Wat rammelt er aan jouw auto?

Gestart door thuur, 07-09-2005 21:09:01

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

djkain

Eventjes naar boven halen,
In elke versnelling op 1500 exact een rammelend geluid door de uitlaat achter vermoed ik.
Metaalachtig geluid (hitteschilden??)
Ik kan echter niets vinden dat los hzngt onder de auto...

Word er zot van

T5-4life

Hangt de uitlaat vrij?
Auto op de brug met iemand er in al geprobeerd?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

djkain

Citaat van: T5-4life op 01-02-2016 08:10:16
Hangt de uitlaat vrij?
Auto op de brug met iemand er in al geprobeerd?

Als ik achteraan met de uitlaat rammel manueel, dan hoor ik niets..
Op de brug nog niet geprobeerd, wel ondergekropen en overal eens aan getrokken en geduwd..
Maar niets hangt echt los op het eerste zicht

glenfiddich1983

Citaat van: djkain op 01-02-2016 07:48:36
Eventjes naar boven halen,
In elke versnelling op 1500 exact een rammelend geluid door de uitlaat achter vermoed ik.
Metaalachtig geluid (hitteschilden??)
Ik kan echter niets vinden dat los hzngt onder de auto...

Word er zot van

Ik heb zelf ook een bepaald geluidje bij een bepaald toerental (zie hier), ben er nooit achter gekomen wat het is en de auto rijdt er verder niet minder om.

In de V70 hebben trouwens ook een rammeltje, klinkt als een losse knikker in de uitlaat. Hoor je alleen maar bij gas los laten iets boven de 1000 toeren. Is een stukje katalysatormateriaal dat los ligt in de uitlaat, hoogstwaarschijnlijk. Roffelen al vrolijk 40.000 km rond met dat gerammel :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

)()()sT

De vooruit van de saffron knakt bij elke hobbel. MEGA irritant. Gevalletje opnieuw laten monteren?

kulk

Niks meer, N gekocht  ;D

Bij mijn vorige roffel waren het vooral de bekende puntjes zoals bijvoorbeeld loszittende achterbakbekleding.

De roffel die ik daarvoor had, was echt helemaal stil

dielie850

Bij de witte niks.
Word namelijk helemaal gek van elk rammeltje kraakje en piepje ;D
Bij de R rammelt de achterbank, achterklepbekleding, vloerplaten achterklep, dash klepje, de gordelsluitingen van de voorstoelen en het stuur piept :eusa_wall:
Natasja stoort zich er niet aan ze zet gewoon die muziek wat harder :eusa_wall:

Miel850

Citaat van: dielie850 op 01-02-2016 10:20:09
Natasja stoort zich er niet aan ze zet gewoon die muziek wat harder :eusa_wall:

Een prima oplossing!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Jurijn R

daanium

ik ervaar een irritante tril/brom/rammel bij 'onder toeren'.
volgens mij iets in m'n uitlaat ofzo. voor de rest ligt er 'n kabeltje los van de automaat pook (verlichting denk ik) sinds ik de handbak heb.
ik wil me de moeite binnenkort wel even nemen om die vast te plakken. toch wel irritant, een rammel in m'n Volvo
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MarcoV

Citaat van: )()()sT op 01-02-2016 09:24:04
De vooruit van de saffron knakt bij elke hobbel. MEGA irritant. Gevalletje opnieuw laten monteren?

Heb ik ook af en toe, behoorlijke tak en lijkt vd voorruit/ dashboard te komen.
Is vaak maar 1x tijdens de rit, maar eens keertje bouten vh dashboard lossen en weer vastzetten en kijken of het dan weg blijft.

MarcoV

diederickvolvo

Bij mij zit er nu in mijn bovendek links een nare kraak, jullie ook ervaringen mee?

RemkoT5

Er rammelt niets. Ik heb nu wel sinds enkele dagen een naar blikkerig klikje als ik de bestuurdersportier open en sluit, bij de stand 1 open begrenzer en stand 2 open begrenzer. Is dit makkelijk op te lossen?

MartijnV70

Citaat van: MarcoV op 03-02-2016 10:38:29
Citaat van: )()()sT op 01-02-2016 09:24:04

Heb ik ook af en toe, behoorlijke tak en lijkt vd voorruit/ dashboard te komen.
Is vaak maar 1x tijdens de rit, maar eens keertje bouten vh dashboard lossen en weer vastzetten en kijken of het dan weg blijft.

MarcoV
Hier precies hetzelfde. Zeker onder de 10 graden altijd een flinke tik alsof er een steentje op de ruit knalt. Rond het vriespunt wordt het een kei. Ook al een keer het dashboard losgehad en met krasvilt in de weer. Haalde niks uit. Ik weet nu precies in welke bocht op mijn woon-werkroute hij komt. Kan ik mijn radio gauw ff wat harder zetten ;D