De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Auk op 05-07-2012 23:12:12
Ziet er goed uit en lijkt inderdaad prima te passen! :eusa_clap:

Vervelend dat ik altijd al zo OEM gefocust ben... :eusa_think:

Ik heb ook gezocht naar originele rolschermpjes maar kon ze niet vinden (wel van die goedkope zuignap dingen maar die wil ik niet in mijn wagen hebben).
Wat ik wel jammer vind is dat het kleine 3-hoekje "open" blijft zeg maar.. dat heb je bij de privacy shades i.c.m. sedan ook. Bij de estate sluit alles netjes af, zal ze weer eens van zolder halen ;)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Die privacy shades zijn ook gewoon bij Volvo te krijgen (Of voor de classic niet?  :eusa_think: ). Ik vind het ideale dingen. Ze zitten er dan ook het gehele jaar in. Het grote voordeel ervan is dat de zon wordt weggehouden, ook al staat het raam een stukje open.

Marty__Mouse

Wauw... Weer een geweldige handleiding.. Top dat je alles zo uitgebreid omschrijft, dan kunnen anderen er ook veel van leren..

Daarnaast is de R, eRRug mooi! Geweldig mooie auto!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 06-07-2012 08:56:34

Die privacy shades zijn ook gewoon bij Volvo te krijgen (Of voor de classic niet?  :eusa_think: ). Ik vind het ideale dingen. Ze zitten er dan ook het gehele jaar in. Het grote voordeel ervan is dat de zon wordt weggehouden, ook al staat het raam een stukje open.

Niet voor de classic verkrijgbaar.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arie T5R

Auk

Citaat van: henry classic v70 op 05-07-2012 23:42:03

Ik heb ook gezocht naar originele rolschermpjes maar kon ze niet vinden (wel van die goedkope zuignap dingen maar die wil ik niet in mijn wagen hebben).
Wat ik wel jammer vind is dat het kleine 3-hoekje "open" blijft zeg maar.. dat heb je bij de privacy shades i.c.m. sedan ook. Bij de estate sluit alles netjes af, zal ze weer eens van zolder halen ;)

Ja, dat het driehoekje open blijft is ook wel iets waar ik me aan stoor.. voor een premium merk is het jammer dat ze daar destijds niet aan gedacht hebben. Misschien nog maar een V70 erbij kopen dan.. :eusa_think: :eusa_whistle:
Auke
Volvo. for life

Auk

Citaat van: Marty__Mouse op 06-07-2012 09:41:47
Wauw... Weer een geweldige handleiding.. Top dat je alles zo uitgebreid omschrijft, dan kunnen anderen er ook veel van leren..

Daarnaast is de R, eRRug mooi! Geweldig mooie auto!

Thanks! Vind het prima als aanvulling op alle informatie die al op het forum staat en het is direct ook voor mezelf overzichtelijk om bij te houden wat er nu allemaal gedaan is.

Zal binnenkort weer eens een paar foto's schieten. Woon nu sinds een klein jaar in Driebergen en ben helemaal weg van de omgeving, prachtige locaties hier in de buurt om mooie fotoshoots te doen of eventueel meetings te organiseren.
Auke
Volvo. for life

Auk

Veerpootbrug voorzijde

• Veerpootbrug voorzijde: #9204176

Sinds kort ook een OEM veerpootbrug gemonteerd. Je merkt, zeker bij een auto met dit gewicht dat hij directer, stabieler en preciezer wordt. Heel prettig. Al denk ik dat er ook een groot deel van tussen de oren zit.

Montage gaat heel simpel. Alleen even rekening er mee houden dat je de houder op de linker veerpoot los neemt en OP de voet van de veerpootbrug monteert. Ik heb tevens per veerpootbout een ringetje tussen de veerpoot en brugvoet gelegd.

En ja, heb de bouten inderdaad verkeerd om zitten. Demontage is nu wat lastiger... haha :eusa_doh:
Auke
Volvo. for life

Henk855

Citaat van: Auk op 13-07-2012 12:03:02
Veerpootbrug voorzijde

Sinds kort ook een OEM veerpootbrug gemonteerd. Je merkt, zeker bij een auto met dit gewicht dat hij directer, stabieler en preciezer wordt. Heel prettig. Al denk ik dat er ook een groot deel van tussen de oren zit.

Montage gaat heel simpel. Alleen even rekening er mee houden dat je de houder op de linker veerpoot los neemt en OP de voet van de veerpootbrug monteert. Ik heb tevens per veerpootbout een ringetje tussen de veerpoot en brugvoet gelegd.

En ja, heb de bouten inderdaad verkeerd om zitten. Demontage is nu wat lastiger... haha :eusa_doh:
http://i496.photobucket.com/albums/rr325/Auk480/VPB1.jpg

Als ik het goed begrijp heb je tussen de veerpoot en de veerpootbrug ringen geplaatst, als dat zo is dan is dit niet de juiste manier van montage. De veerpootbrug moet direct op de veerpoot geplaatst worden zonder ringen er tussen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Marty__Mouse

Mooi update... Even een noob-vraag trouwens, wat is dat zwarte reservoir direct links van je inlaatspruitstuk ? Volgens mij heb ik dat niet in mijn auto?   :eusa_think:

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Citaat van: Marty__Mouse op 13-07-2012 14:13:07
Mooi update... Even een noob-vraag trouwens, wat is dat zwarte reservoir direct links van je inlaatspruitstuk ? Volgens mij heb ik dat niet in mijn auto?   :eusa_think:
Stuurbekrachtigings pomp.

mehn

Citaat van: Marty__Mouse op 13-07-2012 14:13:07
Volgens mij heb ik dat niet in mijn auto?   :eusa_think:

Dat kan. Dan heb je een MY1999 of MY2000, daar zit dit reservoir naast het koelvloeistoftankje.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marty__Mouse

Ahhh... Vandaar.. ;D  Ik heb idd MY2000

Thanks guys

Auk

Citaat van: Henk855 op 13-07-2012 13:04:07
Citaat van: Auk op 13-07-2012 12:03:02
Veerpootbrug voorzijde

http://i496.photobucket.com/albums/rr325/Auk480/VPB1.jpg

Als ik het goed begrijp heb je tussen de veerpoot en de veerpootbrug ringen geplaatst, als dat zo is dan is dit niet de juiste manier van montage. De veerpootbrug moet direct op de veerpoot geplaatst worden zonder ringen er tussen.

Waarom mogen er volgens jou geen ringen tussen?
Auke
Volvo. for life

Taranis

Citaat van: Auk op 13-07-2012 17:15:28
Waarom mogen er volgens jou geen ringen tussen?

Die mogen er wel tussen, maar dan wel aan de kant van de moer.