4 dezelfde asymmetrische banden

Gestart door Viper850, 02-08-2005 22:38:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Viper850

banden staan in de goede richting. Bij andere auto's staan ze ook dezelfde kant op. Heb ze maar eens goed opgepomt tot 2,5 en trekken is zo goed als weg. ;D

@®-

Als ik zo naar jou foto's kijk lijkt het dat jou band rechtsvoor minder profiel heeft dan linksvoor, dit kan je echt heel goed merken met het stuurgedrag van je auto (trekken).
Met een Michelin HX maakt het volgens mij niets uit wat de rijrichting is want als je de band omdraait dan is het profiel exact hetzelfde, kijk of er een pijl op staat staat die er niet op maakt het dus niets uit dan moet het DOT nummer naar de buitenkant staan.

Ik heb zelf ook Michelin HX en ik heb ook het probleem dat ie trekt naar rechts ik heb 'm al meerdere malen laten uitlijnen maar de waardes zijn goed, dus ik heb mijn rechter voorband 0,2 bar harder opgepompt en ben nu nagenoeg van het trekken van de auto af, ook met remmen trekt ie niet meer (ik weet het het is een beun de haas methode maar het werkt wel) in ieder geval voor mij de volgende bandenwissel geen Michelin HX meer want ze maken ook nog eens heel veel herrie in vergelijking met de Michelin Primacy die ik er vroeger omheen had liggen.

Viper850

er staat idd geen pijl op de band.
Bij mij maken ze niet zoveel herrie. Althans ze "zingen" niet.

thuur

Citaat van: Armin op 03-08-2005 12:04:06
Als ik zo naar jou foto's kijk lijkt het dat jou band rechtsvoor minder profiel heeft dan linksvoor, dit kan je echt heel goed merken met het stuurgedrag van je auto (trekken).
Met een Michelin HX maakt het volgens mij niets uit wat de rijrichting is want als je de band omdraait dan is het profiel exact hetzelfde, kijk of er een pijl op staat staat die er niet op maakt het dus niets uit dan moet het DOT nummer naar de buitenkant staan.

Ik heb zelf ook Michelin HX en ik heb ook het probleem dat ie trekt naar rechts ik heb 'm al meerdere malen laten uitlijnen maar de waardes zijn goed, dus ik heb mijn rechter voorband 0,2 bar harder opgepompt en ben nu nagenoeg van het trekken van de auto af, ook met remmen trekt ie niet meer (ik weet het het is een beun de haas methode maar het werkt wel) in ieder geval voor mij de volgende bandenwissel geen Michelin HX meer want ze maken ook nog eens heel veel herrie in vergelijking met de Michelin Primacy die ik er vroeger omheen had liggen.

Als je de auto voelt trekken in het stuur bij gasgeven of remmen zou ik de draagarmrubbers eens controleren!

Auto opkrikken: band van voor naar achter bewegen (heen en weer). Als het goed is krijg je hem geen mm bewogen.


Gr 8)

@®-

#19
Heb ik geprobeert en er is geen beweging in te krijgen, maar nu ik mijn rechter voorband iets harder heb opgepompt is het weg, en als mijn draag armrubbers weg zouden zijn zou ik er nog steeds last van moeten hebben.

En met optrekken heb ik al helemaal geen last van trekken in het stuur.

thuur

Citaat van: Armin op 03-08-2005 15:21:39
Heb ik geprobeert en er is geen beweging in te krijgen, maar nu ik mijn rechter voorband iets harder heb opgepompt is het weg, en als mijn draag armrubbers weg zouden zijn zou ik er nog steeds last van moeten hebben.

En met optrekken heb ik al helemaal geen last van trekken in het stuur.

Ok, mooi 8)


Gr ;)

Plim

#21
Citaat van: Viper850 op 02-08-2005 22:38:13
zijn er 2 soorten asymmetrische velgen, nl. rechtse en linkse???

Dit heeft niets met jouw type band te maken, want die ken ik niet, maar ik kan wel zeggen dat er asymetrische banden zijn, die ook een linker en een rechter type hebben.
Een voorbeeld daarvan zijn de Nokian NRV banden. Als je daarvan alleen de linker of rechter typen op een auto monteerd heb je gegarandeerd geen rechtuit stabiliteit.


Ik zie net op de site van Nokian dat ze met de nieuwe type asymetrische banden geen verschil meer maken tussen de linker en de rechter band. Ziet er overigens wel raar uit op een auto...
Venetian Red