Wat rammelt er aan jouw auto?

Gestart door thuur, 07-09-2005 21:09:01

Vorige topic - Volgende topic

ed

Net even gedemonteerd. Er loopt één draadboompje naar het midden. Deze is vastgetapet, maar dat tape komt een beetje los in de loop v/d jaren. Nieuwe Duckt tape erop en weg rammeltje. Enige lastige is het klemmetje voor de zonneklep. Deze moet je er met geweld uittrekken.

Heb ook even de Koni's wat straffer gezet aan de vorkant. Wat denk je, begint het achter weer te kraken in bochten. Betekent volgens mij alleen maar dat voor/achter niet meer in balans is en er meer torsie optreedt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850Tim

Citaat van: ed op 20-10-2005 21:15:36
Net even gedemonteerd. Er loopt één draadboompje naar het midden. Deze is vastgetapet, maar dat tape komt een beetje los in de loop v/d jaren. Nieuwe Duckt tape erop en weg rammeltje. Enige lastige is het klemmetje voor de zonneklep. Deze moet je er met geweld uittrekken.

OK, gaat ik volgende week ook doen ;)
Simply the best.......

thuur

Ed, smeer eerst de sloten van de achterbank eens goed (heel goed!) voordat je nieuwe sloten gaat plaatsen ;)

Bij mij rammelt het achterlijke zwengeltje voor het open dakkie de laatste paar dagen ::) Geen gezicht zo'n ding in een auto van die klasse :P

Gr :-\

Zippo

ed

Citaat van: Zippo op 20-10-2005 23:11:19
Mijn gebit, dankzij KW ;D
Issie heel veel stugger geworden in vergelijk met de Koni's?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: thuur op 20-10-2005 22:53:12
Ed, smeer eerst de sloten van de achterbank eens goed (heel goed!) voordat je nieuwe sloten gaat plaatsen ;)

Zal ik eens proberen. Ik heb nu al een doekje tussen de sloten tegen het rammelen bij grote hobbels. Ben altijd nog eens van plan om een stukje rubber op het bestaande rubber te lijmen. Die doekjes zijn ook niet alles.

Joris_Scholte

Afgelopen vrijdag de veerschotel rechts voor vervangen; veerschotelrubber gescheurd, dus veerpoot klapperde in de ophangbus. Deze bus was ook ovaal uitgesleten. Het verschil is nu overduidelijk, lijkt wel of ik met een nieuwe auto rij......
Bleek ook nog een gescheurde stofhoes over de aandrijfas te hebben, en deze ook meteen vervangen (ja heeft niks met gerammel te maken....).

Esveldt

Hmm, bij de R rammelt nu zijn linker spatlap. Waarschijnlijk achteruit tegen een ijsheuvel aangereden.

Alle bevestigingspunt zijn eruit geknalt, zit nog maar aan 1 vast.

Morgen maar even alles weer vast laten maken.

Paul

p.s. net weer ff met het handje gewassen. Oei, oei wat is hij weer mooi rood!

Rudy-M

Na de toerrit begon een hoekje van mijn dashboard te trillen (was losgekomen). Na een wat we in de luchtvaart technical knock noemen is het trillen over, maar zit nog niet zo vast als voorheen. En de passagiers stoel piept soms als er iemand opzit.

Zal waarschijnlijk meer rammelen, maar dat valt niet zo gauw op. Luister meer naar de motor of de ietwat te harde muziek.

Turbobiker

Citaat van: Rudy-M op 04-12-2005 16:47:57
Zal waarschijnlijk meer rammelen, maar dat valt niet zo gauw op. Luister meer ... ietwat te harde muziek.

De oplossing voor alle rammeltjes: lekker hard goede muziek draaien 8)

(laat ik nu helemaal geen radio hebben... Ik luister gewoon naar alle rammeltjes ;D )
De Tussenpaus

Johan850

Citaat van: thuur op 20-10-2005 22:53:12

Top tip! :ok: Mijn volvo is nu een stuk stiller op een slecht wegdek. Nu nog eens kijken naar de schokdempers.
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

Eugene

Citeer
(laat ik nu helemaal geen radio hebben... Ik luister gewoon naar alle rammeltjes ;D )

is dat uit gewichtsbesparend oogpunt? ;D

If it's not blown, it sucks...

fearless

Citaat van: eugene op 11-12-2005 12:49:40
Citeer

is dat uit gewichtsbesparend oogpunt? ;D

Bij turbobiker wel denk ik.  ;D

Mijn auto is toch al niet zo heel snel, dus dat heb ik niet nodig ik overstem mijn rammeltjes gewoon met 2 subwoofers in de kofferbak.  ;D

denjo

Mijn 850 is kraakvrij !   ;D
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

crd