Auteur Topic: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT "Kerstboom"  (gelezen 29191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #15 Gepost op: 19-12-2016 18:34:45 »
Ok, bobine wilde ik tzt zelfde doen als bougiekabels (als origineel volvo)

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16878
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #16 Gepost op: 19-12-2016 18:36:01 »
Ontstekingsdelen, altijd Bosch nemen!.

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #17 Gepost op: 19-12-2016 18:39:23 »
Ontstekingsdelen, altijd Bosch nemen!.

Had er bougies van bosch in, drama! Weet niet wat de rotor/verdeelkap van bosch doen maar is verschil tussen rond de 3 tientjes of 75 euries, dus wel de moeite waard... Tenzij het echt enorme crap is natuurlijk ;D

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16878
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #18 Gepost op: 19-12-2016 18:45:18 »
Het ging om de rotor en verdeelkap, deze ontstekingsdelen altijd Bosch. (voor ervaringen anders dan Bosch even lezen op http://www.volvo850forum.nl )

75 euro, ze gaan minimum 5-6 jaar mee.
Dan heb je het over minder dan een euro per maand.
Waarover gaat het?.  ???

henry classic v70

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11081
  • Geslacht: Man
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #19 Gepost op: 19-12-2016 18:48:07 »
Bij estate services kan ik kiezen uit bosch en huismerk voor rotor en verdeelkap. Scheelt toch weer een aantal tientjes. Huismerk doen of is dat een NO GO?

Oei... da's een lastige, weet zo niet meer wat er bij mij op is gekomen  :eusa_shifty:
Maar zal volgens mij niet zoveel uitmaken en is huismerk ook prima (geldt niet voor de bobine trouwens)


Heb ook Bosch zie ik nu... gaat trouwens eigenlijk altijd origineel spul op en gaat inderdaad wel het langst mee

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #20 Gepost op: 19-12-2016 18:51:46 »
Ik geef me over!  :eusa_silenced:  ;D

rjverbrugh

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 372
  • V70R | T5-R DOP
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #21 Gepost op: 19-12-2016 19:00:59 »
Heb ze ook van Bosch, gewoon online besteld, 35 euro voor kap, 22 voor rotor, en bougiekabels van bougiecord voor 51 euro.

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #22 Gepost op: 19-12-2016 19:02:56 »
Update op het stuurbekrachtigingslawaai front:

Inmiddels dus een pomp en stuurhuis verder.
Vandaag is er weer aan gesleutels, en er was werkelijk niks te vinden. Toen de (nieuwe) pomp van mijn auto omgewisseld met de pomp van een zelfde auto van een personeelslid aldaar, en ja hoor, muisstil, het gezang was weg.
Dan ga je toch een beetje aan jezelf twijfelen. 2 gebruikte pompen en een nieuwe verder en dan blijken al die pompen dus slecht te zijn geweest. Ze zijn met de nieuwe pomp (van polar-parts.de) even bij de buurman geweest die in robottechniek doet ofzo. Blijkt het lager scheef in de pomp te zitten. Lager er uit geperst en recht er in geperst. Op de testbank aldaar (ze hebben daar alles volgens mij) en geluidloos. Nu nog kijken of dat morgen nog steeds zo is als ze hem weer in mijn auto hebben gezet.
Als het dan opgelost is dan ben ik aan de ene kan blij en aan de andere kant verdrietig. Een stuurhuis verder om een scheef lager... AUW!!! :-X

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2016 05:30:29 »
Polar parts is voorheen Scanpech.... Beter daar niet kopen want dit is gewoon rotzooi en wil je niet in je auto hebben....

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2016 06:28:52 »
Polar parts is voorheen Scanpech.... Beter daar niet kopen want dit is gewoon rotzooi en wil je niet in je auto hebben....

aiaiai, heb er nu een stuurhuis en een stuurpomp van  :eusa_think:

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #25 Gepost op: 20-12-2016 06:29:30 »
Heb ze ook van Bosch, gewoon online besteld, 35 euro voor kap, 22 voor rotor, en bougiekabels van bougiecord voor 51 euro.

