Volvo Safety Lights

Gestart door ruud, 06-09-2005 18:54:57

Vorige topic - Volgende topic

Rudy-M

Kijk, nog beter zelfs.

Edwin

Citaat van: BenC70ES op 06-09-2005 20:27:22
Ik schakel enkel de dashbord verlichting soms aan of uit  ;) lichten altijd aan  :)

Toch dim dan alleen de lampjes maar, volgens mij staat er dan nog wel spanning op, maar weet dit niet zeker (geen electrotechnicus..).

Ik heb volgens mij in het instructieboekje ergens gelezen dat in Canada de 850 verlichting zo geschakeld is dat ALLEEN de koplampen branden in stand "0". Dus de dashboardverlichting brandt niet en de achterlichten ook niet. Of dit ook mogelijk is via het schroefje op de schakelaar weet ik niet?
Dat lijkt mij ook de beste optie, toch de koplampen aan overdag maar verder geen onnodige lampen met dito slijtage.

gr. Edwin.  8)

mehn

Citaat van: Edwin op 06-09-2005 21:33:34
Toch dim dan alleen de lampjes maar, volgens mij staat er dan nog wel spanning op, maar weet dit niet zeker (geen electrotechnicus..).

Ik heb volgens mij in het instructieboekje ergens gelezen dat in Canada de 850 verlichting zo geschakeld is dat ALLEEN de koplampen branden in stand "0". Dus de dashboardverlichting brandt niet en de achterlichten ook niet. Of dit ook mogelijk is via het schroefje op de schakelaar weet ik niet?
Dat lijkt mij ook de beste optie, toch de koplampen aan overdag maar verder geen onnodige lampen met dito slijtage.

Ik zou het instructieboekje nog maar eens goed lezen als ik jou was  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Edwin

Citaat van: mehn op 06-09-2005 21:46:50
Ik zou het instructieboekje nog maar eens goed lezen als ik jou was  ;)

Ja ja jaaah, blz. 1:8, maar ik heb het ergens gelezen (kheb ook zoveel volvo materiaal...)

gr. Edwin.  8)

Volvo4Life

Ik rijd altijd met lichten aan. Maar niet altijd met de safety lights, heb hem namelijk ook weleens op stadslicht staan. Dit maakt, samen met de mistlampen in de bumper, de volvo nog indrukwekkender. Mag eigenlijk niet, maar ach...

Groetjes,
Tim

denkweb

Altijd aan. Is niet voor niks standaard zo ingesteld ;)

regiorunner

Kan je de schakelaar dan instellen dat je in de stand '0' geen licht geeft? Wel zo leuk als je dynamo het begeeft, Hoe moet je dat dan doen?

RRRRR_Ramon

Altijd aan!

Soms wel eens lastig als je wat aan de auto aan het prutsen bent en het contact daarvoor aan moet hebben. Dan schakel ik de parkeerverlichting in. Er is geen mogelijkheid in de schakelaar om dit te wijzigen.

Ik dacht in het instructieboekje ('93-er) gelezen te hebben dat de verlichting alleen standaard aan staat in Scandinavië en Nederland.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

regiorunner

Afzetten van het licht is dus niet mogelijk... Hmmm

)()()sT

Citaat van: regiorunner op 06-09-2005 22:30:28

Jazekers!! Dat is toch dat welbekende schroefje bij de lichtknop?!  :)

Bij de mijne branden de lichten in stand 0 ook niet, aangezien ik een Duitser heb... Maar goed, ik rij toch meestal met de lichten aan, het licht per ongeluk laten branden kan toch niet (uitgezonderd het stadslicht)...

;)

hanszelf

Citaat van: Edwin op 06-09-2005 21:33:34
Citaat van: BenC70ES op 06-09-2005 20:27:22
Ik schakel enkel de dashbord verlichting soms aan of uit  ;) lichten altijd aan  :)
Ik heb volgens mij in het instructieboekje ergens gelezen dat in Canada de 850 verlichting zo geschakeld is dat ALLEEN de koplampen branden in stand "0". Dus de dashboardverlichting brandt niet en de achterlichten ook niet.

Mmm, bij mij is het:

0 - alles aan behalve dashboard
1 - alles aan behalve dim/groot
2 - alles aan

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

thuur

Ik heb de lampen altijd aan. Ik heb geen stelschroef en 'vanzelf' gaan ze niet aan. Dus handmatig... :P

Gr 8)

[edit] leuk die poll: 100% ;D [/edit]

Peertje

Citaat van: thuur op 06-09-2005 22:50:06
[edit] leuk die poll: 100% ;D [/edit]

Verpest ik dat toch even.
Ik heb ze alleen aan wanneer nodig.
Waarom...?
Niet echt een reden. Het is meer automatisme denk ik.
Als ik uitstap doe ik automatisch het licht uit.
En als ik dan weer instap, en het is licht buiten, doe ik ze dus niet automatisch aan.
En nee, ik ga niet het schroefje verstellen. Ik heb het graag voor het zeggen in de auto.   ;)
Hé? Geen banner meer?

Chris S.D.

Citaat van: regiorunner op 06-09-2005 22:30:28

Nee wil echt niet....net nog ff gecheckt door schakelaar "tussen de standen in" te zetten, maar dat lukt niet.

Destijds bij m'n 740 wel, schakelaar tussen 0 stand en dimlichtstand = alle verlichting uit.

Ook ik rijd altijd met m'n lichten aan (dimlicht).

Joris_Scholte

Verlichting is altijd aan bij mij, zowel met de Volvo als tijdens het werk.