Knock, Detonatie, Pre-Ignition, Dieselen... En Arme Mengsels.

Gestart door arjenT5R, 06-08-2017 20:07:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Hmmm vergat ik toch nog een heel belangrijk systeem wat in orde moet zijn: de ontsteking.
Die heb ik er alsnog maar bijgezet.

razorx

Het moment dat je op LPG besluit met toenemende load van een lambda van 1,09 geleidelijk naar 0,92 te gaan mag je overigens best laat kiezen. Scheelt niets in vermogensopbrengst maar alles in verbruik.

Piet

#107
Ik kwam nog een aardig overzichtelijk artikel tegen over knock die ik jullie niet wil onthouden:
https://www.carthrottle.com/post/w96gzom/

Wat me er aan herinnerde dat knock ook nog te bestrijden is met de nokkenas settings.
Turbomotoren houden niet zo van overlap.
Ik kon nog wat hardnekkige knock rond 4000 RPM wegwerken door de uitlaattnokkenas 2 graden te vervroegen en de inlaarnokkenas 2 gr te verlaten waardoor ik de ontsteking nog wat meer kon vervroegen in dat gebied.
De optimale stand van de nokkenassen vergt wat experimenteerwerk. Kan voor iedere setup weer anders uitpakken.

Vulk

Welke impact heeft het lean burning verhaal op de levensduur van de bougies?

NinaPaul

Citaat van: Vulk op 27-06-2018 19:02:31
Welke impact heeft het lean burning verhaal op de levensduur van de bougies?

Armer mengsel geeft een hogere temperatuur, dus in principe zou je een koudere bougie nodig hebben.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Citaat van: NinaPaul op 28-07-2018 16:07:50
Citaat van: Vulk op 27-06-2018 19:02:31
Welke impact heeft het lean burning verhaal op de levensduur van de bougies?

Armer mengsel geeft een hogere temperatuur, dus in principe zou je een koudere bougie nodig hebben.
Aangezien dit topic zich vooral richt op LPG is het goed te weten dat verrijken op LPG juist lijdt tot een hogere verbrandingstemperatuur. ;)

Piet

En verarmen op LPG juist tot lagere temperaturen.

Vulk

Which means dat de bougies minder hard slijten?

classicT5

Denk dat slijtage niet veel uitmaakt, juiste warmtegraad wel.

Maar als je ziet hoeveel mensen hier met originele bougies op lpg rijden, lijkt me dat zelfs geen factor die invloed heeft.


NinaPaul

Onze wagens hebben geen direct ingespoten benzine motoren.

(Volvo heeft deze motoren pas sinds 2015 (V40)? (wie heeft de eerste datum van het eerste model met een direct ingespoten volvo motor??))

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

V/S 40 1st generation hadden toch al de Mitsubishi GDI motoren? 1.8?

NinaPaul

Citaat van: classicT5 op 02-03-2019 20:26:45
V/S 40 1st generation hadden toch al de Mitsubishi GDI motoren? 1.8?

Klopt, die was ik al vergeten, maar is natuurlijk geen "volvo" motor.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz