Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Voorbereiding achterportieren voorzien van electrische raambediening:

1. Bij Arjen twee motoren gehaald (1 1/2 week geleden)
2. vandaag bij demontage deurkaarten (met schakelaars) goed kijken hoe het zit



Het schakelaarblok (met raambediening voor achterramen) voor in de middenconsole heb ik al.

Morgen dus maar eens proberen.


En als dat gelukt is ga ik proberen het linker voorportier te vervangen.

BR




855T5+

Been there done that, heb ik helaas (nog) geen verslag van gepost, maar het is niet moeilijk gelukkig!

Citaat van: blauweroffel op 14-02-2014 22:17:23
Voorbereiding achterportieren voorzien van electrische raambediening:

1. Bij Arjen twee motoren gehaald (1 1/2 week geleden)
2. vandaag bij demontage deurkaarten (met schakelaars) goed kijken hoe het zit

http://i60.tinypic.com/2ufrsis.jpg

Het schakelaarblok (met raambediening voor achterramen) voor in de middenconsole heb ik al.

Morgen dus maar eens proberen.


En als dat gelukt is ga ik proberen het linker voorportier te vervangen.

BR




Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Wel grappig dat je een andere linkerachterdeur plaatst: precies die heb ik ook al vervangen en ga waarschijnlijk nog een keer vervangen, misschien volgende week al, als ik een goede deur morgen kan kopen (eentje op t oog), moet dan waarschijnlijk weer elektra overzetten, dus zal dan wel een verslag maken, misschien is dat er al eind volgende week. Maar misschien is de deur morgen niks en dat gaat t niet door.
Such is life, I suppose, never to know what to expect  ;D
Volvo: Mutatis Mutandis

blauweroffel

Citaat van: 855T5+ op 14-02-2014 23:24:55
Wel grappig dat je een andere linkerachterdeur plaatst: precies die heb ik ook al vervangen en ga waarschijnlijk nog een keer vervangen, misschien volgende week al, als ik een goede deur morgen kan kopen (eentje op t oog), moet dan waarschijnlijk weer elektra overzetten, dus zal dan wel een verslag maken, misschien is dat er al eind volgende week. Maar misschien is de deur morgen niks en dat gaat t niet door.
Such is life, I suppose, never to know what to expect  ;D


Ik ga eerst het voorportier vervangen, maar het linkerachterportier moet ook vervangen worden dus ik ga dubbelwerk doen.....
Nou ja, dan blijf ik iig bezig  ;D

groet

Gerco

risky147

#124
Citaat van: blauweroffel op 14-02-2014 23:33:01
Citaat van: 855T5+ op 14-02-2014 23:24:55
Wel grappig dat je een andere linkerachterdeur plaatst: precies die heb ik ook al vervangen en ga waarschijnlijk nog een keer vervangen, misschien volgende week al, als ik een goede deur morgen kan kopen (eentje op t oog), moet dan waarschijnlijk weer elektra overzetten, dus zal dan wel een verslag maken, misschien is dat er al eind volgende week. Maar misschien is de deur morgen niks en dat gaat t niet door.
Such is life, I suppose, never to know what to expect  ;D


Ik ga eerst het voorportier vervangen, maar het linkerachterportier moet ook vervangen worden dus ik ga dubbelwerk doen.....
Nou ja, dan blijf ik iig bezig  ;D

groet

Gerco


En het is al zo`n licht klusje een complete deur vernieuwen
Die dingen zijn bijna niet te beuren ;D
Ik heb in mijn 1tje staan te worstelen met 4 deuren.
mijn maat had de v70 deuren met de bouten los gehaald  :eusa_wall:
mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

blauweroffel

Citaat van: risky147 op 15-02-2014 07:34:54
Citaat van: blauweroffel op 14-02-2014 23:33:01
Citaat van: 855T5+ op 14-02-2014 23:24:55
Wel grappig dat je een andere linkerachterdeur plaatst: precies die heb ik ook al vervangen en ga waarschijnlijk nog een keer vervangen, misschien volgende week al, als ik een goede deur morgen kan kopen (eentje op t oog), moet dan waarschijnlijk weer elektra overzetten, dus zal dan wel een verslag maken, misschien is dat er al eind volgende week. Maar misschien is de deur morgen niks en dat gaat t niet door.
Such is life, I suppose, never to know what to expect  ;D


Ik ga eerst het voorportier vervangen, maar het linkerachterportier moet ook vervangen worden dus ik ga dubbelwerk doen.....
Nou ja, dan blijf ik iig bezig  ;D

groet

Gerco


En het is al zo`n licht klusje een complete deur vernieuwen
Die dingen zijn bijna niet te beuren ;D
Ik heb in mijn 1tje staan te worstelen met 4 deuren.
mijn maat had de v70 deuren met de bouten los gehaald  :eusa_wall:
mvg

Das handig  :eusa_snooty:
Je moet toch die twee torx in de assen losdraaien, de stekker loshalen en de deurvanger losdraaien?
En dan naar bovem tillen van de assen af?

