gesuis boven 80 km/u

Gestart door sjors, 12-09-2005 01:21:36

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Hallo,

ik heb mn oude 850 verkocht en een 96er weer gekocht. een perfecte auto, dealer onderhouden enz, alleen begint ie te suisen boven de 80. Het klinkt als windgeruis, maar tegelijkertijd klinkt het alsof het door de roosters komt. het is niet een kwestie van roosters dicht of op andere stand en weg is het. Op een of andere manier is er iets wat dat gesuis veroorzaakt, alsof het raam er niet goed inzit ofzo.

Mijn oude had dit absoluut niet, verder is deze auto op alle punten wel stukken beter en soepeler.
wat zou het kunnen zijn, ik vind het best irritant (als perfectionist zijnde..)

J. Hoeksema

Zitten er orginele Volvo ruitenwissers op je nieuwe Volvo?
Het klinkt mischien raar maar dit kan echt veel uitmaken.
Die orginele maken veel minder herrie!!!  ;D

ed

Waarschijnlijk je raamstijl. Heb ik met mijn 850 ook altijd gehad. Heel soms was het even weg. Bij de V70 heb ik het ook soms. Heeft volgens mij te maken met het sluiten van de ramen, en de stand van de wind op de auto. Je kunt de raamstijl iets bijbuigen (doen ze in de garage ook zo) waardoor het rubber iets beter sluit.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sjors

Ben langs autotaalglas geweest, die hebben raamstijl afgetapet en toen was t weg, komt dus een nieuwe lijst in.

@ Hoeksema, wat zijn de specificaties van jouw velgen, ik wil die namelijk ook graag onder mn auto.

thuur

Citaat van: sjors op 12-09-2005 17:34:24
Ben langs autotaalglas geweest, die hebben raamstijl afgetapet en toen was t weg, komt dus een nieuwe lijst in.

De hele raamlijst rondom? Of alleen 1 kant?

En (als ik zo vrij mag zijn) wat zijn de kosten?

Gr ;)

sjors

Het verhaal is dat er bij de Volvo's standaard een wat ouderwetse lijst zit boven bij t raam, deze zit bevestigd met een of ander kliksysteem. Ze zeiden dat wanneer ze de ruit vervangen ze bij de Volvo altijd de modernere versie van de lijst boven monteren, die dekt beter ofzo en zit strakker. De kosten vallen mee, laat gewoon een nieuwe ruit monteren, verzekering dekt dat. Eigen risico van 70 euro ofzo.

Heb het er zeker voor over, erger me kapot aan een perfecte auto met windgesuis. Woensdag is ie weer klaar, ik zla dan laten weten hoe het er dan voor staat.

Groeten...

ps, weet iemand wat voor model velgen er onder die blauwe s70 van Hoeksema zitten?

sjors

Vandaag auto opgehaald, ruis is zo goed als verdwenen. Dus mensen met veel ruis voor in de auto, ruit plus lijsten vervangen, verzekering dekt dat. (tenzij je alleen wa hebt, de simpelste)

thuur

Voor zover ik weet zit er geen lijst boven de zijruiten, dus ik ga toch uit van de voorruit ;)

Gr 8)

sjors

Heb het over de lijst boven de voorruit, gewoon die strip..., standaard zijn dat wat mindere lijsten heb ik me laten vertellen, een beetje ouderwets systeem ofzo, tegenwoordig zijn er beteren, die beter passen en dekken..

J. Hoeksema

Citaat van: sjors op 12-09-2005 17:34:24

@ Hoeksema, wat zijn de specificaties van jouw velgen, ik wil die namelijk ook graag onder mn auto.

Citaat van: sjors op 12-09-2005 23:46:26
ps, weet iemand wat voor model velgen er onder die blauwe s70 van Hoeksema zitten?

Het zijn de orginele Volvo velgen van een Volvo S60 T5. (deze werden o.a. standaard geleverd op de S60 T5 First Edition, type Thetys)

NOU NIET ALLEMAAL DIE VELGEN KOPEN HE, ANDERS IS DIE VAN MIJ NIET MEER UNIEK!!!!!   ;D ;)

Gr.
Jafeth

mehn

Citaat van: J. Hoeksema op 15-09-2005 08:29:57
NOU NIET ALLEMAAL DIE VELGEN KOPEN HE, ANDERS IS DIE VAN MIJ NIET MEER UNIEK!!!!!   ;D ;)

Nog veel plezier met poetsen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

b0nkolok

CiteerNog veel plezier met poetsen  

Inderdaad, mijn broer heeft ze ook. Hij BAALT elke keer om ze schoon te maken.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

J. Hoeksema

Citaat van: mehn op 15-09-2005 17:20:09
Nog veel plezier met poetsen  ;)

Ja zaterdag a.s. in Bemmel  ;D

elmarconi

Citaat van: sjors op 15-09-2005 01:26:10
Heb het over de lijst boven de voorruit, gewoon die strip..., standaard zijn dat wat mindere lijsten heb ik me laten vertellen, een beetje ouderwets systeem ofzo, tegenwoordig zijn er beteren, die beter passen en dekken..

Sterker nog, uit Vadis:

850 / S70 / V70-8-84-0024

Background
Noise may be heard on cars with an integrated upper windshield molding. The noise can be reduced if a weatherstrip is installed between the windshield molding and the car body. The weatherstrip will be included with new windshield. A self-adhesive molding has introduced into production from chassis number end points listed below. The weatherstrip can be used on cars within the following chassis numbers and on older cars which have had windows replaced for new versions.

Model  Factory Chassis No.
S70     1           599542–628460
S70     2           598673–628460
V70     2           590194–643356

Materials
Description Number Part No.
Sealing      1             9483768

--
Autogas Inside . . .

thuur

Oh jee... Mijn chassisnummer begint met 2 nullen :-[

Gr ;D