veerschotels invetten

Gestart door Adri, 11-09-2005 20:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Las dat bij geknars en gekraak onder anderen het invetten van de veerschotels nog wel eens wil helpen. Wie vertelt hoe en waar precies?

Adri

Adri

Geen reacties.... domme vraag of weet niemand hoe t zit?

johan283

soms duurt het wat langer voordat iemand reageert.

Volgens mij kraken de uitslag stoppers aan de onderkant die kun je invetten. Bij kwam het gekraak bij volledige uitslag gewoon weer terug. weliswaar na een paar weken.

volvos60t5

er zal toch wel iemand zijn met een fototje waar één en ander op te zien is?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

winters

domme vraag, veerschotels achterveren station???

heb ik ingespoten met ketting olie, alleen bij hele zware belading hoor ik ze nog, had laatst mijn schoonfamilie op de achterbank :-X

Johann

Citaat van: winters op 12-09-2005 15:00:05
domme vraag, veerschotels achterveren station???

heb ik ingespoten met ketting olie, alleen bij hele zware belading hoor ik ze nog, had laatst mijn schoonfamilie op de achterbank :-X

Beetje vreemd verhaal.. Achter zitten de veren onderin vast met een dop met schroef. Bovenin zitten ze in een rubber houder. Voor zitten de veren op een aanslag in de schotel en in een rubberen houder bij het stuur lager.
Die naam zegt 't gelijk al, lager.. De veren draaien dus nooit bij sturen maar de komplete veerpoot draait.
Wat wel kan zijn is dat er bij de compressie veren een kunststof vulstuk tussen hoort te zitten aan de voorkant. Kan bij verlagingsveren gewoon een soort van tuinslang zijn welke om de eerste wikkel van de veer zit. Dit is omdat deze wikkel op elkaar komt te liggen.

winters

Bij mij "schrapen" de veren tegen het staal van de "schotels" waar ze in staan, kan ik zien omdat ze daar wat kaal zijn, door ze in te vetten hoor ik het schrapen niet meer. Ik weet niet of dat dit door Adri bedoeld wordt. Ik heb het niet aan de voorkant en achter hoor ik het alleen bij het passeren van een drempel. of bij kuilen en een zware belading.

Johann

Citaat van: winters op 12-09-2005 15:19:00
Bij mij "schrapen" de veren tegen het staal van de "schotels" waar ze in staan, kan ik zien omdat ze daar wat kaal zijn, door ze in te vetten hoor ik het schrapen niet meer. Ik weet niet of dat dit door Adri bedoeld wordt. Ik heb het niet aan de voorkant en achter hoor ik het alleen bij het passeren van een drempel. of bij kuilen en een zware belading.

Als ze schrapen dan zijn je stuur lagers kapot. Zoals Ludo aangaf, bovenste schotels vervangen.

winters

Maar mijn acherwielen sturen toch niet ???

Foto 's ?

Raak het spoor bijster

Johann

Citaat van: winters op 12-09-2005 15:29:05
Maar mijn acherwielen sturen toch niet ???

Foto 's ?

Raak het spoor bijster

Sorry, dacht dat je voor bedoelde. Achter moet de veer vast zitten met een metalen dop met een schroef er door.
Alleen bovenin zit de veer los in een rubberen houder.

Onder zou dus niets mogen bewegen.

winters

Ik maak straks ff een foto post ik die wel

winters

Foto van achteras. Je kunt aan de onderzijde de slijtageplek zien op de schokbreker, dat is de plaats waar ik af en toe wat vet / olie aanbreng.

winters

de veer is toch de schokbreker en de zuiger is dan toch de demper ???

De veer knarst tegen de rand van de "schotel" waar hij in staat, ook wel te vergelijke met het geluid van veren in een slechte box-spring matras......

Christiaan

Als de veren kraken kun je ze een slag draaien.
Dit schijnt wel vaker voor te komen en het draaien vd veren is dan de oplossing is mij verteld.
Christiaan

thuur

Citaat van: winters op 13-09-2005 08:52:17
Foto van achteras. Je kunt aan de onderzijde de slijtageplek zien op de schokbreker, dat is de plaats waar ik af en toe wat vet / olie aanbreng.

:o goh... alsof ik naar mijn eigen auto kijk... zelfs een zelfde band die even ver is afgesleten :-X

Gr 8)