rooster voor intercooler?

Gestart door Wouter1973, 14-05-2018 19:56:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Het viel me vandaag pas op dat in de voorbumper, recht onder de kentekenplaat, een groot gat gaapt voor koeling van de intercooler. Klinkt heel logisch tot nu toe, maar....het gat is compleet open. Even je hand erin (of in doemdenkscenario: een steen(tje) en je zit zo tegen de kwetsbare intercooler aan. Hoort hier geen rooster in??

Stefan

Dat is volgens mij een accessoire. Niet standaard gemonteerd, wel her en der nog te koop.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Stefan

#2
Oa bij Skandix: http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/bumpers/cover-bumper/1031050/ voor €26 ex verzenden
Volvo part nr. 9169576

Volgens mij zit de airco warmtewisselaar helemaal vooraan, dan de IC en dan de radiateur (maar ik kan me vergissen)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Timo

Heb deze onlangs bij dealer besteld.
Was gewoon leverbaar, moest wel uit Zweden komen. (Classic part)
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Wouter1973

Citaat van: Timo op 28-07-2018 00:09:41
Heb deze onlangs bij dealer besteld.
Was gewoon leverbaar, moest wel uit Zweden komen. (Classic part)
Wat kost zoiets?

Timo

Heb €22+ btw betaald bij dealer.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Vulk

Heb je een foto van hoe het ingebouwd zit?

razorx


arjenT5R

De airco condensor is inderdaad de eerste die je tegen komt de intercooler zit er achter.
Het kan idd geen kwaad die wat te beschermen. :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Benny850

Denk dat die paar stijlen in dat rooster (van Skandix) ook weinig tegenhouden eerlijk gezegd..

aloisdecroon

ik heb daar het gaas van een prullenbak voor gebruikt, vastgezet in het plastic van de bumper zelf.
Gewoon uit zo'n zwart cheap ding van de ikea gesloopt met de slijptol :)

Werkt goed, zie er wel is een blaadjes opzitten maar doe er niks aan, werkt goed en geeft zeker bescherming tegen stenen maar laat genoeg lucht door.

KIM

Citaat van: Vulk op 02-11-2018 19:23:06
Heb je een foto van hoe het ingebouwd zit?

Ik zal morgen wel even een foto maken van mijn R: Daar zit ie in. Heb er wel wat fijnmazig kippengaas omheen gevouwen want het originele rooster houdt alleen zwerfkeien tegen...

Miyel

Wouter, bedankt voor de tip!



Bij de dealer betrokken, beide GCP (classic part)
9169576 Rooster intercooler €18.30 ex BTW en ex korting.
1372748 Clip voor rooster intercooler €1.80 ex BTW en ex korting. (2x nodig)

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

KIM



Niet een heel geweldige foto maar je kunt zien dat ik achter het rooster het kippengaas heb gemaakt. Ook kun je zien dat aan de bovenzijde nog steeds een opening zit: Dit is niet heel erg want de kentekenplaat zit voor het grootste gedeelte van deze opening gemonteerd.

Benny850

Citaat van: KIM op 02-11-2018 23:56:13
Ik zal morgen wel even een foto maken van mijn R: Daar zit ie in. Heb er wel wat fijnmazig kippengaas omheen gevouwen want het originele rooster houdt alleen zwerfkeien tegen...

Juist want hoe vaak kom je nou een zwerfkei tegen. Fijnmazig rooster erin maakt het dan wel compleet.