Milieu sticker

Gestart door robert222, 07-04-2014 22:50:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robert222

Ik heb een 855 TDI uit 1996 en heb problemen met het verkrijgen van een milieu sticker om de Duitse binnen steden in te mogen rijden. Wat is hier aan te doen

Sbv

andere auto kopen.

deze voldoet niet aan de milieu eisen die men stelt voor groene sticker in Duitsland

robert222

Dus valt er niks aan te doen dus

Sbv

Citaat van: robert222 op 07-04-2014 22:53:14
Dus valt er niks aan te doen dus
Fraude plegen en ergens groene sticker scoren en je eigen kenteken erop zetten

StefanCJ

Of erop gokken en zonder sticker rijden, boete's zijn volgens mij ook niet zo hoog.

Lammert

Boete voor fraude is zeker hoger dan voor zonder sticker rijden, en bovendien kan je met fraude echt in de prblemen komen terwijl je je zonder sticker gewoon als domme toerist kan gedragen.

robert222

En met een roet filter bv. Ofzal dat niet helpen

NinaPaul

diesel auto's die voorzien zijn van een retrofit roetfilter met KBA goedkeur kunnen voor een hogere Umweltplakkete in aanmerking komen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

filter kost meer dan de hele auto ? indien al verkrijgbaar.
Zou dan zelf de gok nemen en zonder sticker gaan en desnoods een boete aftikken

NinaPaul

Yep :D maar het kan wel.

Je kan de auto buiten de stad zetten en de rest doen met een huur auto of openbaar vervoer.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

devonius

Geen wonder waarom al die 'oude' diesels voor spotprijzen in deutschland van de hand gaan. Gelukkig hebben ze hier die maatregel (nog) niet. Maar goed, heeft overigens niks met dit topic te maken  :police:

Walter

En een BMW X5M en X6M heb ik al gezien met groene sticker. Die zijn ook erg groen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

blastaway

ik ben vorig jaar nog met de mercedes 190 van 1984 gewoon Dusseldorf ingereden en 3 dagen geparkeerd midden in het centrum langs de weg. Niks, nada, noppes boete gehad. Ik dacht: ik neem het risico gewoon!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Toontje

Hoi,
ik woon in Duitsland en ik rij met mijn V70 Tdi gewoon in elke stad, ik heb geen sticker en zolang je parkeerticket betaald is de kans dat je gepakt wordt erg klein. Succes  ;D

Toontje

robert222

Ik ga dit weeken op en neer naar Duisburg en kom nog niet eens in de stad zelf. Net dara buiten. Maar bij de afrit staat al meteen zo,n bord met die stickers erop