850 trekt naar links

Gestart door srnt86, 26-08-2016 16:17:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srnt86

Na veel zoek pogingen zowel op t forum als op de auto zelf stel ik dan toch maar mijn vraag.

Als ik rem trekt de auto hevig naar links, het stuur naar rechts. Tevens in een bocht naar links stapvoets is het net alsof ik de band van de velg druk, met als resultaat vaak een slappe band, dit is zowel op zomer als winter velgen. Een bocht naar rechts is geen probleem.

Wat is al vervangen:
-draagarmen
-remmen compleet voor en achter
-fuseekogels
-stuurstang
-schokbrekers + veren

De auto is na de diverse reparaties door 2x uitgelijnd, alles netjes binnen de waardes.

Gek genoeg heb ik zelf t idee dat het trekken minder is nadat de auto opgekrikt heeft gestaan.


Wie heeft er een idee.

Met vriendelijke groet
Stephan

KIM

Hoe is het met je subframe rubbers?

Naar een kant trekken tijdens remmen betekent dat je wiel stuur bij remmen. Als je de draagarmen al vervangen hebt dan is het enige dat nog kan bewegen en sturen veroorzaken:
- Binnenste / buitenste stuurkogels
- Subframe

classicT5

Citaat van: srnt86 op 26-08-2016 16:17:41

Tevens in een bocht naar links stapvoets is het net alsof ik de band van de velg druk

Is dat met remmen erbij of zonder te remmen?

Homikineet lv / aandrijfas nagekeken?

srnt86

Citaat van: KIM op 26-08-2016 16:21:57
Hoe is het met je subframe rubbers?

Naar een kant trekken tijdens remmen betekent dat je wiel stuur bij remmen. Als je de draagarmen al vervangen hebt dan is het enige dat nog kan bewegen en sturen veroorzaken:
- Binnenste / buitenste stuurkogels
- Subframe
Het subframe is 2 jaar geleden zo goed als los geweest ivm vervangen keerring achter t vliegwiel. Ik heb er niks aan vervangen omdat ik er toen niks geks aan zag, zet ze sowieso op me to do list!

srnt86

Citaat van: classicT5 op 26-08-2016 18:59:16
Citaat van: srnt86 op 26-08-2016 16:17:41

Tevens in een bocht naar links stapvoets is het net alsof ik de band van de velg druk

Is dat met remmen erbij of zonder te remmen?

Homikineet lv / aandrijfas nagekeken?
Homokneet is nagekeken, de aan aandrijfas rechts is me gemeld dat deze binnenkort vervangen dient te worden, ik wil dan beide doen. Kan een aandrijfas dit veroorzaken?

classicT5

Zonder het te zien ben ik niet zeker, maar het lijkt me op wringen, aandrijfas kan dat m.i. ook veroorzaken, maar dan zou het schokkend en wringend moeten gaan, vooral bij uiterste stuuruitslag.

Hoop dat Dirk nog even zijn mening geeft, die zal het beter weten :)

V70geRwin

zijn met de veren en dempers ook je toplagers en rubbers vernieuwd (bovenin de veerpoot) ?

srnt86

Citaat van: V70geRwin op 26-08-2016 22:46:55
zijn met de veren en dempers ook je toplagers en rubbers vernieuwd (bovenin de veerpoot) ?

Ja alles vervangen, dit leek mij na de draagarmen het meest logisch. Dus vervangen.

V70geRwin

Citaat van: srnt86 op 27-08-2016 13:46:32
Citaat van: V70geRwin op 26-08-2016 22:46:55
zijn met de veren en dempers ook je toplagers en rubbers vernieuwd (bovenin de veerpoot) ?

Ja alles vervangen, dit leek mij na de draagarmen het meest logisch. Dus vervangen.

Wat bedoel je met stuurstang die vervangen is?

Vanaf het stuurhuis heb je een binnenste en buitenste kogel waar speling op kan komen.