Groupbuy Quaife! (Afgeslagen op 13 stuks & gesloten!)

Gestart door Miyel, 17-01-2018 07:05:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

In een blog begon het als een grapje, maar misschien werkt het wel..

Wie is voornemens een Quaife aan te schaffen? Misschien kunnen we een mooie prijs regelen als we 'groot' afnemen.

Er is nog geen contact opgenomen met leveranciers, en ik zelf heb geen haast. M.a.w. we hebben tijd om tot meerdere namen te komen.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit 27-01; Ik zal dit eerste bericht gebruiken om jullie op de hoogte te houden van de belangrijke zaken.

We gaan in zee met Dutch Power Trading!  
Deze deal is alleen mogelijk omdat we 10+ stuks afnemen, dit is dus een éénmalige kans.

Dutch Power Trading biedt ze ons nu aan voor €xxx incl verzending (van Quaife UK > DPT > jou)!

Lijstje;
- Miyel, M66 (QDF13J)                           Akkoord          Adresgegevens ontvangen   Betaald
- Ruubje, M56 (QDF12J)                        Akkoord          Adresgegevens ontvangen   Betaald
- V70R^2, M56 (QDF12J)                      Akkoord          Adresgegevens ontvangen    Betaald
- kevinwalter, M56 (QDF12J)                  Akkoord         Adresgegevens ontvangen    Betaald
- mitchpruim V40forum, M56 (QDF12J) Geen reactie
- Evilknievel, M56 (QDF12J)                   Akkoord          Adresgegevens ontvangen   Betaald
- Diederickvolvo, M66 (QDF13J)             Akkoord          Adresgegevens ontvangen   Betaald
- Staytuned, M56 (QDF12J) 2 stuks!      Akkoord           Adresgegevens ontvangen   Betaald
- Ron Paul M56 (QDF12J)                      Akkoord           Adresgegevens ontvangen   Betaald
- EricL (QDF12J)                                    Akkoord         Adresgegevens ontvangen    Betaald
- Volvo99 (QDF12J)                              Akkoord           Adresgegevens ontvangen    Betaald
- Mvo0                                                Akkoord           Adresgegevens ontvangen    Betaald
- Frame fabrique                                  Akkoord           Adresgegevens ontvangen    Betaald
- Pwaes ( QDH8J )                               (special, prijs afgegeven)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

ruubje

Hier ook geen haast, als de prijs er beter /- leuker op wordt...
Standaard bak van een t-5r is de m56 toch?

- Miyel, LSD M66
- Ruubje, LSD M56
-
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

Miyel

#2
Citaat van: ruubje op 17-01-2018 07:55:17
Standaard bak van een t-5r is de m56 toch?

Klopt.. ook leuk om te weten; het m56 diff past ook in de diesel M56LK.
Tevens ligt de m56 in diverse Volvo's V40 en V70(n).

De m66 ligt ook in diverse V50/S40 en S60/V70/S80 vanaf 2005.. 

En het m66 diff past weer in de 6-bak van het eerste model Focus ST. Deze Quaife is hetzelfde Diff als af fabriek in de RS zat.

Misschien dat we zo meer mensen aanspreken
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

- Miyel, LSD M66
- Ruubje, LSD M56
- V70R^2, LSD M56
-

Eens zien of we de 5 halen, als een 4e zich aanmeld zal ik vast wat leveranciers benaderen, die 5e komt dan wel hoop ik..

rappendaf

Ik ga hier eens rondhoren of iemand een sper wil je weet maar nooit
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

kevinwalter

Pas als ik weet wat het kost weet ik het zeker... Maar voor nu :-)

- Miyel, LSD M66
- Ruubje, LSD M56
- V70R^2, LSD M56
- kevinwalter, LSD M56
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Miyel

Omdat mijn 850 nu status 'werk in uitvoering' heeft, rijden wij momenteel in een V40 (T4) mét M56.
Hierom heb ik op het Volvo40forum deze groupbuy ook genoemd en daar is 1 geïnteresseerde tot nu toe.
Dus ik zet hem er hier even bij onder.

Komende week zal ik eens proberen wat mailtjes naar leveranciers de deur uit te doen..

- Miyel, LSD M66
- Ruubje, LSD M56
- V70R^2, LSD M56
- kevinwalter, LSD M56
- mitchpruim V40forum, M56
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Evilknievel

Als de prijs juist is doe ik mee!

- Miyel, LSD M66
- Ruubje, LSD M56
- V70R^2, LSD M56
- kevinwalter, LSD M56
- mitchpruim V40forum, M56
- Evilknievel,  LSD M56

Miyel

TOP!

Net een aantal leveranciers (Quaife UK, DPT en Biesheuvel) een bericht gedaan.
Jullie nog suggesties? Sommigen bekend met Zweedse leveranciers ofzo?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Ah jij hebt ze al gemailt! Biesheuvel en die uit de UK hoef ik dus niet meer te mailen :)

Eventueel hier nog een mailtje naar wagen? http://www.dli-teknik.se

Al denk ik dat de goedkoopste leverancier uit de UK zal komen, daar waar die dingen ook gemaakt worden.

scania164

Tip! Mail dutchpowertrading.nl  Hun hebben vaker geleverd tegen scherpe prijs!

Miyel

#12
V70R, Had jij DPT al een mailtje gedaan? Kreeg (vandaag, zondag!) binnen 15min een bericht terug dat hij het al gezien had! Vandaar dus..
(Edit;) Scania.. daar staat DPT dus voor  ;) bedankt voor het meedenken!

DLI zweden zojuist ook bericht gedaan, je weet maar nooit.
En bedrijven die groot inkopen kunnen soms erg goedkoop zijn, en als ze in UK wat stug zijn..
Die zullen wel denken; "die verkopen WIJ toch wel.. laat onze leveranciers het maar afhandelen"
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Goed punt, ik had dpt niet gemaild, ik wist dat Biesheuvel al wel voordelig kon leveren, die zouden ex BTW onder de €700 zitten per stuk. Dus ben benieuwd wat hier uit komt!

Miyel

#14
Goed, Ik heb inmiddels al van ALLE aangeschreven partijen antwoordt gekregen en (op 1 na) de prijzen.

Er is gevraagd om discreet met deze gegevens om te gaan om te voorkomen dat mensen onze 'special prices' als referentie gaan gebruiken voor andere en/of toekomstige aankopen bij die bedrijven.
En.. ik wil ook geen discussies hier over deze leveranciers..

Op dit moment ziet het er naar uit dat we bij één leverancier net onder de €800 p/s incl BTW kunnen komen.

Quaife UK zelf heeft de kortingstabel gestuurd welke ze hanteren. Hierin staat kort gezegd dat we 10 of meer stuks moeten afnemen om goedkoper uit te zijn als bij bovenstaande leverancier.
Van 10 tot 19 stuks is de korting wel meteen 20% en dusdanig hoog dat we dan zelfs aan €720 euro komen! Dit is incl VAT (engelse BTW) en excl verzending, en hoe het precies zit met BTW bij invoer en deze bedragen.. ???

Dit percentage geldt overigens voor al hun differentiëlen.. Dus als iemand nog een andere Quaife nodig heeft voor een ander merk/type auto, kennis, vriend etc, telt dit als 1 naam en krijg je daar dus ook die korting op.

Dus met 5 4 namen er bij... Spread the word!



Heeft iemand nog een idee om van de btw af te komen?  :evil:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)