c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

emielC70

hmm geen bougiekabels daar open ik net een ander topic over die vraag ook gelijk beantwoord.

Ik begin ook steeds meer aan het electronische gasklep geval te denken.  LMM is gemeten en goed bevonden!!

emielC70

Citaat van: BenC70ES op 10-11-2005 19:54:49
Citaat van: emielC70 op 10-11-2005 12:11:27Hij is nu naar de garage voor nieuwe bougies en bougiekabels en een klein beurtje.


Hoe rijdt hij nadien als je de batterij eerst een half uurtje afkoppelt?
Want de ME7 kan een motor die heel beroert loopt best nog heel goed laten lopen na een paar honderd kilometer...

Dus als het goed begrijp zeg jij als ik de accu een uurtje loskoppel kan de ecu zelf de boel een beetje gaan regelen??

M a r c

Citaat van: JCviggen op 10-11-2005 11:14:02
Een auto heeft niet in alle versnellingen even veel turbodruk. In de lagere versnellingen heb je minder druk dan in de hogere simpelweg omdat de motor minder wordt belast (en er een begrenzer in de ECU zit voor 1e versn)
Volgens mij moet je niet richting wastegate kijken. Als ie in hogere versnellingen de druk goed vasthoudt dan is die nog gewoon goed. Je wastegate kan ook niks afblazen, enkel wat meer uitlaatgassen wegsturen van de turbine.

Als je nou eens wat videos maakte van je acceleraties dan konden we misschien eens wat zien :)

Even een aanvulling:
In de hogere (langere) versnellingen kan de turbo meer druk generen omdat ie meer tijd heeft. Je ziet altijd dat een wagen in zijn eerste 2 versnellingen niet piekt tot de drukken die hij in 4e versnelling wel haalt. Dat komt simpelweg ook omdat je in de lagere versnellingen veel sneller aan je maximale toerental zit. Bij dit alles gaan we ervan uit dat het systeem lekdicht is uiteraard en de wg-actuator goed afgesteld en in goede staat. Op het moment dat de wastegate zou openen gaat het toerental van de turbine omlaag en zakt dus ook je turbodruk. Dat is normaalgesproken ook de bedoeling omdat je wg-actuator door de ecu wordt aangestuurd. Wanneer de wastegate te vroeg door de drukopbouw in het compressorgedeelte wordt opengeduwd dan staat ie te slap of is de actuator versleten. In jouw geval is het belangrijk om uit te zoeken of de dip wordt veroorzaakt door drukval, de ontsteking of door benzinetekort.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

T zou dus ook de pingelsensor kunnen zijn die ingrijpt?? Dat zou ik houden dat de chip van rica niet goed is dit lijkt me toch raar aangezien ze hem letterlijk herschreven hebben voor mijn auto! Turbo systeem is 2,5 mnd geleden onder druk gezet en was volgens die kerel ook goed. Onst

emielC70

ontsteking: er zitten net nieuwe bougies in ik weet niet wat er nog meer aan de ontstekking fout kan zijn

emielC70

Marc als ik eerdaags eens een keer langs wip denk jij dat je na wat ritjes de vinger op de zere plek kan leggen??

M a r c

#171
Citaat van: emielC70 op 10-11-2005 22:57:19
Marc als ik eerdaags eens een keer langs wip denk jij dat je na wat ritjes de vinger op de zere plek kan leggen??

Ik denk dat ze dat bij Rica in Wateringen ook wel kunnen. Niet dat ik er niet naar wil kijken hoor, maar ik denk dat Rica zelf ook wel genegen zal zijn om dit goed te krijgen. Daarnaast kan ik effe niet autorijden.... rechter bovenarm gebroken :goofy:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: emielC70 op 10-11-2005 22:34:11
Citaat van: BenC70ES op 10-11-2005 19:54:49
Citaat van: emielC70 op 10-11-2005 12:11:27Hij is nu naar de garage voor nieuwe bougies en bougiekabels en een klein beurtje.


Hoe rijdt hij nadien als je de batterij eerst een half uurtje afkoppelt?
Want de ME7 kan een motor die heel beroert loopt best nog heel goed laten lopen na een paar honderd kilometer...

Dus als het goed begrijp zeg jij als ik de accu een uurtje loskoppel kan de ecu zelf de boel een beetje gaan regelen??

Nee juist niet, hij begint dan met een 'schone lei', en als hij dan echt slecht rijdt ipv direct zoals het hoort weet je dat er iets grondiger mis is... ME7 regelt zo bij dat hij na een tijdje bijna terug normaal rijdt...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

emielC70

Nou hij is zaterdag op 2 rollerbanken geweest.

Allebei gaven ze aan dat hij tot 3100 toeren veeeeels te arm staat. Een a/f ratio van 15,5 wat volgens hun minimaal 14 had moeten zijn. Bij hogere toeren staat hij juist weer behoorlijk rijk maar dat kan geen kwaad. Gevolg is dus dat hij tot 3100 gewoon nix doet, dus een groot turbo gat. Volgens hun had het gewoon met een brandstof te kort te maken. Overigens piekte de turbo druk ook maar op een kleine 1,1 bar.

De uitdraaien volgen nog!

emielC70

Hier de beloofde uitdraai. Koppel klopt alleen niet omdat hij iets spin had.



Volgens hun loopt ie dus veeels te arm tot 3500 toeren.

JCviggen

#175
ja.....das echt een k*t curve  :-X

Aan de andere kant is op de vermogencurve niet veel aan te merken...

mijn AFR (ook niet perfect) ter vergelijking http://users.pandora.be/JCviggen/dyno250.jpg
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

emielC70

nee is geen automaat!

JCviggen > jou A/F ratio gaat ook pas bij 3500 toeren richting de 14. Is dat normaal bij volvo?? Volgens hun zou die al veel eerder rond de 14 moeten zitten!!

JCviggen

Citaat van: emielC70 op 21-11-2005 21:35:01
nee is geen automaat!

JCviggen > jou A/F ratio gaat ook pas bij 3500 toeren richting de 14. Is dat normaal bij volvo?? Volgens hun zou die al veel eerder rond de 14 moeten zitten!!

Hij ging pas iets na 3000rpm op het gas (op mijn aanvraag) en de A/F meting reageert uiteraard niet meteen. Als ie bij 2500 op het gas was gegaan was de AFR bij 3500 ook al rond de 12 geweest op de uitdraai, maar maakt geen verschil :)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Mijn S70 doet tussen 2000 en 3000 bij vollast tussen 12.5 en 12. Tussen 3000 en 4000 doet ie precies 12 van 4000 naar 4500 gaat ie naar 11.4 en dat doet ie tot 6200 toeren. Meer nog niet gemeten. Wil tzt laten bijstellen naar 11.8-12 bovenin.