Wat rammelt er aan jouw auto?

Gestart door thuur, 07-09-2005 21:09:01

Vorige topic - Volgende topic

devonius

Toch wel het dashboard. Maar het geluid van de tdi tractor motor overrompeld eigenlijk de meeste andere geluiden :P

henry classic v70

Het meeste gekraak in het dashboard komt vaak door het harde plastic aan de voorzijde wat tegen de ruit aankomt...
Ik heb er 3 stukjes vilt (4cm lang 1cm breed) tussen geschoven, 2 aan de zijkant en 1 in het midden.
Kraakt niet meer, enige wat ik herhaaldelijk moet doen is de stukjes vilt terug plaatsen (schuift toch naar boven op termijn)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Citaat van: RemkoT5 op 03-02-2016 17:14:27
Er rammelt niets. Ik heb nu wel sinds enkele dagen een naar blikkerig klikje als ik de bestuurdersportier open en sluit, bij de stand 1 open begrenzer en stand 2 open begrenzer. Is dit makkelijk op te lossen?

Waarschijnlijk de deurvanger of het staal bij het scharnier.

StefanCJ

Heerlijk zo'n N. Zelfs in de zomer met 35 graden kraakt er niks. Bij de S70 klonk het alsof het hele dashboard afbrak elke keer.

The Demon

Gewoon de radio/cd/MP3 lekker hard aan en je hoort niets.  ;)
Gaat er echt wat stuk kom je er vanzelf achter en kan je de ANWB bellen.

Kortom, niet zo druk maken en gewoon rijden met die auto's.

;D ;D ;D ;D ;D ;D

RemkoT5

Citaat van: razorx op 03-02-2016 20:56:00
Citaat van: RemkoT5 op 03-02-2016 17:14:27
Er rammelt niets. Ik heb nu wel sinds enkele dagen een naar blikkerig klikje als ik de bestuurdersportier open en sluit, bij de stand 1 open begrenzer en stand 2 open begrenzer. Is dit makkelijk op te lossen?

Waarschijnlijk de deurvanger of het staal bij het scharnier.
Thanks,
Ik ga eens op verder op onderzoek naar t klikje

Klepper

Niets! ( nu hij op de sloop staat)

Daarvoor nogal eens een dingetje, voornamelijk het dashboard. Opgelost door aan beide zijkanten 2 kleine wigjes voorzichtig vast te tikken tussen het dashboard en de raamstijl. Gemaakt van de lange kanten van kleine houten knijpers. Afgezaagd en zwart gemaakt, anders ziet het er niet uit. Ook wat kruipolie op de overlappende delen van het dashboard haalt al heel wat geluidjes weg. De banden even hard oppompen helpt om de piepjes en kraakjes te voorschijn te lokken. Dan vind je ze makkelijker, anders blijf je aan de gang.

Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.

Ibanez

Mijn uitlaat/katalysator enigszins bij koude motor en voor de rest niets  :eusa_angel:

BBS

Als dirkie er mee klaar is dan helemaal niks meer  :D (hoop ik.....)
Volvoloos....

Ibanez

Haha, precies. Mocht het uit de hand lopen, dan tuf ik ook weer even naar Dirkie  ;D

Vulk

Ik heb een nieuw interieurrammeltje in het dashboard aan de bestuurderskant.
Eentje die me volledig onbekend is. Ik hoor het zelfs bij rijden op een vrij egale snelweg. ???

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

MiniG

meestal de aansteker van mijn vriendin in de deurgreep "ik hou nogal van mooie muziek :angel:"

Never drive faster then your guardian can fly

Chris

Citaat van: StefanCJ op 03-02-2016 21:30:39
Heerlijk zo'n N. Zelfs in de zomer met 35 graden kraakt er niks. Bij de S70 klonk het alsof het hele dashboard afbrak elke keer.

Er rammelt bij mijn N niks. Heel soms wel een knak/kraak bij het nemen van een drempel als ik net weg rij. Komt vanaf voorzijde. Vermoed dashboard, zou eventueel nog de ruit kunnen zijn. Stoort me niet dus lekker laten kraken.

Lunadust

Citaat van: VolvovloV op 16-02-2016 18:50:13
Het hele interieur na wat PU steunen en een KW V2 schroefset.
Gelukkig wordt dit ge- piep en kraak overstemd door de tokkie uitlaat.

Nou, das ook niet aardig. ;D ;D ;D
ToKKie heeft een originele Volvo uitlaat.
Techneut, geen dichter.