electrische raambediening

Gestart door Oemie, 03-03-2005 13:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Oemie

Ik heb een volvo s70 met electrisch bedienbare ramen!
Het viel mij onlangs op dat het raam aan de bestuurderskant vol automatisch naar beneden gaat ( ik hoef het druk knopje niet ingedrukt te houden), maar als ik het raam dicht wil doen, moet ik het knopje "opgetrokken" houden.
Het lijkt mij logischer dat dit, af fabriek, andersom zat.
Weten jullie of dit klopt en of ik het kan oplossen.
Ik vind het prettiger als hij volautomatisch dicht gaat.
Is dat misschien een kwestie van draadjes verwisselen??

Alvast bedankt

Groet Oemie

mehn

Citaat van: Oemie op 03-03-2005 13:17:30
Ik vind het prettiger als hij volautomatisch dicht gaat.
Is dat misschien een kwestie van draadjes verwisselen??

Lijkt me niet verstandig, je zal er maar met je vingers tussenkomen  :-X

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Oemie

Dank je voor je reactie!!
Toch lijkt het mij fijner.
Als ik het raam naae beneden doe sta ik meestal stil of bijna stil.
Moet het raam omhoog, dan trek ik op ( als een s70).
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan veranderen

paul-r

Toch is dit vanwege de veiligheid zo geregeld. Het automatisch naar beneden is met name voor als je bij een parkeergarage komt en je moet zo'n parkeerkaartje uit de automaat halen. Heel handig. Laatst zat ik in een Citroen waarbij dat naar boven wel automatisch ging. De eigenares had al bijna een keer de vingers van een kind geamputeerd. Leuk zo'n auto!

Paul

ed

Bij de 206 van mijn vriendin gaat het ook automatisch naar boven. Wel zo handig. Gewoon niet je vingers ertussen steken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

paul-r

Citaat van: ed op 03-03-2005 14:01:57
Bij de 206 van mijn vriendin gaat het ook automatisch naar boven. Wel zo handig. Gewoon niet je vingers ertussen steken.

Ja Ed, moet je dan ook "vreemde" kinderen wel op tijd uitleggen.

Paul

ed

Vreemde kinderen mogen helemaal niet aan je auto komen. Hebben ze direct een lesje geleerd en doen ze het nooit meer!
MAar even serieus, ik denk inderdaad dat Volvo dit bewust heeft gedaan uit veiligheid. Ik vind het zelf een beetje te ver gaan. Ik heb zelf eens de vingers tussen de autodeur gehad. Zat op de motorkap, hand om de raamstijl. Gooide mijn pa de deur dicht. Zal ik ook nooit meer doen. Hier kun je een auto ook niet tegen beveiligen, dus hoe ver wil je gaan? Weegt in mijn ogen niet op tegen het dagelijkse gemak.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!