Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT

Gestart door Martijn-V70, 16-12-2016 16:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn-V70

Zo, tijd voor weer een kleine update:

Vanochtend vroeg even bij de kwik-fit hier vlakbij geweest, simpelweg omdat ze open zijn op zaterdag :D. Ik had een rammel ergens bij de voorwielophanging en was daar niet helemaal gerust op. Nu bleek dus dat de garage bij het vervangen verzuimd heeft een stabilisatorstang goed vast te zetten... :eusa_wall:
Kosteloos de boel even voor me vastgezet bij de fastfitter, erg klantvriendelijk. Ook hebben ze meteen even de bandjes opgepompt omdat ze merkten dat er wat weinig lucht in zat. Ik werd er op attent gemaakt dat er in de band LA maar 0,5 bar zat en dat ze het idee hadden dat de band langzaam leeg liep en een beetje "gaar" was. Tijd voor wat anders dus.

Nu had ik sinds deze week wat PB contact gehad met een forumlid die perfo's te koop had. Hier moest echter nog wel het een en ander aan gebeuren. In afwachting van foto's kwam de situatie van vanochtend voorbij waardoor er wat meer tijdsdruk op kwam te staan. Thuis even op marktplaats kijken en zowaar, toen ik mijn app opende kwam ik bijna direkt een set perfo's tegen die er nog maar kort op stond, in nieuwstaat, met zo goed als nieuwe winterbanden (geen straf met dit weer). Gebeld en meteen heen gereden met de kids op de achterbank (moeders een weekendje weg). De velgen zijn origineel en werkelijk in nieuwstaat, er zit niet een krasje op. De verkoper wilde ze ook wel voor me monteren, dus na een kwartiertje reed ik op mijn nieuwe perfo's en met de afgeragde Antlia's in de koffer weer huiswaarts.

Meteen maar ff door de wasstraat, de velgen waren brandschoon maar de auto nog niet. ;D

Ook meteen ff een paar foototjes gemaakt.





Ik ben best wel blij met het resultaat  :eusa_dance:

elianmars


henry classic v70

Zeker netjes, Perfo's zijn ook mooie velgen staan 'm goed  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Martijn-V70

Vandaag even een rondje wezen rijden met de kids. De vrouw was een weekendje weg en wij gingen even wandelen met het mooie weer. Dan ook meteen maar een paar fotootjes maken, gewoon omdat het kan, en omdat ik hem zo mooi vind met z'n perfo's  :angel: ;D





Martijn-V70

Leuk om te lezen dat anderen em zo ook mooi vinden :D, ik wordt iedere ochtend weer blij als ik de gordijnen open doe. ;D Zelfs ijs krabben is niet erg...  :eusa_whistle:

Martijn-V70


Hiker

staan hem mooi die Perfo's. (Zo oud, en toch zo mooi!)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Martijn-V70

Citaat van: Hiker op 19-01-2017 18:01:39
staan hem mooi die Perfo's. (Zo oud, en toch zo mooi!)

Ja, ben nu wel een beetje verliefd op z'n looks, en verliefdheid bij auto's kost altijd geld...  :eusa_whistle:

Martijn-V70

Ik heb vanmiddag olie gepeild en moest een liter bijvullen na 3500 km. Ook zat er een beetje beige rommel/sludge aan de peilstok (dop is schoon). Iemand een idee wat dit kan zijn?

leons850

die sludge is redelijk normaal bij de 10v met dit koude weer.
Een nieuwe peilstok met buis en rubbertjes kan dit echter wel verminderen.
Als je wat isolatiemateriaal om de buis heen doet zal het ook wat minder worden.
Ik weet niet of je je carterventilatie al hebt vervangen, maar deze kan mede veroorzaker zijn van je olieverbruik, anders eventueel de klepseals.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn-V70

Hm, dan maar eens op zoek naar een adres in noord-NL waar dat goed gedaan kan worden  :eusa_think: iemand nog tips in de omgeving Leeuwarden?

)()()sT

Bij mij R op lpg bleef het na montage van de nieuwe motor ook maar terugkomen in de winter ondanks dat ik toch 60km. per dag reed. Een nieuwe peilstok met buis heeft enorm geholpen. En toch.... zie ik het nu nog steeds minimaal.

Martijn-V70

Ok, dus een beetje prut moet ik voor lief nemen. Maar die carterventilatie vervangen zal het olieverbruik dus gunstig gaan beïnvloeden begrijp ik?

leons850

Citaat van: Martijn-V70 op 20-01-2017 21:32:08
Ok, dus een beetje prut moet ik voor lief nemen. Maar die carterventilatie vervangen zal het olieverbruik dus gunstig gaan beïnvloeden begrijp ik?

De carterventilatie zou het olie verbruik gunstig kunnen beïnvloeden.
Bij de meeste auto's werkt dat zeker positief, maar het is geen vast gegeven, we kunnen niet in je motor kijken. ;)
Verder is het altijd wel lekker voor de auto om daar fris mee rond te rijden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein