Auteur Topic: Alarm gaat af tijdens het rijden  (gelezen 441 keer)

BLACKBOX

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Alarm gaat af tijdens het rijden
« Gepost op: 26-11-2019 16:04:22 »
Beste mensen, ook ik heb helaas last van een " alarm-issue". Ik krijg niet de buurt achter me aan omdat ze denken dat de auto gejat wordt maar wel omdat het keiharde alarm nogal hinderlijk is.
Ik rij niet veel met de auto dus haal ook nogal eens de accu eruit en zet die dan aan de druppelaar.

Als ik de accu terugplaats maak ik met de sleutel de deur open, trek de motorkap los, plaats de accu erin (eerst de +pool vast) en vervolgens start ik de auto. Soms gaat dan meteen het alarm af maar laatst ging het af toen ik net een paar honderd meter onderweg was
Wie weet wat er aan de hand is en hoe kan ik dit probleem oplossen zodanig dat  mijn alarm wel nog steeds blijft werken???

Alvast dank allemaal !!

BLACKBOX

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
Re: Alarm gaat af tijdens het rijden
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2019 16:10:07 »
Ow ja, ik heb geloof ik geen sensoren in de 850 zitten, wel een rood knipperlampje op t dashboard en als er iemand is die me zou willen helpen met reparatie/vervanging van t alarm hou ik me aanbevolen ( zelfs als ik een heel eind moet rijden met een gillend alarm)

Jan_D.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2001 t/m 2010: Rrrrrr Nu:V70N AWD
« Reactie #2 Gepost op: 26-11-2019 16:18:55 »
Doe het eens iets anders: na het terugzetten en aansluiten van de accu eerst de auto geheel (ramen ook dicht)  afsluiten met de afstandsbediening. Een minuut wachten en dan met de ab weer openen en daarna starten en wegrijden. Ik geef geen garantie! ;-)

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '98 V70R | '16 V60 T5 GT
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2019 20:09:02 »
Check eens of het alarm wel daadwerkelijk af gaat, of dat alleen de sirene begint te loeien. Als je knipperlichten niet knipperen gaat het alarm niet af. Omdat je aangeeft dat het ook tijdens het rijden gebeurt vermoed ik dat het alleen de sirene is die gaat loeien.

Recent ook gehad met mijn V70R. Waarschijnlijk toch te lang zonder accu gestaan en ook nog eens weinig gereden de periode ervoor waardoor de noodaccu van de sirene is overleden. Oorzaak is vermoed ik dat de noodaccu te ver is ontladen voor zijn leeftijd waardoor hij niet meer kon opladen. Iedere keer als ik de accu van de auto weer aansloot ging de sirene vrij snel daarna loeien, ook als ik de auto al had gestart. Oplossing: alarmsirene afkoppelen.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2019 20:14:48 door Chris »

BLACKBOX

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 01-12-2019 20:26:34 »
Jan en Chris, dank voor jullie reactie.
Ik ga kijken want volgens mij gaat enkel de sirene loeien en doen de knipperlichten niks.

@CHRIS; als NIET techneut zijnde......waar en hoe kan ik de sirene afkoppelen???? Wat moet ik dan doen?
Alvast dank voor jullie reactie.

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '98 V70R | '16 V60 T5 GT
« Reactie #5 Gepost op: 01-12-2019 20:35:43 »
Jan en Chris, dank voor jullie reactie.
Ik ga kijken want volgens mij gaat enkel de sirene loeien en doen de knipperlichten niks.

@CHRIS; als NIET techneut zijnde......waar en hoe kan ik de sirene afkoppelen???? Wat moet ik dan doen?
Alvast dank voor jullie reactie.

Ik weet niet precies waar de sirene in jouw auto zit. In mijn 850 hing hij op het schutbord. Een zwart doosje dat met een beugel vast zit en een kabel eraan. Bij de V70R zat hij wat onderhandiger. Achter het rechter voorscherm ;).

In principe hoef je alleen maar de stekker eraf te trekken. Bij de R kon je daar zo bij als je eenmaal achter het scherm was. Geen extra beveiliging dus. Duurt ook even voordat je erbij bent.

Bij de 850 zat de sirene meen ik nog in een soort kastje ter bescherming maar dat weet ik niet zeker meer.
« Laatst bewerkt op: 01-12-2019 20:37:32 door Chris »