Br

855T5+

Da's wel t handigst ja.
Je kunt ook een stapel kartonnen dozen en daarop een lap op precies de goede hoogte onder de deur zetten als derde hand bij het monteren (ook even en lap om de randen van de deur zelf doen in krassen door onbalans te voorkomen), gaat ook prima als de bouten zijn losgedraaid: bij mij althans wel.
Volvo: Mutatis Mutandis

risky147

Ja idd die torx die had mijn maat niet gezien lol
maar goed zo ook gelukt
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

blauweroffel

#128
Vanmorgen eerst twee sc 805 in mn 855 getest en lampjes gecontroleerd.
Nu is de accu leeg en ik krijg m niet opgeladen ??
Een half uur aan de rode gehangen met startkabels........

sjips

BR

850 R

misschien een beetje laat, maar ik vind overigens dat er wel degelijk een groot verschil zit tussen een 805 normaal en een Premium sound system. ik ging toendertijd van een 801PPS naar een 805 normaal, maar vond het kwaliteitverschil in de casettes wel degelijk naar beneden gaan. heb gelukkig ook de 801 nog maar vind cdtjes toch wel wat handiger
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

blauweroffel

Citaat van: 850 R op 15-02-2014 19:14:53
misschien een beetje laat, maar ik vind overigens dat er wel degelijk een groot verschil zit tussen een 805 normaal en een Premium sound system. ik ging toendertijd van een 801PPS naar een 805 normaal, maar vond het kwaliteitverschil in de casettes wel degelijk naar beneden gaan. heb gelukkig ook de 801 nog maar vind cdtjes toch wel wat handiger

PSS heeft volgens mij dolby surround, geloof ik. Maar de koppen van de cassette kunnen ook versleten zijn geweest?

BR

blauweroffel

Ben er vandaag niet aan toe gekomen  >:(
(deur en electrische ramen achter)

Heel veel wind, precies op de oprit, dat ging m niet worden.
Dus komt nog

BR

850 R

nee versleten was ie niet, dolby zou ik niet weten, ben persoonlijk eigenlijk nooit zo fan van dolby, klinkt zo 'opgeblazen'. maar gewoon de klankkleur zelf was wel beduidend beter dan de niet-pps
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

blauweroffel

Citaat van: 850 R op 15-02-2014 20:08:06
nee versleten was ie niet, dolby zou ik niet weten, ben persoonlijk eigenlijk nooit zo fan van dolby, klinkt zo 'opgeblazen'. maar gewoon de klankkleur zelf was wel beduidend beter dan de niet-pps

Ik heb gewoon standaard spekaers ook in de D stijl en een extra versterker achter de 805. Ik moet zeggen dat het geluid prima is. Voor een luisteraar naar Radio 2 en Herman v Veen.

BR

855T5+

#134
Verschil tussen 805PPS en 805 is als volgt:
- Headunits zijn volledig identiek, enig verschil is de opdruk PPS
- Als er een PPS opdruk Headunit -af-fabriek- in zit dan zit er altijd een versterker extra bij en de bestelnummers van alle 8 speakers zijn officieel iets anders. De speakers zien er oppervlakkig gezien hetzelfde uit, maar zijn toch iets anders, volgens Volvo premium/beter,
- PPS Headunits werden af fabriek geleverd met de genoemde extra's als (dure) optie, standaard in bijv. T-5R en 850R (met verschillende headunits),
- sommige headunits waren ook apart achteraf te bestellen, als accessoire, ze waren dan technisch gelijk aan elkaar, kregen hetzelfde unit (SC-) nummer, maar geen PPS opdruk, want niet af fabriek met de genoemde extra's geleverd,
- PPS staat dus voor het geheel aan extra's =(het System) dat het Premium Sound maakt: een PPS headunit alléén maakt dus nog geen Premium Sound System!
- je kunt natuurlijk wel achteraf alles zelf in-en ombouwen, waarbij het vinden van de PPS speakers verreweg de lastigste klus is.

Latere Volvo modellen hebben bijv. Dynaudio upgrades, weer een andere manier om betere audio te marketen.
Volvo: Mutatis Mutandis