hebt afgehad....

enfin kan dus in het laatje zie boven

BR

Morgen R velgen halen....... :eusa_dance:

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 13-12-2013 15:47:06 »
Ik heb onlangs een interieurfilter onder t parafaan van mn T-5 geplaatst.
Bij het terugplaatsen van het parafaan viel me al op dat het leek of het filter tegen het parafaan aan kwam.
De filterbak zeker niet laag genoeg gedrukt? Want de ramen beslaan redelijk snel nu en het duurt nu langer dan vroeger voordat ze weer helder zijn.

BR

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08 / Tesla M3 2020
    • reinemoen.net
« Reactie #66 Gepost op: 13-12-2013 16:21:38 »
Ik tank heel vaak met draaiende motor (diesel) en zowel in de Classic als in de XC N loopt de meter gewoon omhoog tijdens die handeling.

Ew√łut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 19-12-2013 21:01:48 »
Gisteren en vandaag gebeurden er twee dingen die ik heir wil vermelden:

Gisteren werd een pakket afgeleverd met een 3 tons garage krik, assteunen en handschoenen  :eusa_dance:

Vanmorgen bleek het niveau van de koelvloeistof in de Rode N in het tankje onder de voeler te zitten
(mijn vrouw in paniek: er brandt een lampje.....)
zij dus maar met de blauwe weg.

Ik op zoek naar een eventueel lek in slang of klem........auto op de krik en assteunen (meteen ingewijd)
motor een half uur laten lopen: en ik kan geen lekkage ontdekken.........

Wat noe? De auto heeft er 260000 op zitten en rijdt al 250000 op gas. Het zou toch niet zijn dat  kop of kleppen of...?

Dus eerst maar eens een compressie test

Br

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 22-12-2013 21:48:39 »
Morgen naar Montfoort met de rooie....
Had op een veilingsite een bod gedaan op een aanhanger Hapert plateauwagen  met lier gekocht.
Tot mijn stomme verbazing is het bod niet overboden en gegund....... :D
De smaak te pakken en ook en grote hoeveelheid nieuwe en originele ruitenwissers gekocht (in de blauwe volvo doosjes) voor een spotprijs en een momentsleutel.

De wissers ga ik hier wel te koop zetten voor prettige prijzen, kyp

En de aanhanger gaat mooi in de verkoop. (want ik heb er al een) Ben benieuwd of dat gaat lukken......

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 11-01-2014 21:56:29 »
Vandaag prettig zaken gedaan met Groko  :D :D

Dus binnenkort zit er een echt R interieur in mijn wannabee. En heb ik denk ik 2 x 4 Volans en een reserve volan
voor winter en zomerbanden. (want ik had al 1 x 4 volans met zomerbanden)

Mooie pookknop van een R, alleen is iemand mij voor geweest met het kopen van de handrem.... ;D

Het gaat ergens op lijken.

Vrijdag ga ik het ophalen bij hem en dan even uitvogelen hoe ik elektriek krijg bij de stoelen.
Als dat duidelijk is zet ik het R interieur er in en zet ik een zwart monza interieur te koop.

En dan zet ik hier wel wat foto's neer

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2014 17:39:46 »
Vorige week de D5 (2002, 380.000 km) van mn broer onder handen genomen
De achterbank wilde niet meer naar voren: de hendel werkte niet meer: kunststof kap gemold en zwarte hendel naar voren gehaald, nieuwe kunsstof kap er op (5 euro)
Leren stuur vervangen door kunststofstuur (even niets anders voorhanden) 4tientjes
Brodit fatsoenlijk aangesloten
Linkerspiegel weer bewegend gemaakt (geel verstelasje vervangen, was kapot)

Met dee opgedane kennis vandaag grijzeV70tdi geholpen met zelfde fenomeen met zn achterbank in de zwarte V70

Nu heb ik hier een grijze Beier staan (528i, 96) type E39.
Stuur moet vervangen, achterklep vervangen of opnieuw spuiten, roestplek onder achterklep weghalen, kabel motorkapvervangen, schaafplekje op rechterachterportier wegpoetsen, en radio vervangen (pixels vallen weg)
linker handel vervangen (gaat niet meer automatisch terug)
Ander stuur bij pijffers gehaald, radio uit Groningen.

Ik kan aan de slag. Weer eens wat anders. Moet zeggen dat de auto erg lekker rijdt.
Zal morgen een fototje plaatsen bij daglicht even een maken

BR

grijzev70tdi

• Aj ginne kop hebt kuj nich oet t raam kiekn
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 classic Bi-Fuel 475k
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2014 17:42:05 »
Met dee opgedane kennis vandaag grijzeV70tdi geholpen met zelfde fenomeen met zn achterbank in de zwarte V70

Waarvoor dank! :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2014 21:22:16 »
Ben nu een paar dagen bezig met de grijze beier.
nieuwe knoppen in het stuur. Wilde ook een beter stuur, maar dat valt niet mee. Ik heb het idee dat er elke drie maand wijzigingen zijn aangebracht in uitvoering. en dat geldt ook voor het stuur. dus een stuur uit een E39 uit 200 past niet in een E39 uit 96.

Radio vervangen is echter een fluitje van een cent, bijna net makkelijk als bij de volvo.

De roestplek onder de kofferklep bleek groter dan gedacht nadat ik de bumper er af had. 3 gaten en roest onder de achterrand. Roest verwijderd en de fabrikant van novorox blij gemaakt. (opdracht is dat het nog ongeveer drie jaar mee moet gaan)
Daarna roest bij linker achterlicht aangepakt en roest op de kofferklep. Beetje polyester en metaalplamuur doet wonderen, dus nu ongeveer 10 geplamuurd en geschuurd en gespoten. zit nu achter een oude compter, als ik morgen mijn eigen weer heb zet ik er wat foto's bij. (nieuwe harde schijf beschadigd, outlook en mailen niet meer mogelijk, gelukkig nog garantie op de harde schijf , werd niet moeilijk over gedaaan :eusa_clap:)

morgen laatste hand: spuiten en lakken en voorzichtig poetsen. en dan weer snel ruilen met mn 855

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2014 22:47:47 »
Vandaag van prefect een blauw portier overgenomen.
Dan kan eindelijk mn portier vervangen worden, want daar zit een slecht overgespoten deur in, de rode kleur komt nl terug  ;D

Portier is helemaal compleet met raam en slot, geweldig. inzetten moet geen probleem zijn, alleen nog even uitzoeken hoe ik de deurvanger moet monteren.

BR

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 04-02-2014 11:45:58 »
Ik heb ook een pook van een R weten te bemachtigen en die wil ik nu ipv mn zwarte pookknop.
Dus het topic "hoe vervang ik een pookknop"gelezen en aan de slag.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40331.msg1326434.html#msg1326434

Van een spuitmond de top afgesneden en om de pookstang gedaan. Vervolgens naar boven gschoven.
volgens topic kan je de pook er af halen.......

pics:

Waarom komt de pookknop niet los?

Br
« Laatst bewerkt op: 04-02-2014 11:53:02 door blauweroffel »