Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

groen V70

Staat er weer netjes bij, het is ook heerlijk weer om zo'n klusje te doen.   :eusa_dance: :eusa_dance:

ik zal nog ff geduld moeten hebben eerst nog naar de sneeuw, daarna gaan de wintersloffen de schuur in.

succes met de inbouw van de elektrische  stoelen ( elektrische bediende stoelen bedoel ik natuurlijk). :angel: :angel:


gr
I have my Dream


elianmars

Lekker bezig geweest!  :eusa_clap:

rogerV701998


henry classic v70

Citaat van: blauweroffel op 05-03-2014 10:06:51
Gisteren moest de 855 apk gekeurd worden.
Garage gevonden waar ik zelf mee mocht kijken en evt reaparaties zelf mag doen (onder "begeleiding" uiteraard)

Dit moest er gebeuren alvorens de auto weer goedgekeurd kon worden:

Dit was kapot (aan beide zijden)
http://i62.tinypic.com/2cgbyxj.jpg

hier zie je waarom:
http://i61.tinypic.com/ih5c11.jpg
DE andere kant was nog slechter, hier was al een stuk vanaf.

Deze is lastig los te krijgen, want zit redelijk diep en ver weg: (overigens moest dit blokje verwijderd worden mbv de haakse slijper want een van de andere bouten zat dus vast......maar dan ook echt vast.
http://i60.tinypic.com/p9d3p.jpg

Dit is bij het rechterachterwiel. De bout zit aan de "kopse"kant zeg maar.
aan de andere kant moet je eerst de stab stang weghalen , want die zit weer voor deze bout, heb er geen foto van gemaakt, wel na verwijdering van het alu blokje:

http://i58.tinypic.com/zy96vq.jpg

Daarna de nieuwe gemonteerd.
(rechter achterwiel:
http://i59.tinypic.com/351afdw.jpg

linker achterwiel ( de stab stang is ook weer terug gemonteerd)
http://i62.tinypic.com/2638xaw.jpg

tot slot als toetje beide voorste draagarmen vervangen, volgens mij zaten de originele er nog onder. (bij een km stand van 216.000 mag dat ook....)

de oude :
http://i59.tinypic.com/2dbj8g6.jpg


Nu nog een keer de hoezen om de nivomats vervangen........en de achterste remklauwen vervangen, want een van de zuigers blijft hangen (bonkend/schrapend geluid bij remmen , alhoewel het minder wordt...)

Nu de volans monteren en dan uitlijnen natuurlijk. Ik merkte weinig van slechte sporing toen ik weer naar huis reed, maar het stuur staat iig niet meer recht


Ik had dit allemaal nog nooit gedaan, wel veel over gelezen natuurlijk. Maar weer wat geleerd! Ben er van 10.00 tot 16.00 mee bezig geweest, en was blij met de brug waar de auto op stond. Binnenkort ga ik met de rode naar deze garage en wordt er naar het benzine/lpg probleem gekeken: no cure no pay !

BR

Zelfde euvel had ik ook... heb beiden vervangen, stabistang was bij mij ook gebroken dus die ook maar vervangen.
Ik heb dat overigens niet zelf gedaan maar laten doen bij Roessink in Zwolle, na het vervangen van de achteras-rubbers moet de wagen toch worden uitgelijnd en dat doen ze daar perfect :eusa_clap:
Incl. uitlijnen was het in 3,5 uur klaar (maar dan door een monteur die dit vaker heeft gedaan bij onze wagens)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

blauweroffel

Zie ik net dat de naafkap van het rechterachterwiel is verdwenen  :eusa_wall: :eusa_wall:
Zeker er niet goed op gedrukt.
Maar eens kijken of ik er nog een ergens kan vinden.

BR

maruska

achteras is een flinke bi*ch.. maar het is goed gelukt, netjes..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

blauweroffel

#171
Vorig jaar ben ikm et de benzine pomp en de vlotter van de rode N bezig geweest. Ik heb ze losgehad en getest en ze bleken gewoon te werken.
En weer teruggeplaatst..............
Vandaag in België benzine getankt, want het is daar wat betaalbaarder dan hier. Dus volgegooid. Doe ik nooit, want ik rij op gas en elke liter benzine moet ie ook meesjouwen, dus nooit meer dan een liter of 15.

Terwijl ik wegrij begint het enorm naar benzine te stinken, niet normaal meer..... een eindje verderop bij een stoplicht krijg ik een seintje van een ander dat er iets onder de auto lekt.

Benzine dus.............

Wat noe??

Ik besluit door te rijden op benzine rg NL, want als ik hulp nodig heb van de ANWB, dan moet ik wel in NL zitten.
Echter, alleengs wordt de geur wat minder en op een P in NL lekt de auto geen benzine meer.
Tochtje naar Maastricht afgeblazen en naar huis.
Onderweg tijd zat om na te denken waaarom en hoe en .......

Lang wordt kort: de dompelaar aan de linker kant zat niet goed vast: je kon m een mm naar beneden drukken en de benzine stroomde over het witte gedeelte. De zwarte ring zat niet goed.

Losgekregen, schoongemaakt en opnieuw aangedraaid. Het zit wel beter, maar er verschijnt toch een heel dun laagje benzine (tank zit nog bijna helemaal vol.

Vraag: moet er een soort van ring/pakking tussen de zwarte ring en de dompelaar?



BR

blauweroffel

Ok, de zwarte ring die boven op zit met een speciale tang nog 4 slagen vaster gezet, en aan de andere kant nog twee slagen vaster gezet.
Het gereedschap even geleend bij Elferink, dank!

Daarna geleerd dat een 99 ér classic iets andere cc heeft dan een ouder model.

Paar foto'tjes van de e mooie classic:
kleur 443-46, heel apart, kleur verschiet iets als je er langs loopt. (en grijs is heel anders)










Een plaatje met nog geen 60.000 p[ de teller

BR

The Volvoboy

Die ziet er nog erg netjes uit :) Bij een '99er is CC inbouwen een kwestie van een andere RAW hendel en een stukje software laden.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blauweroffel

Citaat van: The Volvoboy op 07-03-2014 18:05:56
Die ziet er nog erg netjes uit :) Bij een '99er is CC inbouwen een kwestie van een andere RAW hendel en een stukje software laden.

Ja RAW gemonteerd.
Nu op zoek naar een mooi interieur: leer, dat velours is zo 20e eeuws......
volgens mij is deze ook voorbedraad voor electr bedienbare stoelen!


Nog een spoiler erop en een trekhhaak. De bumpersteunen achter vertonen ook al duidelijke volvo trekken.... ;D
de eigenaar wil er graag een HU1205 in. Dus wie weet nog een verloopstekker??


BR

Lunadust

Erg onderschat maar het is de allermooiste kleur op een Classic V ;D

Ziet er ook erg mooi uit onder de kap.
Over de CC is onlangs een topic geweest.

Techneut, geen dichter.

blauweroffel

Citaat van: Lunadust op 07-03-2014 19:00:26
Erg onderschat maar het is de allermooiste kleur op een Classic V ;D

Ziet er ook erg mooi uit onder de kap.
Over de CC is onlangs een topic geweest.



Welk topic bedoel je precies ?


BR

Lunadust

Resume CC in electronisch/elektrisch

Dat bij de laatste generatie classic de resume alleen werkt
Als de CC er met de pedalen af gehaald is.
Techneut, geen dichter.

blauweroffel

Even een kleine update over de rode N.

Het benzine/lpg probleem in het kort:
auto start op benzine, loopt in eerste instantie goed, maar zakt dan in toeren rond 600.
bij automatisch overschakelen op gas slaat ie af (een malig)
Op gas loopr de auto goed, heel soms loopt ie onregelmatif, alsof tie op drie poten loopt, houdt na paar km weer op.MML lampje brandt eigenlijk altijd. Uitlezen geeft geen info.
Gedaan: gasklephuis vervangen, LMM vervangen, bougies vervangen, penbobines vervangen, benzinefilter vervangen, brandstogpomp nagegeken, drukventiel op rail vervangen.

Na afgelopen week een paar dagen alleen op benzine te hebben gereden:
MML lampje is uit, motor loopt ook 's morgens weer goed.

BR

blauweroffel

En na een km of 500 weer op lpg te hebben gelopen brand het mml lapje weer.
Dus geen geode lpg verbranding. Weten we dat ook weer. Kost een paar liter benzine, maar weet je dat ook weer.

Gisteren 5 volans gekocht en ze zien er werkelijk fabrieksnieuw uit  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
De vijfde velg heeft zelfs nog nooit onder de auto gezeten, maar zijn dagen gesleten als reserve.
Daar zit de band ook nog op. De andere vier zonder band

Nu heb ik wintervolans en zomervolans dus ik denk dat ik de imi pegs te koop ga zetten. Zitten nieuwe winterbanden op.

BR