controle pingelsensoren ivm te lage turbodruk

Gestart door Oele, 16-04-2005 17:17:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oele

Ik zie 2 pingelsensoren, 1 vlak onder het inlaatspruitstuk, deze zit met een connector met 2 draden aangesloten, de connector (met metalen indruk systeempe) heb ik eraf gehaald en ingespoten met wd40. Ik kon deze net bereiken door vanaf de gasklep op de tast de connector eraf te halen.

De andere zit iets lager, is smaller zit op een vreemde plastic buisje geklikt met maar 1 draad, deze kon ik alleen bereiken door onder de auto te gaan liggen. Ook deze heb ik schoongemaakt en met wd40 ingespoten weer terug geklikt.

De sensoren zitten goed vast, zijn niet losgetrild.

Is er een manier om ze met een multimeter door te meten? En zijn dit idd de pingelsensoren?

De ECU geeft geen error code...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Oele

Okay, thanks!

Dan heb ik de achterste J2 gevonden en zal ik nu nog de voorste moeten controleren...

Wat zou de sensor 5 cm onder J2 kunnen zijn dan? Hij staat niet op dit plaatje...

Mooi plaatje!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

thuur

Just a tip:

Ik zou geen WD40 gebruiken op elektrische contacten. Het is op olie-basis en dat geleidt amper stroom. Beter is een beetje remmenreiniger voor sterk vervuilde contacten en alcohol voor reguliere schoonmaak. Beide producten laten geen residu achter. WD40 en contactspray wel, wat tot grotere storingen kan leiden (voor zover aanwezig).


Gr 8)

Oele

Wat ik tot nu toe te weten ben gekomen over een pingelsensor:

De pingelsensor is een soort microfoon waarvan het klopgeluid wat er bij pingelen ontstaat doorgeeft aan de ECU, waarna de ECU eventueel het ontstekingstijdstip verlaat.

Het controleren van de pingelsensor kan middels een scoop, als je de stekker eraf haalt en hier een scoop opaansluit kun je als je zachtjes klopt op de behuizing de uitslag aflezen op de scoop...

Nu snap ik dat als hij los zou hangen, kan zorgen voor een nep pingel, doordat hij rammelt... Als hij kapot zou zijn zou hij geen signaal meer doorgeven en dus het pingelen niet in de gaten hebben.

Pingelen doen ze voornamelijk bij lage toeren en hoge belasting of hoge druk, mijn probleem zit in de hogere toeren waarbij de druk niet meer verder omhoog wil...

Heb helaas nog geen scoop, als ik nu de stekker los trek, geeft ie ook geen gepingel meer door toch? Als ik dit nu heel ff probeer om te zien of de druk dat wel omhoog wil, heb ik de pingelsensor dat getest zonder scoop?

Wacht op een brainwave van iemand...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD