Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 16-01-2010 09:19:22
Citaat van: rogerV701998 op 27-12-2009 14:49:55
Citaat van: innocenti op 27-12-2009 14:33:01
Schijn eerst even met een zaklamp in je koplamp voordat je energie gaat steken in het schoonmaken. Als je een gelige gloed ziet als je er met een zaklamp inschijnt is je reflector verrot en heeft poetsen geen zin. De reflector van de V70 is gemaakt van een gelige kunststof die voorzien is van een chromen spiegellaag. Deze spiegellaag lost langzaam op in deze lampen, zeker als ze warm worden. En als je ze met een doekje probeert schoon te maken heb je zelfs kans alles eraf te poetsen.

Daarnaast zou ik geen geld in Osram lampen steken als je vision plus lampen hebt. Die zijn qua lichtopbrengst gewoon heel goed. Als je reflector niet goed is zal het echt niet beter worden met alleen lampen.

Mijn advies zou zijn eerst in goeie koplampunits te investeren. Orgineel, imitatie, orgineel helder of tuningslampen (die met projectorlamp). De imitatielampen zijn de goedkoopste http://www.koebergenautos.nl/index.php?id=parts&part=70357 als voorbeeld.

Succes

Ga ik proberen, dank voor de tip!

Toen ik van de week bij Thuur was hebben we met een lamp geschenen in de koplampen. Het is duidelijk te zien dat de reflectoren hun beste tijd gehad hebben.

De lampen hebben een elektrische hoogte verstelling. Beperkt dit nu de keuze voor nieuwe lampen of staat dit helemaal los van de koplamp zelf?

Gr. roger

Dat maakt niks uit, Roger. Die elektrische verstelling kun je zo van de huidige lampen af draaien en gebruiken op nieuwe koplampen.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 16-01-2010 11:56:26
Citaat van: rogerV701998 op 16-01-2010 09:19:22
Citaat van: rogerV701998 op 27-12-2009 14:49:55
Citaat van: innocenti op 27-12-2009 14:33:01
Schijn eerst even met een zaklamp in je koplamp voordat je energie gaat steken in het schoonmaken. Als je een gelige gloed ziet als je er met een zaklamp inschijnt is je reflector verrot en heeft poetsen geen zin. De reflector van de V70 is gemaakt van een gelige kunststof die voorzien is van een chromen spiegellaag. Deze spiegellaag lost langzaam op in deze lampen, zeker als ze warm worden. En als je ze met een doekje probeert schoon te maken heb je zelfs kans alles eraf te poetsen.

Daarnaast zou ik geen geld in Osram lampen steken als je vision plus lampen hebt. Die zijn qua lichtopbrengst gewoon heel goed. Als je reflector niet goed is zal het echt niet beter worden met alleen lampen.

Mijn advies zou zijn eerst in goeie koplampunits te investeren. Orgineel, imitatie, orgineel helder of tuningslampen (die met projectorlamp). De imitatielampen zijn de goedkoopste http://www.koebergenautos.nl/index.php?id=parts&part=70357 als voorbeeld.

Succes

Ga ik proberen, dank voor de tip!

Toen ik van de week bij Thuur was hebben we met een lamp geschenen in de koplampen. Het is duidelijk te zien dat de reflectoren hun beste tijd gehad hebben.

De lampen hebben een elektrische hoogte verstelling. Beperkt dit nu de keuze voor nieuwe lampen of staat dit helemaal los van de koplamp zelf?

Gr. roger

Dat maakt niks uit, Roger. Die elektrische verstelling kun je zo van de huidige lampen af draaien en gebruiken op nieuwe koplampen.

Ok, dank Marcel.

)()()sT

Ik zeg: DOEN  ;D

Nee... maar heldere lampen staan ook bij jouw auto Roger; ook al is het "maar" een 10V zoals je altijd zegt.
En bij die V70R die er nog komt passen ze dan ook  8)

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 16-01-2010 12:25:10
Ik zeg: DOEN  ;D

Nee... maar heldere lampen staan ook bij jouw auto Roger; ook al is het "maar" een 10V zoals je altijd zegt.
En bij die V70R die er nog komt passen ze dan ook  8)

:eusa_pray: ;D

rogerV701998

Toen ik vandaag  na het tanken terug liep naar de auto zag ik dat de koplampwisser aan bestuurderszijde mooi recht omhoog stond :eusa_wall:. Toen ik de auto startte zag ik (weerspiegeld in de ramen van het tankstation) de wisser naar beneden gaan en weer omhoog komen.

