ABS en TRACS lampjes gaan niet aan

Gestart door Jerra, 24-01-2021 13:32:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

Ik heb zojuist mijn tellerbak weer geplaatst.

Ik had meteen de verlichting vervangen, en aangezien het ABS lampje (meest rechts bovenin) nooit aanging bij het op contact zetten deze meteen vervangen.

Wanneer ik nu de auto op contact zet gaat het ABS lampje nog steeds niet branden, en het TRACS lampje ook niet meer.

Heb ik toevallig de lampjes gesloopt bij het terugplaatsen?
Of is de ABS controller zojuist overleden?
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Jerra

Het Lamdba lampje brand ook niet bij het op contact zetten, hoort die ook niet even kort op te lichten?
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Jerra

Doorgemeten, toch maar weer alles los...

Inderdaad van 1 defect lampje naar ineens 5 totaal defect. Bijzonder
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

volvobug

Citaat van: Jerra op 24-01-2021 13:55:34
Doorgemeten, toch maar weer alles los...

Inderdaad van 1 defect lampje naar ineens 5 totaal defect. Bijzonder

Spooky

;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: Jerra op 24-01-2021 13:55:34
Doorgemeten, toch maar weer alles los...

Inderdaad van 1 defect lampje naar ineens 5 totaal defect. Bijzonder

sjips happenz, nog een een lekkere napoeper, waarom niet alles preventief vervangen, voor de prijs hoef je het niet te laten  :angel:

Jerra

Mijn (achterhaalde) redenatie was dat waarschuwingslampjes weinig branduren maken, ik wil ze alleen zien oplichten wanneer ik de auto op contact zet en daarna mogen ze uit blijven.

Had dus wel de benzine indicator, verlichting indicator, klokkenwerk lampjes vervangen en het defecte waarschuwingslampje.
Achteraf gezien had ik beter alles vervangen inderdaad.

En ik maar denken dat er een lampje in de dimmer zat he... niet dus  ::)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

V70geRwin

Citaat van: Jerra op 26-01-2021 16:05:38
Mijn (achterhaalde) redenatie was dat waarschuwingslampjes weinig branduren maken, ik wil ze alleen zien oplichten wanneer ik de auto op contact zet en daarna mogen ze uit blijven.

Had dus wel de benzine indicator, verlichting indicator, klokkenwerk lampjes vervangen en het defecte waarschuwingslampje.
Achteraf gezien had ik beter alles vervangen inderdaad.

En ik maar denken dat er een lampje in de dimmer zat he... niet dus  ::)

Het schijnt dat gloeilampen het meeste slijten als ze elke keer aan en uit moeten.
Maar ook dat is relatief als je ziet hoe lang de knipperlichten lampjes blijven werken (dashboard en buitenom).

Maar soms is het handig om alles in een gebied waar je werkt gelijk mee te nemen, zeker als je nog langer met de auto wil doen.
Maar hoe dan ook, ze branden er weer vrolijk op los en hopelijk alleen vlak voor de start  ;)