Verlies van power bij > 3000 toeren

Gestart door RayG1974, 24-06-2005 15:34:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RayG1974

Goedendag allemaal,

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Sinds een aantal weken heb ik nl. een probleem met mijn 850 TDi. Het volgende is er aan de hand:

Als ik op trek of wil versnellen tijdens het rijden houdt de motor in. Meestal is dit v.a. 3.000 toeren. Het rare is dat dit gebeurt als ik veel gas geef, Het lijkt erop of dat ie dan te veel diesel krijgt.wanneer ik dit met licht ingedrukt gas doe is het minder en kom ik langzaam wel over de 3.000 toeren.

Soms komt er ook opeens uit mijn uitlaat een dikke rook/roet pluim en is het probleem weer voor een paar dagen verholpen.(dit gebeurt vaak als ik hem toch eens door wil trekken in 1e of 2e versnelling.)

Heeft iemand wel eens zoiets gehad of denkt iemand te weten waar dit door komt. Want het rijdt niet meer lekker zo.

Thx

Ray

Jack

Zou de luchtmassa-sensor kunnen zijn.
Be realistic; ask for the impossible...

thuur

Eerst de ontsteking nazien. Ik kan me zo 3 topics voor de geest halen met vergelijkbare problemen ;)


Gr 8)

reneetje

Citaat van: thuur op 24-06-2005 23:42:56
Eerst de ontsteking nazien. Ik kan me zo 3 topics voor de geest halen met vergelijkbare problemen ;)


Gr 8)

Wat wil je nazien aan die onsteking van een een diesel?
Nee, de LMM zal zo langzamerhand de geest hebben gegeven, vervangen die hap en je krijgt er een heel andere auto voor terug ;)

Rene ::)

RayG1974

Thx voor de tips,

Morgenochtend gelijk langs de dealer en vragen wat zij ervan denken.
Vorige week is ie al 1 dag weg geweest en toen konden ze niets vinden.

Hou jullie op de hoogte

thuur

Citaat van: reneetje op 24-06-2005 23:50:02
Citaat van: thuur op 24-06-2005 23:42:56
Eerst de ontsteking nazien. Ik kan me zo 3 topics voor de geest halen met vergelijkbare problemen ;)


Gr 8)

Wat wil je nazien aan die onsteking van een een diesel?
Nee, de LMM zal zo langzamerhand de geest hebben gegeven, vervangen die hap en je krijgt er een heel andere auto voor terug ;)

Rene ::)

Chips :-[ :-[

Weer het board over het hoofd gezien :(

Dan houd ik het ook op de LMM :-\


Gr :-X

RayG1974

FF een verlate update (kleine vakantie gehad)

Ik heb de sensoren  (boven de luchtfilter) schoongemaakt en de connectoren van de 4 polige stekker.

Het duurde een aantal kilometers voordat het effect had, maar daarna ging ie weer als een straaljager. Had weer vermogen met optrekken, tot aan het rode aan toe.

Helaas duurde dit maar een dikke week en nu houdt ie weer in bij +/- 3400 toeren. Het enige wat anders is is dat ik wel goed vermogen heb tot aan het inhouden. En na het doorschakelen wil ie ook gelijk weer door.

Zou het dan toch ergens anders aan liggen. iig is mijn bakkie vandaag weer terug naar de dealer om er nog eens naar te kijken.

Nog tips misschien ?


thuur

Nee, het ligt precies aan de sensor met stekker die je hebt schoongemaakt. De LMM dus ;)

Zie hier ;)


Gr 8)

RayG1974

Ik zal verder gaan op het topic zoals aangegeven door Tuur,

Thx

Ray