Volvo Safety Lights

Gestart door ruud, 06-09-2005 18:54:57

Vorige topic - Volgende topic

ruud

Afgelopen zondag reed ik met Ludo naar het Volvo Klassieker Beurs gebeuren en opeens viel mij op dat Ludo geen dimlicht voerde, terwijl dit toch een standaar veiligheidsfeature is van Volvo.
Ik heb hem niet naar de reden gevraagd, wellicht dat hij die hier zou kunne aangeven?

O ja, wellicht onnodig te vermelden... ik voer ze altijd, en automatisch dankzij de Volvo safety lights .

Ruud

animalT5R

staan bij mij ook altijd aan,scheelt weer een handeling als ik de auto uitstap ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

speedyT5

Staan bij mij ook altijd aan, kan ook niet anders.
ik vind dat het 3 voordelen heeft ,

1 - je kan nooit vergeten ze AAN te zetten
2 - je wordt ALTIJD gezien
3 - je kan nooit vergeten ze UIT te zetten

nadelen ervan kan ik eigenlijk niet bedenken

greets
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Frans Harkema

Heel simpel, je wordt gewoon beter gezien! Daarbij is het een perfecte uitvinding voor luie mensen.............. ;D

mehn

Citaat van: ruud op 06-09-2005 18:54:57
Afgelopen zondag reed ik met Ludo naar het Volvo Klassieker Beurs gebeuren en opeens viel mij op dat Ludo geen dimlicht voerde

Vreemd, ik ken Ludo alleen met lichten aan  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Plim

Ik heb de Safetylights altijd aan. Toen ik de auto kocht waren ze uitgeschakeld, maar de eerste "aanpassing" met schroevendraaier was om ze weer aan te zetten, net als in de GLT.

Nadelen zijn er ook:
- hoger benzine verbruik ( naja...)
- lampjes moeten eerder worden vervangen... (maar ik werk bij Philips Lighting, dus is alleen maar goed voor de business  ;D)

De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Venetian Red

toycar

8)
Bij mij branden de kaarsjes ook altijd. Ik heb trouwens weinig keus of er moet al een andere schakelaar in, maar daar zie ik nog geen reden toe. Nadeel is er wel als je in een andere auto stapt. Och ja, lampen aan zetten...sjips, lampen vergeten. Reden temeer om alleen Volvo te rijden. ;)

Reitse

Altijd aan en argument van lampen geldt wat mij betreft niet, doe al dik drie jaar met dezelfde lampen aan de voorzijde...

elianmars

Ik heb ze altijd aan.

Ik wist trouwens niet dat er ook uitvoeringen zijn, waarbij je ze niet eens uit kunt zetten.
Zit daar een andere schakelaar op of zo?

mehn

Citaat van: elianmars op 06-09-2005 20:14:07
Ik heb ze altijd aan.

Ik wist trouwens niet dat er ook uitvoeringen zijn, waarbij je ze niet eens uit kunt zetten.

Yep, de eerste 850's hebben een schakelaar zonder schroefje.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

alex V50

Citaat van: Reitse op 06-09-2005 20:09:38
Altijd aan en argument van lampen geldt wat mij betreft niet, doe al dik drie jaar met dezelfde lampen aan de voorzijde...

Ik heb ze bij mijn 850 in 1.5 jaar 2 keer moeten vervangen. (allebei links, heel raar)
Ik heb het dan over 40.000 km.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

BenC70ES

Ik schakel enkel de dashbord verlichting soms aan of uit  ;) lichten altijd aan  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

DopdeDouwer

Citaat van: mehn op 06-09-2005 20:22:26
Citaat van: elianmars op 06-09-2005 20:14:07
Ik heb ze altijd aan.

Yep, de eerste 850's hebben een schakelaar zonder schroefje.
Wij hebben volgens mij ook geen schoefje, maar de lichten kunnen niet uit, teminste, de dimlichten kunnen uit maar dan zijn de stadslichtjes aan.
De schakelaar heeft 3 standen UIT= aan (alles), stadslicht = stadslicht (alleen de kleintjes boven in), AAN= aan (alles).
Ik vind het wel heel handig, je vergeet inderdaad nooit je licht aan of uit te doen en het is inderdaad extra veilig. Als ik in de auto van mn werk zit zet ik ze ook altijd aan maar vergeet ze inderdaad wel eens uit te doen.
Vierkant Rules

Rudy-M

Zelfs toen ik voor het eerst in de lesauto zat, deed ik de dimlichten aan.

Ik kan alleen maar herhalen wat al gezegd is. Het beter gezien worden weegt meer op dan het iets hogere verbruik.

Wat ik niet snap, is waarom de overheid het niet (meer) aanmoedigt. Vooral bij laagstaande zon ziet men pas op het laatste moment een auto zonder dimlicht.

rogier

Bij mij kunnen ze ook niet uit. Binnenkort gaan ze het verplichten om altijd met je lichten aan te rijden, dus dat kan ik dan mooi niet vergeten.