Kachelradiator

Gestart door Luc, 07-10-2015 03:25:16

Vorige topic - Volgende topic

Luc

LS,

Mijn ouwe 850 doet uitstekend dienst aan zowat de hele familie. Natuurlijk ben ik daar blij mee, maar met het naderen van de winter, de volgende vraag:

Waar zit de kachelradiator precies, en kan die er zomaar uit?
Zo nee, hoe kom ik er dan bij zonder de hele auto uit mekaar te halen?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

leons850

Hoe het bij een 850 gaat weet ik niet precies maar bij een S70 is het goed te doen.
De kachelradiator zit achter je radio in je dashboard zeg maar.

Hier heeft Maarten beschreven hoe hij hem heeft vervangen bij zijn T-5R.
Klik.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Boeijke

Bij een 850 ook.
Middenconsole eruit en de 2 schopplaten onder je dash en dan kan je er zo bij. Wel lastig is dat ie over een afvoerslag heen moet. Daarom doe ik het terugplaatsen even  met zijn tweeën. Dan is de kans dat je em beschadigd minder. Kun je er em mooi recht inzetten,

leons850

Citaat van: Boeijke op 07-10-2015 07:26:56
Bij een 850 ook.
Middenconsole eruit en de 2 schopplaten onder je dash en dan kan je er zo bij. Wel lastig is dat ie over een afvoerslag heen moet. Daarom doe ik het terugplaatsen even  met zijn tweeën. Dan is de kans dat je em beschadigd minder. Kun je er em mooi recht inzetten,

Bij X70 heb ik het middenconsole er niet uitgehaald hoor.
Schopplaten er uit en de kappen tegen de middenconsole er uit en schroeven maar.
Bij mij zat er in 20min een andere in.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

j3r03n

Zorg wel dat je voor het loshalen iets fabriceert om de vloeistof in op gevangen. Ik heb dat gedaan met een paar vuilniszakken en een lage kartonnen doos. En nieuwe rubber O-ringetjes voor de kachelpijpjes zitten niet altijd standaard bij een nieuwe radiator, zijn te bestellen bij de dealer.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km