Vervangen drijfstang lagers en bouten

Gestart door Bram.850, 01-08-2022 15:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Gaan een hoop kosten op je af komen (want ik zou dan ineens ook preventief wat andere zaken meepakken  ;D

Prima schuurtje ook zo te zien.

Succes in ieder geval en fijne vakantie alvast.

Bram.850

Citaat van: V70R^2 op 04-08-2022 12:41:27
Met die schade aan de lagers moet de krukas gepolijst worden helaas, dus de hele motor moet even uit elkaar.

Kunnen zoals je zegt gelijk de H-profielen erin en kan je even een fijne hoon door de cilinders halen met een setje nieuwe zuigerveren.

Blok is uit elkaar in middels. Er zit toch wel wat slijtage/ schade aan de krukas tpv drijfstang 4 en 5.
Er zit rond de 0.5mm speling op de krukas tpv drijfstang 5. Ik kan lagers vinden die 0.5mm dikker zijn, maar dat is niet genoeg als de krukas ook nog geslepen word.
Heeft iemand nog andere mogelijkheden? of een krukas liggen....?

Bram.850


volvobug

Schuifmaat geeft een goede indicatie maar wil je het goed meten zul je een schroefmaat moeten gebruiken naar mijn mening.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

idd, ben geen revisie kenner maar kan me voorstellen dat dit wel even goed moet nagemeten worden.

En ik zou even een RN krukas zoeken, die zijn lichter in gewicht, wat voor alles zowat gunstiger is.

V70R^2

Ik heb wel een krukas en lagers en drijfstangen liggen evt.

Bram.850

Ik heb helaas geen schroefmaat, maar dit was wel een duidelijke indicatie idd. Ik heb inmiddels een krukas gevonden(gebruikte originele). Deze komt vandaag binnen. Morgen en zaterdag ga ik de rest verzamelen om het blok weer op te bouwen.

basserd

Citaat van: Bram.850 op 18-08-2022 10:42:41
Ik heb helaas geen schroefmaat, maar dit was wel een duidelijke indicatie idd. Ik heb inmiddels een krukas gevonden(gebruikte originele). Deze komt vandaag binnen. Morgen en zaterdag ga ik de rest verzamelen om het blok weer op te bouwen.

Wel op gelet dan een 2.0 T5 een kleinere slag heeft. Dus je kunt geen krukas gebruiken van een 2.3

The Demon

#23
Citaat van: basserd op 08-09-2022 15:18:22
Wel op gelet dan een 2.0 T5 een kleinere slag heeft. Dus je kunt geen krukas gebruiken van een 2.3
Kan wel, moet je alleen ook de ecu van een 2.3 hebben.
Krukas is het enige verschil tussen een 2.0 en een 2.3, hardwarematig dan.

V70R^2

Vergeet niet dat een 2.0 wel wat meer verschillen kent, maar met de juiste zuigers bij de krukas kom je er wel.