c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

emielC70

FF voor mijn beeld vorming: ik heb nieuwe type motormanagement en mijn auto heeft ook 2 labdasondes!!

Nu geeft mijn auto steeds foutmelding op de labdasonde : foutcode op katalysator omzettingsgraad.

maar er rijden toch genoeg auto's met 2 labda's zonder kat rond?? Waarom blijft hij bij die van mij na chippen dan nog steeds die foutmelding geven??

emielC70

moet elke garage mijn LMM kunnen meten? of kunnen ze dat alleen bij een volvo dealer??

Oele

Kun je de LMM niet gewoon ff wisselen? Ze smeren je zo een nieuwe aan... en goeiekoop zijn ze niet...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Citaat van: Oele op 14-08-2005 12:06:20
Kun je de LMM niet gewoon ff wisselen? Ze smeren je zo een nieuwe aan... en goeiekoop zijn ze niet...

Bij een Bosch-dealer ook te krijgen voor beduidend minder geld.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Ludo op 11-08-2005 12:17:55
mm, dan moet ik er toch eindelijk maar eens werk maken om de slangetjes te vervangen, liggen al sinds mei te wachten.  ;D
het schommelig gedrag heb ik ook al een tijdje, alleen het gekke is dat als ik dan meer gas geef de druk wél behouden blijft.

Bij plankgas gebruikt het motormanagement de "vollast mapping" en bij half gas de data van o.a. de LMM. In bijna alle gevallen met dit probleem kom je uiteindelijk bij de LMM uit als oorzaak.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Ik ben begin er nu toch echt een beetje ziek van te worden! Heb LMM laten nameten en die geeft volgens garage goede waarden!  Alleen die labdasonde blijft foutcode geven!

Ik bel die lui van rica enkhuizen op, alleen die zegt dat ik beter rica wateringen kan bellen! Die begint gelijk over een verhaal van die storing van labdasonde is er niet uit te krijgen en zo'n externe dumpvalve is vragen om problemen! Dit weer in tegenstelling met ET die nog nooit problemen heeft gehad met een externe dumpvalve!! Ik word er echt een beetje zielig van!!

Nu moet ik dus weer na watering toe (kost weer een vrije dag) zodat ze daar op de rollerbank alles kunnen bekijken alleen kan hij niet zeggen of hij het vermogen dan goed krijgt!!

ik begin echt moedeloos te worden

animalT5R

emiel,kan je de externe dumpvalve niet tijdelijk verwijderen om te zien of het dan over is?
het is het proberen waard vanzelf.
wel even de codes laten resetten.
baad het niet,dan schaat het niet.
en het scheelt je een vrije dag om naar wateringen te gaan.
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

emielC70

Dumpvalve is er al tussen uit geweest en toen had ie het bij mjin weten gewoon nog steeds!! Wel staat mijn dumpvalve stagionair volledig open!! Dit schijnt volgens rica ook niet te horen. Hij hoort volgens hun maar een heel klein beetje open te staan!!

Morgen komt de kat er weer onder! Dan ben ik waarschijnlijk in elk geval van de foutcode labda af!

Voorlopig heb ik eigenlijk wel ff gehad met de volvo!

animalT5R

als ie met stationair al volledig open  staat blaast ie het hele toerengebied door de druk eraf,kan het weten,heb hetzelfde probleem gehad.Heel frusterend >:(
Is het dan in jou geval niet dat je er een zwaardere veer in moet zetten(jij heb de forge dumpvalve toch?)
Heb je dit al geprobeerd,ik kan de HKS SSQ namelijk instellen(veerdruk)en kan je er dus voor zorgen dat je dit probleem kan vermijden.
Dat de labdasonde blijft branden kan komen doordat ie de gemeten lucht die terug gaat,wel doorberekend(ECU) en hierdoor dus foute waardes geeft.
Ja dat je er gek van word kan ik direct geloven.Weet precies wat je bedoeld ;)
succes
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

emielC70

Welke foutcode in cijfers het is weet ik niet!! maar bij de garage zeiden ze dat de eerste labda sonde dezelfde waardes meet dan de 2e labdasonde en dat ie daarom een foutcode geeft!! Normaal meet de eerste labda vuile lucht en de 2e schone lucht ofzo ivm de kat!!

Nu niet en daarom een foutcode ofzo!! Volgens hun, maar dat is maar een normale garage, zou dat ook een reden kunnen zijn waarom hij zo rijk gaat lopen dan!!

blijkbaar kan de auto niet zonder kat!! Heeft ie een kat of racekat nodig!! Aangezien ik alleen een pijp heb en geen racekat ligt daar denk ik het probleem!!

emielC70

Alleen klopt het volgens mij nog niet hoor!! Want toen hij net gechipt was bij rica toen zat die storing van de labda er ook nog niet in nu ik er zo over nadenk!! En toen viel het vermogen ook helemaal weg op een gegeven moment!!

animalT5R

Heb ik even van Marc geleent,even verder het forum:
De motor kan nu na iedere keer schakelen wel even té rijk lopen, je blaast immers gemeten lucht de atmosfeer in (i.p.v. terug in de buis voor de turbo) waarvoor wel brandstof wordt ingespoten.
Dit komt inderdaad door de dumpvalve,en al helemaal dat je zegt dat ie constant open staat.
hij gaat dus foute waardes meten.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

emielC70

hmmmm zou in dat geval dus best wel eens met de dumpvalve te maken kunnen hebben!!

Entuscan

Die achterste lambda fout is heeeeel normaal:
Elke ME7 (dus 99+ volvo) heeft indd een kat of racekat nodig.
De enigste truuk om zonder kat te rijden op onze wagens is met een lambda emulator op de achterste sensor.
Daar ben ik persoonlijk geen voorstander van maarja dat ben ik dan ;)
Je "gewone" garage heeft hierover 100% gelijk, de 2de lambda test de werking van de kat, geen kat is dus een foutcode.

Rica of eender welke andere tuner kan hier softwarematig weinig of niks aan doen.
Wat ik wel niet snap is dat ze je niet gewoon dadelijk vertellen dat je een kat of emulator nodig hebt.  ???

Verder zou ik die dumpvalve er af halen ... is toch nergens goed voor.
Welke dumpvalve heb je eigenlijk? Ik kan het hier niet dadelijk terugvinden. Waarschijnlijk heb je een "gewone" dumpvalve en ben je dus opnieuw verkeerd bezig voor ons type wagens.
Je moet een Recirculating Bov hebben, de (heel) dure types dus. Deze blazen de lucht ook terug de luchtlijn in net zoals de standaard setup. Maar maken toch meer lawaai als standaard.
Nu blaas je afgemeten lucht weg, het systeem past de brandstof waarden niet meer aan en je hebt te weinig zuurstof voor de hoeveelheid brandstof en je loopt te rijk.
Op een 850(me4.4) raak je hier misschien mee weg, maar een me7 is veeel gevoeliger
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

emielC70

Kan iemand mij dan misschien simpel uitleggen hoe het kan dat mijn dumpvalve bij stagionair draaien helemaal open staat ipv een klein beetje open!! Is dit te stellen ofzo?