Op de handel van de ruitensproeier reageert de wisser niet meer en er is ook zo geen beweging in te krijgen. De andere koplampwisser werkt prima.

Motor overleden of een elektronisch probleem? :eusa_think:

Gr. roger

)()()sT

Weer een reden om naar je monteur te gaan  :eusa_dance:

:-*

mehn

Citaat van: rogerV701998 op 10-02-2010 17:05:00
Toen ik vandaag  na het tanken terug liep naar de auto zag ik dat de koplampwisser aan bestuurderszijde mooi recht omhoog stond :eusa_wall:. Toen ik de auto startte zag ik (weerspiegeld in de ramen van het tankstation) de wisser naar beneden gaan en weer omhoog komen.

Op de handel van de ruitensproeier reageert de wisser niet meer en er is ook zo geen beweging in te krijgen. De andere koplampwisser werkt prima.

Gr. roger

Ik had er ook last van, maar het heeft zich vanzelf opgelost. Hijwas een beetje in de war denk ik.
De wisser deed helemaal niets meer en heeft de een hele nacht recht omhoog gestaan. De dag erna ging ie bij het starten meteen naar de juiste stand ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Citaat van: mehn op 10-02-2010 17:17:02

Gr. roger

Ik had er ook last van, maar het heeft zich vanzelf opgelost. Hijwas een beetje in de war denk ik.
De wisser deed helemaal niets meer en heeft de een hele nacht recht omhoog gestaan. De dag erna ging ie bij het starten meteen naar de juiste stand ;D

En vervolgens functioneerde de wisser weer normaal? :eusa_think: :eusa_shifty:

mehn

Citaat van: rogerV701998 op 10-02-2010 17:19:06

Yep. Zal wel een mooie vrouw zijn langsgelopen  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Citaat van: mehn op 10-02-2010 17:20:44
Citaat van: rogerV701998 op 10-02-2010 17:19:06

Yep. Zal wel een mooie vrouw zijn langsgelopen  :eusa_shifty:

Neuh, was mij wel opgevallen. ;D Het was overigens wel het tankstation bij Volvo Rutten waar een hele mooie 850 op de parkeerplaats stond. Dank voor deze plausibele verklaring. :eusa_clap: ;D

rogerV701998

Gr. roger

Toen ik de auto zojuist op contact zette zakte de wisser terug in de ruststand. Vervolgens de sproeier aangezet maar de wisser deed niet mee, ook niet met wat hulp...

Gr. roger

rogerV701998

De motor van de wisser van de koplamp is versleten. Na demontage en aansluiten op de accu gaf het motortje licht ;D. Het was duidelijk dat de koolborsteltjes versleten waren, niet meer te redden. Thuur had (vanzelfsprekend) nog zo'n motortje liggen dat het wel prima deed :eusa_dance: ;D

Binnenwerk:

Puzzelen:

Eerder had ik aangegeven dat ik niet tevreden was over de lichtopbrengst van de koplampen. Omdat we de koplamp toch moesten uitbouwen voor de ruitenwissermotor was het een kleine moeite om de lamp open te maken om het glas en de reflector schoon te maken.

dit kwam van de binnenkant van het glas af.

Ik heb weer een goed werkende koplampwisser en heldere verlichting.

Weer een welbestede avond Thuur waarvoor dank.

Gr. roger

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 24-02-2010 23:53:17
Na demontage en aansluiten op de accu gaf het motortje licht ;D.

Cool!!!  8) :eusa_dance:

rogerV701998

Tot 2 keer toe heb ik (via dit forum) geboden op een middenarmsteun met bekerhouders, helaas zonder resultaat. Gisteren was ik bij de dealer (Volvo Rutten te Roermond) en vroeg wat zo'n armsteun met bekerhouders nieuw kost. De dealer wist te vertellen dat de bekerhouders los te koop zijn.

De "onderplaten" van armsteunen zonder en met bekerhouder zijn gelijk.

Kwestie van 3 schroeven los draaien, het voorste deel wisselen (zit bij de bekerhouder) en de bekerhouder in de onderplaat schuiven.

Ik ben weer helemaal blij!!

Onderdeel: 9499406, cup houder € 20,83 excl. B.T.W.

Gr. roger

Koots

Mooie toevoeging, vind het een ideaal ding voor een flesje of blikje.