Auteur Topic: Project 850R  (gelezen 11382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33944
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
Re: Project 850R
« Reactie #15 Gepost op: 17-06-2014 21:46:26 »
Zijn alle turboslangen nog heel?

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 19023
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en '97 V70 T5
Re: Project 850R
« Reactie #16 Gepost op: 17-06-2014 21:46:36 »
yep nummer klopt voor turbo

Wout309t

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
Re: Project 850R
« Reactie #17 Gepost op: 17-06-2014 22:04:20 »
Bougies zijn een goede kanshebber, origineel is een veilige keus. Maar het zou ook kunnen zijn dat je een drukslang van je turbo los of stuk hebt getrapt. 4e Versnelling is daar een goede voor.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2316
Re: Project 850R
« Reactie #18 Gepost op: 17-06-2014 22:06:31 »
Bougies zijn een goede kanshebber, origineel is een veilige keus. Maar het zou ook kunnen zijn dat je een drukslang van je turbo los of stuk hebt getrapt. 4e Versnelling is daar een goede voor.

Edit: Voortaan eerst verversen voor ik wat schrijf...  :eusa_think:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Project 850R
« Reactie #19 Gepost op: 17-06-2014 22:12:18 »
Zijn alle turboslangen nog heel?
yep nummer klopt voor turbo
Bougies zijn een goede kanshebber, origineel is een veilige keus. Maar het zou ook kunnen zijn dat je een drukslang van je turbo los of stuk hebt getrapt. 4e Versnelling is daar een goede voor.
Bedankt voor de snelle reacties!
Drukslangen zijn heel en zitten goed vast

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33944
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
Re: Project 850R
« Reactie #20 Gepost op: 18-06-2014 18:13:01 »
Een drukslang kan heel sneaky een scheur hebben, die je niet zomaar ziet. Pas als er meer turbodruk op komt, gaat de scheur open staan.

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Project 850R
« Reactie #21 Gepost op: 18-06-2014 18:33:27 »
Een drukslang kan heel sneaky een scheur hebben, die je niet zomaar ziet. Pas als er meer turbodruk op komt, gaat de scheur open staan.
Er zit net een nieuwe intercooler IPD slangen/buizen kit op, heb het toch voor de zekerheid nagelopen, maar alles ziet er goed uit.
Klemmen zitten goed vast, slangen heel.
Toch bedankt voor het meedenken!!!

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Project 850R
« Reactie #22 Gepost op: 20-06-2014 17:32:17 »
Nou vandaag eindelijk tijd gehad om de bougies te vervangen testrijden en ......

Probleem opgelost! Toch de originele nieuwe bougies geplaatst en de auto rijdt als nooit tevoren.
 ;D ;D ;D

robkuh29

  • 854R, S80 D5 High Exe, Lancer Evo 9MR
  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
  • 854R MT, S80 D5 High Exe, Lancer Evo 9MR
Re: Project 850R
« Reactie #23 Gepost op: 20-06-2014 21:32:02 »
Citaat van: Remo1970 y Ezlink=topic=70878.msg1514701#msg1514701 date=1402427019
427 is het kleurnummer ;) (Dark Grey Pearl)

Bedankt! Weer wat wijzer geworden :)
...je bent de enige hier die een 427 R sedan hebt volgensmij  :eusa_think:  8)

Nopes, er zijn gelukkig nog meer 427 R sedan's (origineel NL), die van mij, al bijna 5 jaar in bezit, yeahhh!!
« Laatst bewerkt op: 20-06-2014 21:34:58 door robkuh29 »

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Project 850R
« Reactie #24 Gepost op: 10-07-2014 22:48:33 »
Nopes, er zijn gelukkig nog meer 427 R sedan's (origineel NL), die van mij, al bijna 5 jaar in bezit, yeahhh!!
[/quote]

Zo te horen ben je er net zo blij mee als ik ;)


Tijdens het testrijden viel gelijk op dat de motor nog beter oppakt en het geluid is mooier!
 
Vandaag een A-stijlhouder met olietemp, oliedruk en turbodrukmeter geplaatst (foto,s volgen nog)
« Laatst bewerkt op: 02-09-2018 09:09:48 door Remo1970 »

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Project 850R
« Reactie #25 Gepost op: 29-07-2014 23:50:59 »
Vandaag op de A18 lekker aan het toeren, zie ik de naald watertemp ineens naar beneden zakken! Zat net bij een afslag en voor het einde afrit slaat de motor af.
Wilde niet meer starten, motorkap open en vervolgens bleek de stappenmotor nog geluid te produceren terwijl het contact uit stond.
Stekker eraf gehaald, opnieuw geplaatst. Geluid weg en motor start weer, maar terwijl ik naar huis reed weer het oude probleem: toerental klimt enkele keren spontaan naar 3000 toeren. Stappenmotor is al eerder gereinigd en de stekker is goed. Ook de sensor waterkoeling had ik al eerder vervangen voor een originele sensor.

Denk erover om maar een nieuwe nullastregelklep te bestellen, maar wat zijn die dingen duur! Goedkoopste heb ik nu gezien voor 254 euro.

Iemand misschien een tip?

arjen850

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9713
  • Geslacht: Man
  • volvo bloed blijft stromen
Re: Project 850R
« Reactie #26 Gepost op: 30-07-2014 00:27:25 »
Misschien eens een gebruikte proberen?

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16874
Re: Project 850R
« Reactie #27 Gepost op: 30-07-2014 09:03:30 »
Een nieuwe thermostaat zou ik mee beginnen.

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Project 850R
« Reactie #28 Gepost op: 30-07-2014 10:39:31 »

 
Misschien eens een gebruikte proberen?
Een nieuwe thermostaat zou ik mee beginnen.

Heb wel gedacht om in eerste instantie een gebruikte te nemen, maar wil de auto gewoon perfect in orde hebben en het risico dat na verloop v tijd de gebruikte ook weer vervangen moet worden ... Ga toch liever voor een nieuwe.

Ludo zit er verband tussen plotseling oplopend toerental en een defecte thermostaat volgens jou?
« Laatst bewerkt op: 30-07-2014 10:41:19 door Remo1970 »

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16874
Re: Project 850R
« Reactie #29 Gepost op: 30-07-2014 12:00:46 »
Nee ik zie niet meteen een verband, maar het temperatuurprobleem is wel belangrijker.  ;D

Trouwens, er is vaker geschreven dat een stationairregelaar die nog even zoemt na afzetten van de motor, volledig normaal is.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28209.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22780.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50741.0.html
...