Quick guide: Yatour

Gestart door Timo, 10-09-2017 15:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timo

Net een Yatour met bluetooth aangeschaft, ik dacht ik trek een paar foto's tijdens de installatie  :)


Voorlopig heb ik nog geen usb stick of SD kaart aangesloten. Ben van plan enkel via bluetooth/aux te werken omdat het zo makkelijker is te kiezen welke muziek je wilt luisteren.


Stap 1: Vind de +12V

Bij deze 850 was het een groen/bruine draad (pin nr. 12).





Stap 2: Soldeer de gele kabel van de Yatour (hangt label aan "BATT 12V") aan de groen/bruine draad.

Zelf heb ik er nog een zekeringhouder tussen gestoken omdat ik deze toch had liggen. Is niet direct een vereiste aangezien de gewone radio ook een zekering heeft maar heb niet altijd het volle vertrouwen in aftermarket stuff  :D



Stap 3: Bluetooth module aankoppelen

Steek de stekker van de bluetooth module in de Yatour.
Nu nog op zoek naar een plekje voor de micro. Zelf heb ik de micro onder het stuur gestoken zodat deze toch wat uit het zicht zit.
Heb zo snel ff getest op de oprit en kwaliteit was goed genoeg op deze positie, het kan wel zijn dat tijdens het rijden er teveel lawaai is en deze op een andere plek moet om goed verstaanbaar te zijn.




Stap 4: USB/AUX

De AUX kabel heb ik laten uitkomen bij het lampje in het handschoenenkastje.
Gewoon ff de Climate Control Unit eruit duwen, kapje van het lampje halen in handschoen kastje en de kabel erdoor steken. Dit gaat zonder problemen voor een AUX kabel, USB kabel nog niet geprobeerd.
Kapje van de lamp kan er gewoon terug op zonder probleem.




Stap 5: Bluetooth testen

Met de Yatour + Bluetooth ontvanger kun je handsfree bellen en ook muziek streamen.
Bij deze SC-801 kun je de telefoon opnemen door op "ff" te duwen.

Stap 6: Genieten

Nu lekker cruisen met je favoriete muziek in hoge kwaliteit  8)
(klinkt beter dan wat ik vroeger gebruikte )
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

JvW

Thanks! Staat bij mij ook nog op de planning. Nu heb ik in ieder geval alvast een duidelijke handleiding!  :eusa_clap: