XC sandstone

Gestart door Remko#, 30-05-2017 20:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remko#

Geachte forum-lezers.

Vandaag heb ik een XC opgehaald,die komt uit 1998 en heeft 373000 km gelopen,op lpi en is automaat.
Dagelijks rij ik een llieder van een V70,2.5 10 klepper met 510000 op de teller,die heb ik gekocht om de kleur,en bij de XC heb ik me daar weer door laten verleiden,deze is sandstone.

Toen ik hem kocht wist ik dat hij warm loopt,dus ben ik van het ergste uit gegaan wat stuk kan zijn,evenals dat de awd vast aan revisie toe is,net ff op de brug gehad en zag vettigheid bij diff achter,de haakse overbrenging,beide kanten,dus conclusie keringen lek,en voor de rest geen gekke dingen tegen gekomen aan de onderkant,bij de andere V70 wel maar dat is een ander verhaal.

Vandaag de motor warm laten draaien en het niveau kwam al snel omhoog in het expansie-vat,maar perste er niet uit en ook geen luchtbellen,het thermostaathuis werd warm maar de slang niet,mss als het geluk met de dommen is,is de waterpomp stuk of vergaan.
Daarom dit weekend te doen,waterpomp en distributie,was al een tijdje geleden zag ik daarom ook,mss de schoepen van de waterpomp vergaan.
Verder vettigheid schoonmaken en vloeistoffen op peil,zodat er na een stuk rijden te zien of het verontrustend lekt.
Kijken of de awd werkt,hoe ik dat precies moet doen weet ik nog niet maar dat staat vast wel beschreven hier ergens op het forum.

Het interieur is verder wel netjes maar toch met net teveel kleine plekjes,dus dat wordt een zoektocht naar hele panelen,er zit ook geen hout-look in dus dat gaat er ook inkomen,dat is al in het hok maar zit nog vast aan een auto,een S70 Black-stone met oak,volgens mij is dat de benaming van de kleur,interieur met hout-look en ook het stuur is er mee behangen,dus leuke optie.

Bij de aankoop heb ik een paar kilometer gereden en alles voelde solide aan en niets geen kraakje of wat dan ook,ben wel anders gewend met de rode V70.Fluiten,carter-ontluchting,rammelen achter,losse remblokken,dus ik ga er straks,lees later of veel later als ik alles klaar heb,er wel op vooruit.
Maar een citaat van mijn zwager,jij krijgt alles in 1 week tot loop of sloop.Ergens zit daar wel wat in want ik mishandel een auto want wat mee moet gaat mee,laatst iets teveel aarde op de kar,vol tot de rand van 40 cm,breedte 150cm lengte 3000cm,voor de rekenkundigen,maar dat trok die V70 toch maar,en ik heb een vieze labrador.
Daarom ga ik bij deze auto laten zien dat het ook anders kan,eigenlijk is de auto te netjes waar ik een auto dus voor gebruik.

Wat er zoal verder aan gedaan wordt ga ik jullie op de hoogte houden en als ik iets niet weet of ergens niet uit kom ga ik vragen.En dat zal dan in een ander topic en andere rubriek worden dan in ff voorstellen.

Groet van Remko.



RemkoT5


yannickdv

Dat klinkt als een interessant project! Succes! :)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

FGG

Welkom op 't Forum, Remko.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Sandstone is Cool!  ;D
Welkom op 't forum
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4


Remko#

Hm er kwam geen foto maar een link,morgen nog maar eens prberen

Remko#


Volgens mij nu wel gelukt

freefall

Welkom en lees je in. Er staat hier genoeg over het wel en wee van awd's
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Maestro12

Citaat van: henry classic v70 op 08-06-2017 14:12:06
Citaat van: Remko# op 08-06-2017 00:05:34
http://i63.tinypic.com/9kzdl4.jpg
Volgens mij nu wel gelukt

...bijna  :D

Nee joh, hij wil gewoon de grip van een AWD laten zien.  :eusa_think:

Maar ook op z'n kant is het een mooie auto  :eusa_clap:
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Remko#

Hoezo op z'n kant,de foto staat bij mij recht,en of alle 4 de wielen grip hebben weet ik niet.
Dat ga ik nog proberen en als het niet functioneert dan wordt het gerepareerd.
Maar eerst de koeling,de adem-test al gedaan,geen uitlaatgas dampjes in het water,maar geen flow,thermostaat vervangen,de bovenste slang werd een beetje warm,en bij het aftappen van het water liep het ook niet snel door,en de radiateur is niet bepaalt fris,daar moet ff een andere voor komen,en een waterpomp,en dan weer zien,en naar wat ik hier,op het forum heb gelezen vervang ik ook ff het expansie vaatje,die zit nog in de zwarte S70.
Wordt vervolgd.

Remko#

Nog een paar foto's,oa van lekkage van XC,de zwarte sloper en het rode lieder.




Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?