V70R tellerunit in een 850 T5 '94

Gestart door fbm, 19-01-2009 18:21:45

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Je zou het ook met een set gewone x70 tellers kunnen proberen.

Auk

Leuk project!

Ik wilde op één of andere manier de turbodrukmeter weer terugbrengen in mijn x70 tellerbak, heeft iemand hier dat ooit al eens geprobeert?
Auke
Volvo. for life

sean850

gewoon een 850 T-5 klokken winkel erin zetten ;D

rovelra

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fbm

Citaat van: fbm op 14-07-2010 23:28:40
Citaat van: Jeff op 14-07-2010 22:29:52
En? :)
Nou het zit erin heb wel 3 soorten tellerunits gebruikt om deze te krijgen zoals hij nu is :eusa_shifty:
:eusa_dance:

Heb nooit meer foto's geplaatst zie ik was ik al weer helemaal vergeten  :eusa_shifty:

Net klaar.

In de auto gemonteerd.

En met het licht aan.

Het is een stuk simpeler dan bij haasje , maar ben er zelf erg tevrede mee!

pazzje

Citaat van: Auk op 19-10-2010 12:34:50
Leuk project!

Ik wilde op één of andere manier de turbodrukmeter weer terugbrengen in mijn x70 tellerbak, heeft iemand hier dat ooit al eens geprobeert?

Ik ben er eens mee bezig geweest. Plan staat nu in de ijskast en zal ergens volgend jaar verdergaan. De tellebak van een X70 is al deels voorbereid om de 3de meter. In de lichtgeleider zitten al uitsparingen voor de meteras doorvoor en bevestigingen. Op de printplaat erhter is hier geen rekening mee gehouden. Heb een turbodrukmeter kunnen aanschaffen die vrij plaat is zodat deze de printplaat niet raakt. Ook heb ik al een orginele tellernaald. Grootste struikelblok zijn de nieuwe tellerbladen. Ik wil namelijk proffesionele tellerbladen en niet een printje uit een inkjetprinter. Nu heb ik in duitsland een bedrijfje gevonden dat tellerbladen in fabriekskwaliteit kan maken naar jouw specifieke wens. Nadeel: een setje gaat naar de 300E

haasje

Citaat van: haasje op 09-07-2010 11:23:09
Even een kleine update:

De tellers werken nog steeds :D. En dat op dit moment al 55.000 Km. Heel af en toe springt de snelheidsmeter als de auto stilstaat, zodra ik ga rijden geeft hij wel de juiste snelheid aan, ik vermoed ergens een stoorsignaaltje/massafoutje.

Ik heb inmiddels de oliedruksensor vervangen, lampje werkt weer.
De olieniveauschakeling werkt inmiddels niet meer, maar ben er nog niet mee bezig geweest om het te herstellen. Zal er misschien binnenkort weer eens mee bezig gaan.

Verder heb ik het kofferbak open waarschuwingslampje aangesloten, evenals het aanhangerknipperlichtcontrolelampje (hmm, kan me niet voorstellen dat dit de juiste naam is).
Omdat het me nog niet gelukt is om de obd2 uitlezing werkend te krijgen, heb ik het servicelampje maar verwijderd (ik heb ook obd2 stoelen, zou dus graag alles werkend willen hebben, al is het maar voor de fun). Tips om dit werkend te krijgen zijn welkom :)
En nog een update:

De tellers werken nog steeds :D
Ik heb deels via vol-fcr en deels via brick-diag de obd2 uitlezing en het resetten nu wel voor elkaar. Ik kan nu dus wel het servicelampje uitzetten en de foutcodes van de tellerunit en mijn electrische stoelen uitlezen en de codes wissen (dit zijn de enigste obd2 apparaten in mijn (verder obd1) auto).

LQDI

Hoe krijg je het in hemelsnaam allemaal voor elkaar.
Echt knap hoe je het allemaal bedenkt. Hulde!

Ramses II

Leuk project!

Jep, En t werkt.
Je kunt de meter alleen niet op de originele manier vast zetten omdat de V70 tellers met schroeven vast zitten ipv een stalen strip. Ik heb hem er achter gelijmd.
Ook is het nodig om een gat in de printplaat te maken waar de aansluiting van de de leiding door kan.
Zoek alleen nog een R tellernaald... Iemand??   :eusa_whistle:

hvdmountain

Citaat van: Ramses II op 05-05-2011 23:09:48
Leuk project!

Jep, En t werkt.
Je kunt de meter alleen niet op de originele manier vast zetten omdat de V70 tellers met schroeven vast zitten ipv een stalen strip. Ik heb hem er achter gelijmd.
Ook is het nodig om een gat in de printplaat te maken waar de aansluiting van de de leiding door kan.

http://i53.tinypic.com/25kudmw.jpg
Machtig mooi! Heb je hier een beschrijving van??

Jeff

Citaat van: fbm op 19-10-2010 21:02:29
Citaat van: fbm op 14-07-2010 23:28:40
Citaat van: Jeff op 14-07-2010 22:29:52
En? :)
Nou het zit erin heb wel 3 soorten tellerunits gebruikt om deze te krijgen zoals hij nu is :eusa_shifty:
:eusa_dance:

Heb nooit meer foto's geplaatst zie ik was ik al weer helemaal vergeten  :eusa_shifty:

Net klaar.
http://i53.photobucket.com/albums/g72/fbm850/IMG_0412.jpg
In de auto gemonteerd.
http://i53.photobucket.com/albums/g72/fbm850/IMG_0433.jpg
En met het licht aan.
http://i53.photobucket.com/albums/g72/fbm850/IMG_0434.jpg

Het is een stuk simpeler dan bij haasje , maar ben er zelf erg tevrede mee!
Geweldig dit, mis alleen de boordcomputer ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ramses II

Citaat van: hvdmountain op 06-05-2011 00:37:07
Citaat van: Ramses II op 05-05-2011 23:09:48
Leuk project!

Jep, En t werkt.

http://i53.tinypic.com/25kudmw.jpg
Machtig mooi! Heb je hier een beschrijving van??
Nee niet echt. Heb wel een paar foto's gemaakt maar niet echt een beschrijving...