De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

Je CD probleem kan ook aan het merk van de cd's liggen, heb gemerkt dat de wat goeiekopere cd's vaak niet pakken en een kwaliteits cd het wel doet.. branden op een lagere bitrate wil ook wel eens helpen...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Turbo-Geek

Citaat van: Powerpete op 14-10-2011 01:39:15
Je CD probleem kan ook aan het merk van de cd's liggen, heb gemerkt dat de wat goeiekopere cd's vaak niet pakken en een kwaliteits cd het wel doet.. branden op een lagere bitrate wil ook wel eens helpen...

Je bedoelt Brand speed neem ik aan ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Auk

Nieuwe iPod Classic 180GB en Blitzsafe VOL / M-LINK1 V.1!

• iPod Classic 180GB zwart
  • Blitzsafe VOL / M-LINK1 V.1 + iPod adapterkabel[/b]

Zoals ondertussen algemeen bekend is loopt de SC-900 wel eens te rotzooien met de 3-disc wisselaar. Een error hier, een skipje daar etc etc. Uiteraard bleef ik ook niet gespaard met de ellende en heb het een tijdje aangekeken met een wat oudbollige, maar zéér effectieve "gadget".
Na al dat gerommel heb was ik het zat en heb ik een aantal weken geleden een "Blitzsafe VOL / M-LINK1 V.1" en een iPod Classic met 180GB aan opslagruimte aangeschaft om maar eventjes van het wisselaar gedoe af te zijn... :eusa_hand:

Het weerhoud me er echter niet van om de wisselaar ooit weer aan de praat te krijgen... :eusa_think:

Aansluiten:
Het aansluiten van de Blitzsafe is eenvoudig, zeker gezien het pakketje ook een inbouwhandleiding bevat.

De Blitzsafe bestaat uit de volgende onderdelen:
- Het kastje, waarin een en ander "advanced" wordt omgezet
- Grijze kabel, welke in de CD-wisselaar moet (op onderstaande afbeelding rood omcirkelt voor de SC-9xx serie)
- Zwarte kabel, welke naar het verlengstuk richting de iPod gaat
- Rode kabels, waaraan een zekering gemonteerd is
- Gele kabel, welke op de constante plus (30) van de radio aangesloten kan worden. Dit zorgt er voor dat de iPod ook bij contact uit opgeladen kan worden.

Ik heb de kabel naar de iPod via de middenconsole naar de armsteun toe geleid, de kabel komt precies onder het scharnier van de armsteun naar buiten en zo is de iPod mooi opgeborgen onder de armsteun.

Zoals te zien is denkt de SC-900 dat de iPod de 6-cd wisselaar is. Je kunt aan de hand van de iPod de nummers veranderen, dit gaat niet via de radio zelf. Maar het werkt wel erg goed!

Edit. wat foto's toegevoegd

Auke
Volvo. for life

Auk

USA knippers / dagrijverlichting

• Lamphuis links: #9483184
  • Lamphuis rechts: #9483185
  • 2x USA fittingen: #8628245
  • 2x duplo 5/21W gloeilampen: #989790

Het USA-spec virus is eerder al toegeslagen en heb één van mijn 480's voor een groot deel uitgevoerd als USA-spec. Zowel qua carrosserie als de kleine details als bijvoorbeeld een mijlenplaat, sidemarkerverlichting en dergelijke. Al met al een zéér geslaagd iets en ook leuk om eens te proberen op de S70R.

De lichtunits branden aan de hand van het 5W gloeidraadje in de duplolamp continu als DRL wanneer de verlichting ingeschakeld is. Wanneer men knippert gaat het 21W gloeidraadje in de lamp ook branden waardoor het verschil tussen DRL en knipperlicht goed te zien is en dus niet voor verwarring zorgt bij mede weggebruikers. Ben zéér te spreken over hoe het er uit ziet wanneer het donker is.

USA gordelrelais

• Gordelrelais / sleutelverklikker US-spec: #9128137

Het Amerikaanse gordelrelais geeft een "ploing ploing ploing" geluid wanneer de sleutel in het contact gestoken zit en het portier geopend is. Bij gesloten portier stopt het geluid, maar wanneer het contactslot op contact gezet wordt start het geluid weer en branden de gordellampjes in het plafond continu totdat de gordel in de houder gestoken wordt.

Het blauwe US-spec relais vervangt het grijze Europese relais 1362895

Het relais bevindt zich aan de bestuurderszijde boven de pedalen. In het geval van mijn S70R (my1998) zit het relais op de lichtblauwe aansluiting, net onder het oranje relais A208. Even twee afbeeldingen voor de beeldvorming

Auke
Volvo. for life

)()()sT

Ah handig!! Dat relais ligt hier ook klaar. Zie ik gelijk waar ik moet zoeken als ik ondersteboven in de auto lig ;D

knip

heey auk.

nog bedankt voor de goede service gisteren ;D

volgende keer niet meer naar de kapper gaan,herken ik je teminste ook :eusa_doh: ;D ;D

pfff wat een dag :eusa_wall:

Auk

Citaat van: )()()sT op 01-07-2012 07:55:44
Ah handig!! Dat relais ligt hier ook klaar. Zie ik gelijk waar ik moet zoeken als ik ondersteboven in de auto lig ;D

