Zetelverwarming herbouwen

Gestart door smurf, 17-10-2015 12:25:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smurf

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag mijn zetelverwarming aanpassen indien da mogelijk is.
nu is het op en af en de thermostaat regelt dan alles. da wil zeggen als ik vertrek even lekker warm dan erna weer niet meer na 10 a 15 km word ze weer is warm en zo gaat het op en af. zo wel voor haar als voor mijn stoel. nu zou ik heel graag willen dat het werkt zo als in veel autos gewoon warm blijven dus. maf zelfs best heel warm worden dus hoef er geen standen in. gewoon op of af is ok.

gewoon de thermostaat er uit gooien is een slecht plan want dan brand de boel door na een tijd.

zijn er oplossingen hiervoor? wie o wie weet raad?

jeroen74

Ja, die temperatuurregeling is erg irritant. Thermostaat schakelt ergens bij 38 graden uit, om pas weer ergens bij 20 graden in te schakelen. Nadeel van een simpel bimetaal schakelaartje.

Ik wil nog steeds een elektronische thermostaat inbouwen, iets met een hysteresis van een graad of 2; komt er alleen maar niet van :)

smurf

ok dat klikt erg goed maar het moet toch ook mogelijk zijn om da op een simpele manier altijd op te zetten bv altijd rond de 38 graden?

smurf

ik ben zelf is aan het nadenken geweest.

doel is zetel verwarming altijd op, zonder doorbranden. originele knop dus enkel op en af:

plan 1: originele thermostaat er uit en in de plaats een regelbare weerstand. die kan dan gezet worden dat het lekker aanvoelt en toch niet gaat doorbranden.

plan 2: een elektronische thermostaat die een erg klein graden verschil heeft tussen of en af. maar bij de aan stand wel max spanning doorlaat.

Wat raden jullie aan plan 1 of 2?
en hoeveel spanning kan ik op de zetelverwarming zetten eer deze na lange tijd gaat door branden?