Wat rammelt er aan jouw auto?

Gestart door thuur, 07-09-2005 21:09:01

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Bij de mijne kraakt vooral de linkervoorkant alleen bij vrij warm weer of als men de verwarming hoog zet (vooral met dit weer dus ook een hoop gekraak >:()van het dashboard krijgt het soms alleen maar weg als men er continu tegen aan drukt

hoe lang ben je eigenlijk bezig met het demonteren en monteren van een dashboard van een 850

heeft iemand foto's of afbeeldingen of documentatie hoe men het dashboard kan verwijderen. volgens mij wel een teringklus :(

Het ene zijroostertje van de ventilatie dat schroefje wat er achter zit is dit schroefje er voor om het dashboard vast te houden of is dit voor het instrumentenpaneel.

Groeten

b0nkolok

Irritante rammeltjes en kraakjes komen zelfs in splinternieuwe Volvo's voor. M'n broer in z'n nieuwe V70 hoort een enorm gerammel onder de motorkap bij koud starten en de eerste km erna. Dus ......
Zelf hoor ik buiten soms een remblokje 'klikken'. Stoort me niet.
Binnen is er op die rottige Amsterdamse grachten (waar ik haat te rijden) een regelmatige 'kraak' van het afdekpaneel (hout) in de bagageruimte te horen. Moet ik toch eens iets aan doen (WD40).
Verder niks, na een tijd geleden de afdekplaat van de achterklep met enige parkers te hebben vastgezet.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Hylco

Ik heb irritant gepiep van de vergrendeling van de leuning van de rechter achterbank. Deze is net ietsjes te groot voor de stalen lus waar hij overheen valt. Moet er eens een rubbertje om doen of zo, want om die klem te gaan vervangen kost ook weer zo veel.

Nicolaaz

Ik hoor regelmatig iets linksvoor bij mn wielophanging (idd, beruchte klinkerweggetjes..) en af en toe wil het dashboardklepje wel eens een raar geluid maken. verder (nog) niets.....
Volvo.... for life?

RonnieDuck

Waar ik me helemaal gek aan erger is mijn voorruit!

Een van de vorige eigenaars heeft via die k#t carglass een nieuwe ruit laten plaatsen, deze hebben ze er alleen verkeerd ingezet. een flinke kier in het bovenste raamrubber is het gevolg. Kortom als boven de 100km/h kom hoor je hem al ruisen.
Meerdere malen gezegd tegen de volvodealer, zet er maar een nieuwe in op de verzekering,..deze zijn jammer genoeg niet zo happig!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Bart GLT

Na het wegrijden, bij een snelheid van zo'n 50 km/u hoor ik achter-onder een zachte kraak.  Handrem?

Ook hoor ik in het begin de kleppen tikken, maar alleen met open raam.

Verder hoor ik gelukkig alleen een roffel!
Volvo forever!

RonnieDuck

Citaat van: Bart GLT op 09-01-2006 13:18:44
Na het wegrijden, bij een snelheid van zo'n 50 km/u hoor ik achter-onder een zachte kraak.  Handrem?

Is dat niet de zachte kraak van de abs zelfcontrol!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Eugene

Citaat van: RonnieDuck op 09-01-2006 13:23:15

Kleppen tikken dat mag eventjes, ik heb er geen last van behalve als het echt koud is. maar dan is het na een paar seconden weg.

Die ABS zelftest is bij 40 kmh en hoor je als het goed is aan de voorzijde

If it's not blown, it sucks...

Reitse

Citaat van: eugene op 09-01-2006 13:50:30
Citaat van: RonnieDuck op 09-01-2006 13:23:15

Kleppen tikken dat mag eventjes, ik heb er geen last van behalve als het echt koud is. maar dan is het na een paar seconden weg.

Die ABS zelftest is bij 40 kmh en hoor je als het goed is aan de voorzijde
30 als het goed is...

Viper850

Is het verbeelding of niet??: bij koud weer rammelt er meer dan bij hogere temperaturen. Bij mij rammelt het rechts achter het dash, in de linker a-stijl(volgens mij kabeltje hadsfree-set), in het binnenverlichtingselement(boven voorruit) en voor de rest de losse rommel in de kofferbak. Remmen piepen bij nat weer en schuren soms bij droog weer.

Ach ja, het is niet anders. 't Is in ieder geval beter dan m'n joendai en peugeootje.

ed

Citaat van: Hylco op 09-01-2006 03:57:44
Ik heb irritant gepiep van de vergrendeling van de leuning van de rechter achterbank. Deze is net ietsjes te groot voor de stalen lus waar hij overheen valt. Moet er eens een rubbertje om doen of zo, want om die klem te gaan vervangen kost ook weer zo veel.

Is ook een modificatie voor. Een gat waar de beugel in vastzit wat groter vijlen zodat die laatste onder een andere hoek kan worden bevestigd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Frans 50

De mijne, rechter stoel als er iemand op zit piept verschrikkelijk... heeft iemand een goed  idee... om dit simpel te verhelpen  ???
Achterbank vergrendeling... maar niet echt hinderlijk...
Linksachter klonk klonk geluid bij het nemen van drempels....
Verder valt het wel mee voor een 11 jarige...

;D

Gaarne een ideetje hoe ik het gepiep van de voorstoel simpel kan oplossen..

thuur

Is het niet de houder waar je de gordel in klikt?

V70: vreselijk irritant piepje/kraakje/trillinkje links waar de klokkenwinkel op het bovendek aansluit. Massa's kit en vilt hebben het nog niet opgelost :-\

Verder de standaard achterklepbekleding ::)

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: Frans bijna 50 (4 dagen) op 20-03-2007 23:39:49
De mijne, rechter stoel als er iemand op zit piept verschrikkelijk... heeft iemand een goed  idee... om dit simpel te verhelpen  ???
Gaarne een ideetje hoe ik het gepiep van de voorstoel simpel kan oplossen..

Is dat in alle gevallen of alleen als de gordel in gebruik is. ?
Het kantel stukje onderaan de gordel "klikker" is een bekende pieper.

Ricardo

Ik vraag me eerder af wat er niet rammelt. Het enige waar ik aan kan denken is het reservewiel dat in de garage ligt.