Hoi Allemaal,
Na een hele poos probleemloos te hebben rondgeroffeld zag ik vandaag bij het vervangen van de veerpootrubbers ivm wat geknak zo nu en dan bij drempels (wat nu weg is. LV was echt gaar) dat het subframe van de motor nat was.
Dat kan natuurlijk niet en na wat onderzoek zag ik dat dit van het stuurhuis kwam. Kak, dat is een leuke klus. Ook was het nivo van de stuurpomp wat laag wat ik gelijk bijgevuld heb (maakte nog geen rare geluiden)

Ik kan er een lek stop invlikkeren, maar ik ben niet zo van dat "pleisters plakken". Er moet gewoon een ander stuurhuis in. Klaar.
Ik heb al aardig wat hierover gevonden op het forum hier maar ik wil toch nog ff wat vragen hierover:
Een TRW stuurhuis kost bij autodoc: €1216,-
https://www.autodoc.nl/trw/2200610Aftermarket, huismerken en revisie zitten ze tussen de €250,- en €450,-
Best wel een verschil dus!
De originele die er nu onder zit, heeft er waarschijnlijk al ongeveer 800.000Km onder. Erg netjes dus!
De nieuwe hoeft van mij dit niet te halen. Die €1000,- prijsverschil moet toch ergens vandaan komen nietwaar. Maar als de nieuwe de 200.000Km redt, dan ben ik al happy gezien de hoeveelheid werk wat dit is.
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald aftermarket merk? Ik ben geen automonteur en geen van deze merken bij autodoc zeggen mij iets. Geen ervaring helaas dus met de merken.
Ik zag op dit forum wel wat onderwerpen hierover, maar er worden niet echt merken genoemd (van wat ik kan vinden iig).
Als het echt allemaal bagger is (las van iemand dat die aftermarket van hem na 5000Km weer lek was), dan koop ik gewoon die TRW, maar zoals ik al zei hoeft de nieuwe niet nog eens 8ton aan te kunnen, want mogelijk heb ik de auto tegen de 1,6miljoen KM niet meer. en dan ben ikzelf denkik ookal lang met pensioen en heb ik de 850 ingeruild tegen de "Volvo R uberscoot" met superhaasje mode scootmobiel!

Wat zijn jullie ervaringen met een bepaald merk?