Uitlezen V60 etc

Gestart door )()()sT, 12-07-2020 16:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Omdat hier toch veel kennis van de nieuwere modellen zit/zat maar eens even hier de vraag.
Op de diverse fora staat vanalles, maar waar kan ik het beste met behulp van een iPhone een moderne Volvo "uitlezen" ?


Ik zie ELM 327 voorbij komen, maar die heb je van een paar euro tot duurder, en welke app?
Ik wil bv. realtime m'n koelwatertemp. etc. kunnen zien. Een digitale teller staat nog op de wishlist maar voorlopig doe ik het met de "analoge" set zonder enige meters.

En als, waar te bestellen?

Arjanestate

Ik ben ook wel benieuwd naar een app voor de iPhone, ik gebruik nu nog Torque Pro op m'n ouwe Android tablet, maar zoek ook zoiets vergelijkbaars voor m'n iPhone.
854 T-5 ROOD 1994

RemkoT5

Hoi Joost,
De Torque pro app icm met bijv. een ELM 327 zou  alle moderne wagens met ODB2 realtime moeten kunnen uitlezen.
Zo heb ik bij de S60 van mn pa een defecte kv thermostaat kunnen opsporen.

Arjanestate

Torque Pro is er alleen voor Android toestellen.
854 T-5 ROOD 1994

Menno3274

Ik gebruik Carista OBD. Werkt ook prima

)()()sT

Thanks! Ik las dat je beter een ELM 327 Bluetooth moest nemen ipv WiFi?
En waar zou ik een beetje goede kunnen kopen?

RemkoT5

t is veel cheap charilie spul.
Ik heb er eentje gehad die gaf na n half jaar de geest, dus you get what you pay for.
iK heb ervaring met een bepaald  model en ik weet niet wat ´goed´ top of the line is.
Ik denk dat een goede app belangrijker is.
https://www.beslist.nl/products/r/elm_327/

)()()sT

Thanks,
Begreep dus wel dat je voor iOS een Bluetooth 4.0 nodig hebt. Ik ga eens ff zoeken.

elianmars

Of gewoon weer je Android foon opzoeken, Joost ;D

KIM

Ik gebruik voor de XC de ELM 327 Wifi en op de iPhone OBD Fusion. In dat programma kun je zelf een dashboard construeren.
Handig is dat je ook tijdens het rijden foutcodes kunt uitlezen en wissen.

)()()sT

Ik heb inmiddels een Elm 327 Bluetooth 4.0 besteld. Zitten wat linkjes bij met apps, ik heb nu even Car Scanner geïnstalleerd. Kan idd nu realtime uitlezen, met o.a. koelwater temperatuur. Vind ik wel interessant om die eens te bekijken als ik Tilff op moet met de caravan ;D

Komende dagen eens kijken of er betere apps zijn.