koplampen vervangen,waar kopen en is imitatie ook goed?

Gestart door Volvo S70, 29-05-2016 15:58:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

glenfiddich1983

#15
Citaat van: The Volvoboy op 02-06-2016 14:29:08
Citaat van: volvobug op 02-06-2016 13:10:32
Citaat van: The Volvoboy op 02-06-2016 12:14:23
Alles goedkoper dan TYC (bijv. Depo) is rommel. TYC is een prima alternatief voor origineel Hella en niet te duur.

Onzin wat mij betreft. Ik heb de Van Wezel units (=Depo) voor 45 euro het stuk gemonteerd en daar is tot dusverre niets mis mee.

M'n vader heeft een aantal jaar Depo units gehad in de blauwe. Begon al met de pasvorm, klopte van geen kant. En na een aantal jaar begonnen alle stekkertjes, die je op de H7- en stadslichtjes klikt, af te brokkelen en te vergaan. Dus nee, voor mij geen Depo...

Op een vorige auto ook Depo gehad. Troep. Beide koplampen waren lek en stonden na een regenbui of bezoek aan de wasstraat vol water. Dicht moeten kitten. Verder was het lichtbeeld totaal niet af te stellen; twee weken na afstelling kon je weer opnieuw beginnen omdat het niet goed bleef staan. Automatische hoogteverstelling werkte niet met die lampen. Nooit meer Depo.

edit: dit was niet in een Volvo trouwens, maar in een Chrysler. Dit ter nuancering voor wat het waard is.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Fred korn

Merk weet ik niet meer , maar zijn in 2010 gemonteerd en toen de wagen aan een forumlid is verkocht in 2015
zaten deze er nog steeds in . Die heeft de wagen dit jaar in maart laten keuren en geen aanmerkingen gekregen
wat betreft de verlichting . Ik had destijds een dunne knip i.v.m. andere kosten . Je zal ze maar nodig hebben vlak voor de keuring .

Lammert

Ik heb ook de van Wezels/Depo in de 850 gezet vorig jaar. Pasvorm en lichtbeeld zijn goed genoeg, maar zeker niet perfect. Wel waterdicht en de hoogteverstelling werkt ook goed. De apk kom je er gewoon mee door in ieder geval. Voor €45/per stuk hoor je mij niet klagen

StefanCJ

Citaat van: Fred korn op 02-06-2016 14:43:40
Merk weet ik niet meer , maar zijn in 2010 gemonteerd en toen de wagen aan een forumlid is verkocht in 2015
zaten deze er nog steeds in . Die heeft de wagen dit jaar in maart laten keuren en geen aanmerkingen gekregen
wat betreft de verlichting . Ik had destijds een dunne knip i.v.m. andere kosten . Je zal ze maar nodig hebben vlak voor de keuring .
Bedoel je de V70? Klopt inderdaad, geen opmerkingen gekregen over lichtbeeld.

Fred korn


Volvo S70

kennen jullie nog sites waar goedkoop te bestellen is? en hoeveel soorten heldere koplamopen zijn er beschikbaar ? ik zie van die ronde en c70 modellen.

Sbv

C70 zijn er enkel origineel. De andere zijn bijv ABM en wel wat voordeliger

classicT5

In amerika kun je dacht ik wel imi helder vinden, maar dan heb je wel andere lampen erin.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 02-06-2016 13:10:32
Citaat van: The Volvoboy op 02-06-2016 12:14:23
Alles goedkoper dan TYC (bijv. Depo) is rommel. TYC is een prima alternatief voor origineel Hella en niet te duur.

Onzin wat mij betreft. Ik heb de Van Wezel units (=Depo) voor 45 euro het stuk gemonteerd en daar is tot dusverre niets mis mee.

Helemaal mee eens, heb dezelfde erin in mijn v70.
Van Wezel van winparts.

haasje

Citaat van: classicT5 op 11-06-2016 21:24:23
In amerika kun je dacht ik wel imi helder vinden, maar dan heb je wel andere lampen erin.

en een lichtbeeld dat afkeur is in nl

diederickvolvo


triton

Ik dacht dat in Amerika de lichtbundel straight was en dus geen lichtbeeld geeft als in een streep .

Alle uit Amerika geimporteerde auto's krijgen in Europa andere lampen.
Professioneel raddraaier

haasje

Citaat van: triton op 12-06-2016 07:34:10
Ik dacht dat in Amerika de lichtbundel straight was en dus geen lichtbeeld geeft als in een streep .

Alle uit Amerika geimporteerde auto's krijgen in Europa andere lampen.


En voor auto's waar geen andere lampen voor zijn, kun je een ontheffing krijgen (aantekening kentekenbewijs)

Volvo S70

dus tyc geeft wel goed beeld, iig beter dan depo?
c70 lampen, die zijn toch allemaal helder? waar kan ik die nieuw goedkoop vinden? past wel toch gewoon?