Op het forum staat nergens omschreven waar het relais geplaatst moet worden, al kan je 'm vrij makkelijk vinden als je op het geluid af gaat... Was me in alle gauwigheid gisteren al een ongeluk aan het zoeken tot opeens dat "heldere" moment op kwam zetten haha! :eusa_doh:

Citaat van: knip op 01-07-2012 07:59:41
heey auk.

volgende keer niet meer naar de kapper gaan,herken ik je teminste ook :eusa_doh: ;D ;D

Graag gedaan, leuk je weer ff gezien te hebben. Ook mooi dat je de vrouw eindelijk in ons merk hebt gekregen! :eusa_clap:
Lag het echt aan m'n kapsel dat je me niet herkende of begin je gewoon oud te worden? ;D
Auke
Volvo. for life

big ben

Citaat van: Auk op 01-07-2012 10:36:24

Op het forum staat nergens omschreven waar het relais geplaatst moet worden, al kan je 'm vrij makkelijk vinden als je op het geluid af gaat... Was me in alle gauwigheid gisteren al een ongeluk aan het zoeken tot opeens dat "heldere" moment op kwam zetten haha! :eusa_doh:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50166.msg1051835.html#msg1051835

:eusa_clap: voor je blog, (en enkele mede-forummers) erg "mooi"  om te lezen!

knip

Citaat van: Auk op 01-07-2012 10:36:24
Citaat van: )()()sT op 01-07-2012 07:55:44

Citaat van: knip op 01-07-2012 07:59:41
heey auk.

Graag gedaan, leuk je weer ff gezien te hebben. Ook mooi dat je de vrouw eindelijk in ons merk hebt gekregen! :eusa_clap:
Lag het echt aan m'n kapsel dat je me niet herkende of begin je gewoon oud te worden? ;D

laten we het maar op de leeftijd houden. ;D
het was gisteren allemaal kunst en vliegwerk,tja dan gebeurd dit wel eens. :eusa_whistle:

ps. denk je a.u.b aan de rooster.

groet.

Auk

Big ben; Bedankt! ;D Ben kennelijk nog niet zo handig met de zoekfunctie... (pf. begin oud te worden kennelijk... had het ook in VIDA op kunnen zoeken...) :eusa_doh:

Knip; Ik laat je wat weten! Eerst het pad in de garage eens vrij maken van onderdelen, had belooft alles op te ruimen voordat m'n ouders vanmiddag thuis komen... uh... :eusa_whistle:
Auke
Volvo. for life

maartendeb

)()()sT

Ah Maarten, jouw heldere gaan er dus weer uit begrijp ik?

;D

maartendeb

innocenti

Citaat van: Auk op 01-07-2012 01:09:43
USA knippers / dagrijverlichting

• Lamphuis links: #9483184
  • Lamphuis rechts: #9483185
  • 2x USA fittingen: #8628245
  • 2x duplo 5/21W gloeilampen: #989790

Het USA-spec virus is eerder al toegeslagen en heb één van mijn 480's voor een groot deel uitgevoerd als USA-spec. Zowel qua carrosserie als de kleine details als bijvoorbeeld een mijlenplaat, sidemarkerverlichting en dergelijke. Al met al een zéér geslaagd iets en ook leuk om eens te proberen op de S70R.

De lichtunits branden aan de hand van het 5W gloeidraadje in de duplolamp continu als DRL wanneer de verlichting ingeschakeld is. Wanneer men knippert gaat het 21W gloeidraadje in de lamp ook branden waardoor het verschil tussen DRL en knipperlicht goed te zien is en dus niet voor verwarring zorgt bij mede weggebruikers. Ben zéér te spreken over hoe het er uit ziet wanneer het donker is.

http://i496.photobucket.com/albums/rr325/Auk480/TG-PZ-12%20S70%20R/USDRLknippers.jpg

http://i496.photobucket.com/albums/rr325/Auk480/TG-PZ-12%20S70%20R/Lampjes.jpg

http://i496.photobucket.com/albums/rr325/Auk480/TG-PZ-12%20S70%20R/Knippertsingebouwd.jpg

http://i496.photobucket.com/albums/rr325/Auk480/TG-PZ-12%20S70%20R/Project2.jpg

Mooi. Misschien heb ik iets gemist, maar wat moet je aan de bekabeling veranderen om de lampen op 5W permanent te laten branden? Is 2x USA fitting voldoende?

In LED lampen kan je deze lampen ook kopen in 5W wit/ 21W oranje.

Auk

Citaat van: maartendeb op 01-07-2012 19:17:07
Meeen wat staat dat goed die originele koplampen 8)

Ik kan geen keuze maken tussen beide dus blijf mooi rondrijden met de originele lampen. Wellicht als het glas ooit sneuvelt dat er dan een set heldere in komen maar voorlopig niet. Scheelt ook wel weer wat euro's, gaat het vrouwtje daar niet over miepen :eusa_whistle:  ;D

Citaat van: innocenti op 01-07-2012 19:44:05
...
Mooi. Misschien heb ik iets gemist, maar wat moet je aan de bekabeling veranderen om de lampen op 5W permanent te laten branden? Is 2x USA fitting voldoende?

In LED lampen kan je deze lampen ook kopen in 5W wit/ 21W oranje.

Je hoeft niks aan de bekabeling te veranderen, het ligt allemaal al voorbereid. Het is dus puur plug&play  :)
Auke
Volvo. for life