Deze zomer vakantie Zweden

Gestart door Remi89, 02-02-2014 10:43:24

Vorige topic - Volgende topic

Remi89

Oh oke mooi gelukkig maar, Ik wil dus met de boot van Puttgarden naar Rodby en daarna via de sondbrug zweden binnen. Is het trouwens verstandig om een creditcard aan tevragen of kan je goed uit de voeten met een Rabobank Wereldpas? En is het ook slim om wat losse Zweedse kronen mee tenemen vanuit nederland of is dit niet nodig ?

wiffie

Citaat van: Remi89 op 02-02-2014 18:34:09
Oh oke mooi gelukkig maar, Ik wil dus met de boot van Puttgarden naar Rodby en daarna via de sondbrug zweden binnen. Is het trouwens verstandig om een creditcard aan tevragen of kan je goed uit de voeten met een Rabobank Wereldpas? En is het ook slim om wat losse Zweedse kronen mee tenemen vanuit nederland of is dit niet nodig ?
Met een wereldpas kan je bijna overal pinnen,maar een creditcard vind ikzelf even wat fijner omdat dat overal word geaccepteerd,en geld opnemen zal ik gewoon met de wereldpas doen bij de bank (bankomat)die zijn er in overvloed.

Sbv

Ik gebruik in scandinavie enkel credit kaart eigenlijk. Heb wel iets aan kleingeld bij me.

Remi89

Ja ik ga denk ik toch maar een creditcard nemen bij de rabobank. Zweeds los geld bestel je hier bij de bank ofzo of hoe werkt dat?

Sbv

Citaat van: Remi89 op 02-02-2014 20:57:36
Ja ik ga denk ik toch maar een creditcard nemen bij de rabobank. Zweeds los geld bestel je hier bij de bank ofzo of hoe werkt dat?
lokale pinautomaat kan ook hoor

BBS

Citaat van: Sbv op 02-02-2014 20:59:12
lokale pinautomaat kan ook hoor

En volgens mij betaal je ook voor het geld dat je besteld bij de bank...
Neem gewoon een paar euro's mee en wissel die om bij een grens met Zweden. ;) Dan heb je een paar zweedse munten en de rest haal je uit de muur ;)
Volvoloos....

Ben

Zweeds geld meenemen is helemaal niet nodig.
Bij de eerste Bankomat die je tegenkomt haal je wat contact geld.
Maar ik ben ook wel eens een week door Zweden gereden zonder 1 fysieke kroon uit te gevgen.
Alles betaald met PIN of Creditcard

erdebruin

Persoonlijk vind ik de rit over de tolbruggen t mooiste..In elke redelijk grote stad kun je ook wisselen in zgn wisselkantoren. Creditcard is makkelijkst, kan je overal mee terecht. (Vooral onbemande tankstations en campings)
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

ZC3rr0r

Is ook wel handig voor de bruggen route.
Heb wel eens aan het einde van de Storebæltbroen gestaan met een bankpas (Rabo) die niet geaccepteerd werd...op oudjaarsavond.
Erg vervelend en veel gedoe.

viking_in_shorts

Ik raad je aan een credit card te regelen. Mastercard of Visa. Pin werkt hier alleen in de muur (dus niet in de winkel) en niemand heeft er problemen mee als je voor €5 je credit card trekt.

Citaat van: wiffie op 02-02-2014 16:13:15
Citaat van: Remi89 op 02-02-2014 15:00:09
Denk dat ik toch kies voor de optie om Duitsland Denemarken met de boot te doen, verder vraag ik me af als ik op de site van de rederij aangeef dat ik bijvoorbeeld om 16:00 de boot wil hebben maar ik deze mis door het verkeer ofzo moet ik dan opnieuw betalen of maakt dit niks uit? Verder kan iemand mij vertellen hoe Brobizz werkt en is dit rendabel als ik dat nu ook al neem?
De betaling blijft gewoon geldig ook al neem je een bootje drie kwartier later of eerder,brobizz kan pas uit als je meerdere keren per jaar naar zweden gaat.
Als je kiest voor de twee bootjes zal ik voor de zwedenticket gaan,dit is één ticket voor twee bootjes en is goedkoper als per bootje te betalen,en het loont ook nog als je via scandlines.de boekt(dus niet bij de betaalhokjes)dit is vaak tegen de 20 euro goedkoper.

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel anders over gelezen. Heb gelezen dat mensen moesten bijbetalen of zelfs geheel nieuwe biljetten moesten kopen.

Brobizz is rendabel bij ik geloof 3 overtochten per jaar. Je krijgt er een pas bij die je aan anderen kan (mee-)geven. Wat mij betreft erg een aanrader. Let wel dat je de pas koopt bij de öresundsbrug (Bropass) en niet bij brobizz.dk -> meer info: http://www.zwedenforum.nl/home/lees.php?id=33876&vdr=

erdebruin

Visa word overal geaccepteerd, MasterCard Lang niet overal. Je kan dus beter voor visa gaan dan...
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

ZC3rr0r

Citaat van: viking_in_shorts op 22-02-2014 22:10:01
Ik raad je aan een credit card te regelen. Mastercard of Visa. Pin werkt hier alleen in de muur (dus niet in de winkel) en niemand heeft er problemen mee als je voor €5 je credit card trekt.

Dat is niet mijn ervaring. Alles van restaurants tot garages en van kappers tot  schoenen heb ik altijd gewoon kunnen betalen met m'n pinpas.

Enige plaatsen waar ik de CC echt nodig heb gehad zijn de bruggen, de Preem tankstations en bij bepaalde parkeermeters.

In Noorwegen is het overigens wel echt onmogelijk te leven zonder creditcard.

viking_in_shorts

Bijzonder. Geen Rabo, of wel?

hendrik75

Als je toch bij de rabo zit,  neem je toch een totaal pakket : pinpas,  creditcard en doorlopende reisverzekering in 1
Creditcard is dan een Mastercard en ik heb in Zweden geen enkele weigering gehad.

Wij zijn er maar 1 keer geweest en hebben de heenweg de twee kleine pontjes genomen en terug de brug en een pontje.  Niets vantevoren geboekt om flexibel te blijven.  Gewoon aansluiten,  betalen met creditcard,  even wachten,  oprijden en varen maar.  Vergelijkbaar met overtocht naar waddeneiland.  Net een mooie pauze om de benen te strekken en een colaatje te drinken  en doorrrrr .

Op de heenweg hebben we in DK een Overnachting gedaan (niets geboekt Google is your Friend ,  ook onderweg) en terug in ene doorgereden,  maar 16 uur doorraggen was als enige bestuurder niet de beste van de twee achteraf gezien.

Veel plezier in ieder geval,  geniet ook van de reis want als je maar een week gaat is dat half the fun!