Waar heb jij besteld?

katuut

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 244
  • Geslacht: Man
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #26 Gepost op: 20-12-2016 06:58:39 »
Update op het stuurbekrachtigingslawaai front:

Inmiddels dus een pomp en stuurhuis verder.
Vandaag is er weer aan gesleutels, en er was werkelijk niks te vinden. Toen de (nieuwe) pomp van mijn auto omgewisseld met de pomp van een zelfde auto van een personeelslid aldaar, en ja hoor, muisstil, het gezang was weg.
Dan ga je toch een beetje aan jezelf twijfelen. 2 gebruikte pompen en een nieuwe verder en dan blijken al die pompen dus slecht te zijn geweest. Ze zijn met de nieuwe pomp (van polar-parts.de) even bij de buurman geweest die in robottechniek doet ofzo. Blijkt het lager scheef in de pomp te zitten. Lager er uit geperst en recht er in geperst. Op de testbank aldaar (ze hebben daar alles volgens mij) en geluidloos. Nu nog kijken of dat morgen nog steeds zo is als ze hem weer in mijn auto hebben gezet.
Als het dan opgelost is dan ben ik aan de ene kan blij en aan de andere kant verdrietig. Een stuurhuis verder om een scheef lager... AUW!!! :-X

Niet scheef gemonteerd waardoor het lager scheef is gaan zitten? Of de riem te strak

Ik roep maar iets. 3 pompen lijkt me te toevallig
Chronisch last van detaildiarree

rjverbrugh

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 372
  • V70R | T5-R DOP
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #27 Gepost op: 20-12-2016 09:08:36 »


Waar heb jij besteld?
[/quote]

bij mister-auto
http://www.mister-auto.nl/fl/stroomverdelerkap/bosch-1-235-522-408_g692_a0301!235!522!408.html
http://www.mister-auto.nl/fl/bougiekabels/bougicord-6469_g685_a2116469.html

kijk ook soms op besteonderdelen.nl, heb daar bv een originele nissins radiateur (65539A) gevonden voor euro 96 (staat er nu niet meer op), die bij ES toch 100 euro duurder is, gewoon even zoeken op internet.

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #28 Gepost op: 20-12-2016 09:43:29 »
Update op het stuurbekrachtigingslawaai front:

Inmiddels dus een pomp en stuurhuis verder.
Vandaag is er weer aan gesleutels, en er was werkelijk niks te vinden. Toen de (nieuwe) pomp van mijn auto omgewisseld met de pomp van een zelfde auto van een personeelslid aldaar, en ja hoor, muisstil, het gezang was weg.
Dan ga je toch een beetje aan jezelf twijfelen. 2 gebruikte pompen en een nieuwe verder en dan blijken al die pompen dus slecht te zijn geweest. Ze zijn met de nieuwe pomp (van polar-parts.de) even bij de buurman geweest die in robottechniek doet ofzo. Blijkt het lager scheef in de pomp te zitten. Lager er uit geperst en recht er in geperst. Op de testbank aldaar (ze hebben daar alles volgens mij) en geluidloos. Nu nog kijken of dat morgen nog steeds zo is als ze hem weer in mijn auto hebben gezet.
Als het dan opgelost is dan ben ik aan de ene kan blij en aan de andere kant verdrietig. Een stuurhuis verder om een scheef lager... AUW!!! :-X

Niet scheef gemonteerd waardoor het lager scheef is gaan zitten? Of de riem te strak

Ik roep maar iets. 3 pompen lijkt me te toevallig

Mij ook, maar scheef gemonteerd lijkt me erg sterk. Volgens mij kan het ding maar op 1 manier op de daarvoor bestemde beugel. Vooralsnog houd ik het bij dikke pech. Het tegendeel is ook erg moeilijk te bewijzen....

Martijn-V70

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 277
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 305k
Re: Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT, en hoe het verder ging....
« Reactie #29 Gepost op: 20-12-2016 16:00:40 »
Nou, het duurt even, maar dan heb je ook een foutloze roffel. Draait als een naaimachine. Geen bijgeluiden meer, wat heerlijk.
Alleen de kat maakt wat extra geluid nu ze die leeg gehaald hebben, maar dat is voor volgend jaar.
Net een uitgebreide proefrit gemaakt, wat stuurt dat toch heerlijk zeg. En als klap op de vuurpijl ook nog dit gematst door de garage... ;D