brandstofpomprelais

Gestart door dirktv, 30-11-2004 14:35:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: 855-Champagne op 02-12-2004 17:18:36
Maak je zekering kap los met  torkssleutel, til het kapje er af en voila een groen relais nr 103.
Het wordt steeds spannender.

Ha, nou houd op! Kan niet wachten ;D ;)

Alles onder voorbehoud, moet ook nog verjaardagskado kopen voor eega. En laat het nou net koopavond zijn..  ::) :P


Gr 8)

855-Champagne

Thuur Thuur Thuur hoor je het relais roepen ;D
Ik kan hem hier horen roepen.

thuur

He  >:( Geloeiende... Geen tijd gehad nathuurlijk..  :P

Misschien vanavond.  ::)


@Ludo: Waarom zou me dat niet lukken? ;D 8)

(Overigens staat de koffie altijd klaar en het bier koud, dus kom maar gerust langs hoor ;) )


Gr 8)

ed

Citaat van: thuur op 02-12-2004 17:15:33

Een zenertje kost eveneens minder dan 10 cent, en de meeste ic's krijg je voor onder de 3 euro (wat in het omhulsel passen dan ;D ).


Ja zo lust ik er nog wel een paar. 1500 kilo staal kost ook maar 3000 euro bij de groothandel. Het zal geen standaard relais zijn, en dat is altijd wat duurder.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

dirktv

Vandaag toch maar een nieuw relais(103) erin gezet. Nu maar afwachten of de storing wegblijft. Ik laat wel weten of dit de oplossing was.

thuur

#20
Citaat van: Ludo op 02-12-2004 19:07:45
en als het em lukt, willen we graag dat adres van garage thuur.
;D

Vandaag dan toch aan toe gekomen, terwijl het ijs nog op de daken lag ben ik in de garage gekropen..



Er zit echt niets spannends in dan een handvol standaardonderdelen en daarom schat ik dat de kostprijs nog geen 10 euro bedraagt! Dus een marge van 400% heeft  :o !!


Ik heb nog 2 detail foto's maar die kan ik niet hosten (te groot). Als iemand nog ruimte heeft, dan wil ik ze graag plaatsen.


Gr 8)


[edit] Foto is een beetje wazig zie ik, maarja met die temperathuur je hand stil houden is moeilijk ;)  [/edit]

ed

Heb je geen verwarming in de garage dan?  ;D

Ik zie overigens geen relais zitten. Zit die aan de achterkant of wordt er electronisch geschakeld (transistor, thyristor).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Nee hoor, zit gewoon aan de achterkant. Samen met een paar weerstandjes, een diode en een doodnormaal transistortje. Deze kant zag er nog het meest indrukwekkend uit ;)


Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 09-12-2004 12:58:02
thuur, mooi man.!
plaats de foto's maar in m'n mailbox, dan zal ik ze vanavond effe op het forum zetten.

Done. Tnx


Gr 8)

dirktv

 ;)Al een week geen afslaande motor meer gehad!

ed

Bedankt voor de terugkoppeling! Hebben wij er ook nog wat aan.

Loopt de auto ook anders nu, of is het enige verschil dat hij niet meer afslaat.
Die van mij heeft dat ook een paar keer gedaan (nu al maanden niet meer), maar ik vind wel dat hij wat minder mooi stationair loopt. Net alsof de ontsteking af en toe een vonkje mist. Je voelt het voornamelijk in het stuur. Ik weet dus niet of er een relatie is met dat relais.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

dirktv

Nee, ik kan niet zeggen dat hij anders reageert. Hij slaat in ieder gevak niet meer af. Verder weinig verandering.

Johannes

Ik heb ook de afslaande motorperikelen (erg lekker, op de linkerbaan naast een rij vrachtwagens, of in de beneluxtunnel zonder vluchtstrook!! Maar niet heus.. :-[).

Relais eruit gehaald opengemaakt, zie ik dat het "aan" contactpuntje scheef zit, rechtgezet zodat de afstand tussen aan en uit korter is geworden, en nu maar afwachten....
Tijdloos is een overschat begrip; geef mij maar een Volvo.
Volvo 850 GLT/ Benzine / '92 / 250.000

thuur

Citaat van: Johannes op 25-05-2005 14:15:11
Ik heb ook de afslaande motorperikelen (erg lekker, op de linkerbaan naast een rij vrachtwagens, of in de beneluxtunnel zonder vluchtstrook!! Maar niet heus.. :-[).

Relais eruit gehaald opengemaakt, zie ik dat het "aan" contactpuntje scheef zit, rechtgezet zodat de afstand tussen aan en uit korter is geworden, en nu maar afwachten....

Ok, fijn om te delen dat er nog meer kan mankeren aan het relais!

Solderingen zagen er verder prima uit?


Gr 8)

ed

Vraag aan de V70 rijders: Bij mijn auto is er geen (groen) relais 103 aanwezig, wel een erg klein relais op de plek waar in het boekje staat dat het het brandstof pomp relais zou moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat daar ook nog electronica in zit. Zou dat het betreffende relais kunnen zijn, en geeft dat bij een V70 ook wel eens problemen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!