Robbar en de kilometervreters

Gestart door robbar, 03-05-2016 20:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clk-p

Blijft een mooie kleur.
Maar uhhm ik zie ook grotendeels van je foto's niet  ::)

robbar

Tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest even een update:
Ik had bij aankoop een lelijke plek op mijn bumper er was door een aanrijding met een paaltje een stuk lak van de bumper afgesprongen


Spuiten vond ik te kostbaar en omdat Brownie toch voor alle verhuisklusjes wordt gebruikt heb ik een stuk traanplaat gemonteerd. Smoelt ook gelijk stoer.

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

Dit zijn gevolgen van een aanrijding met een vrachtwagen die niet weet wat ritsen inhoudt  :police:


Gelukig is zweeds staal zweeds staal met een geheugen, vanuit de binnen kant verwarmd met een elektrische verfbrander en de met wat zachte druk sprong de deuk weer eruit.
Vervolgens de krassen weg gepolijst met dit als resultaat:

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

#18
Brownie met 15 inch velgen :



En via marktplaats kon ik voor weinig een zgan setje Helium 16 inch velgen kopen:







V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

peteRRR

Die schade er uit halen heb je heel netjes gedaan :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

robbar

Dank zij een tip van een vriend die plaatwerker is geweest. Goed staal heeft een geheugen  :eusa_angel:
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

 :eusa_dance: Ook nog via dit forum een mooie werkende afdek hoes kunnen kopen.

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

#22
 8) Gisteren een middag vrij en toen de buien voorbij waren begonnen met het vervangen van de radiateur.
Op weg naar huis nog even bij Brezan nieuwe slangeklemmen gehaald want die waren bij autoonderdelen.nl niet te bestellen.
¨Brownie¨ op de oprijbokken gereden en ik kon beginnen. Via You-Tube had ik een filmje gevonden hoe dit te doen.
https://www.youtube.com/watch?v=FVMzzbVHJSk&t=4s ziet er simpel uit dat zou ik wel even in 1,5 uur klaren .





Dop van het koelvloetstof reservoir los, beschermplaat onder de bumper losgemaakt en de koelvloeistof afgetapt via het tappunt van de radiateur. De radiateur zit vast met in totaal 6 bouten. Met 2 aan het chassis en met 4 aan de aircocondensor.
Deze bouten even goed ingespoten met kruipolie want die waren behoorlijk verroest.
Alle slangen losgehaald, en boven alles vrijgemaakt om de radiateur te kunnen laten zakken.

De 2 onderste boutjes die vast zitten aan de aircocondensor waren in no time los daarna de 2 bovenin die je alleen kan bereiken met een knietje. Even pielen maar toch los. De condensor even met 2 Tyraps vastgezet aan het chassis zaten deze niet naar beneden kan komen.
Daarna met de 2 bouten die de radiateur aan het chassis verbinden, had op internet al gelezen dat deze nogal eens afbreken of doordraaien. Nou het laatste was bij mij aan de hand. Soms zit het mee meestal tegen grrr.
Wat nu ? Ik heb besloten om de plastic montage punten af te slijpen hierdoor kon ik de radiateur laten zakken om daarna de bouten door te slijpen.



Eindelijk de radiateur eruit  :eusa_doh:



Heb omdat deze nu toch vrij lag de condensor met een zachte borstel en zeep goed schoongemaakt en met een slang even goed schoongespoeld. Wat een troep zat er op maar gelukkig nog lekvrij.

Heb de metalen bevestigingsclipjes vervangen en alle bevestigingsbouten vervangen door RVS want die waren toch slecht. Had deze nog liggen.
Daarna de slangen en de slangeklemmen vervangen het systeem afgevuld en klaar.
Uiteindelijk toch 2,5 uur aan het prutsen geweest..........
Op naar de 500.000 km.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

Heb via Marktplaats een Parrot CK 3100 weten te scoren voor weinig, deze kwam uit een V70 Classic dus was Plug and Play.
Ben ik in ieder geval beter te verstaan dan via de handsfree van mijn autoradio  :eusa_dance:

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

#24
Eergisteren merkte ik dat de kachelventilator niet meer werkte,dus gelijk een nieuwe besteld. Wat een prijsverschillen op internet zeg  ??? Prijzen variëren van 65 tot bijna 300 euro. Heb maar een Behr besteld omdat Volvo hier volgens mij ook gebruik van maakt.  Gisteren met de regen besloegen de ruiten en omdat ik dat onverantwoord rijden vond heb ik vandaag maar een ochtend vrij genomen om de kachelventilator eens te onderzoeken. Op internet een filmpje bekeken hoe dit te doen.
Lang leve Youtube  ;D https://www.youtube.com/watch?v=frZl49p2quk

De kachelventilator bevind zich achter het handschoenenkastje.
Dus deze leeg gehaald en de binnen bak verwijderd. Deze zit vast met 6 en niet 4 zoals bij mij  :eusa_doh:  torx 25 schroeven.



Dan zie je de kachelventilator zitten om daar goed bij te kunnen verwijder je ook het schutbord aan de passagierskant.



Deze zit vast met 4 torx 25 schroeven ik heb deze verwijderd en kon de kachelventilator los halen.



Ik had de draden van de elektra laten zitten om ik de werking wilde testen. Had wel voor het testen de schakelaar op 0 gezet. Toen ik de schakelaar op een standje hoger deed , kwam er nog geen beweging in de ventilator. Echter toen ik deze iets ronddraaide begon deze weer te werken.



Ondat ik op internet had gezien dat je deze kan smeren met WD40 heb ik een plastic bak onder de ventilator geplaatst en de as in gespoten met flink wat WD40     https://www.youtube.com/watch?v=CBanWgeFfE0&t=714s



Hierna ging de ventilator weer als een tierelier, nu afwachten hoelang deze het blijft doen. Heb straks in ieder geval een reserve ventilatormotor in huis. ;)


V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

T5-4life

#25
Ik zou als smeermiddel iets anders gebruiken dan die droge WD40
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

arjen850

De vorige die de motor los gehad heeft meende ook dat het dash kastje met 4 torxen vast zat ;D links en rechts boven in de hoeken zitten ook schroeven. Maar bij jou dus al gebroken ;) en WD40 is idd niet echt een long term smeermiddel helaas.

robbar

 :eusa_doh: Het is toch tijdelijk want ik heb besloten toch de nieuwe ventilator in te bouwen als deze binnen komt.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

elianmars

Citaat van: arjen850 op 14-09-2017 21:35:49
De vorige die de motor los gehad heeft meende ook dat het dash kastje met 4 torxen vast zat ;D links en rechts boven in de hoeken zitten ook schroeven. Maar bij jou dus al gebroken ;)

Ik wilde hetzelfde zeggen ;D

arjen850

Citaat van: elianmars op 14-09-2017 21:50:21
Citaat van: arjen850 op 14-09-2017 21:35:49
De vorige die de motor los gehad heeft meende ook dat het dash kastje met 4 torxen vast zat ;D links en rechts boven in de hoeken zitten ook schroeven. Maar bij jou dus al gebroken ;)

Ik wilde hetzelfde zeggen ;D

Ben jij ook eens 2e ;D