van volvo 240 naar 850

Gestart door frip, 17-09-2005 22:22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frip

Hallo,
ik ben Frans en rijd momenteel "nog" in een volvo 240 polar estate uit '91 op lpg.  Ben van plan een 850 estate een te schaffen, ook op lpg! Heb flink wat voorwerk gedaan op het internet maar blijf het lastig vinden een auto te kopen met veel kilometers.  
Mocht er iemand (nog meer) tips hebben of eventueel een goed adres weten in de omgeving van Amersfoort ......!!! Graag.

Lempke

Hoi Frans,

allereerst bienvenu hier op HET forum.
In de diverse 'topics' kun je heel wat wetenswaardigheden tegenkomen die voor jou van belang kunnen zijn bij je zoektocht.
Daarbij kun je o.a. de NoGo's als voorbeeld nemen.       8)   ::)
Ik twijfel er niet aan dat je zult slagen in je zoektocht, maar als je missie voltooid is w88 we hier met smart op de foto's.
Suc6.
                         8)
Lempke.
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.

sturdy

hoi en welkom!
Zoeken is part of the fun. 'k Word dan wel zelf erg hebberig overigens...
succes!

frip

#3
Hallo,
in september heb ik me reeds voorgesteld, nog zonder 850. Sinds begin oktober ben ik in het bezit van een rode 850 estate uit 1994. De overgang van een 240 polar naar een 850 is een grote, in positieve zin, hoewel ik de robuuste uitstraling van de 240 een beetje mis.

Gelijk een vraag. Ondanks de vele pk´s van de 850 valt het me op dat hij soms wat traag is, zeker bij wat lagere toerentallen duurt het een poos voor hij goed in z´n vel zit. Hij heeft dan ook de neiging wat in te houden, lijkt op overslaan. Voor de passagiers is het haast onmerkbaar, echter achter het stuur wekt het een lichte irritatie op. Nu heb ik veel gelezen over bougie´s, bougie kabels, verdelere kap en rotor. Bougie´s zijn in augustus vervangen.
Zal vervanging van bovengenoemde onderdelen verlichting brengen?

Daarnaast hoor ik een resonerend geluid bij optrekken in 1 en na overschakelen naar 2. Bij veel gas hoor ik niets. Geluid komt van voor alsof er iets licht in trilling wordt gebracht, mogelijk een losse bumper o.i.d.?
Daarnaast ben ik erg tevreden over de auto.
Onlangs zelf afstandsbediening op de c.v. ingebouwd. Wil graag elektrische raambediening inbouwen. Weet iemand hier meer over?
(zal proberen foto te plaatsen)

Gr. Frans

http://img237.imageshack.us/img237/5524/8504ju.th.jpg

Vulk

#4
Auto zit nog keurig in de lak, ziet er mooi uit.

Voor die kleine probleemjes kijk je best even op het techniek forum.

edit: als je je foto rechtstreeks wilt tonen moet je van je laatste tag "[/IMG]" maken ipv [IMG].

why-not

hee frip mooie wagen, veel plezier ermee.

The Saint

Welkom frip. Ik kreeg alleen een heel klein fotootje te zien, maar dat kan misschien ook aan mij liggen?

Minder robuust dan een 240 misschien, maar meer robuust dan 90% van het totale wagenpark in Nederland wat mij betreft. Ik vind de 850 zelf een mooie combinatie van robuust en sportief.

Iig veel plezier van je nieuwe auto.

No shirt no shoes, no pinball

crd

Citaat van: The Saint op 26-10-2005 20:52:42


Minder robuust dan een 240 misschien, maar meer robuust dan 90% van het totale wagenpark in Nederland wat mij betreft. Ik vind de 850 zelf een mooie combinatie van robuust en sportief.

Mooi gesproken!!

Welkom Frip!

)()()sT

Welkom Frip!

Nette auto, en voor electrische raampjes hebben we wel iemand lijkt me... Thuur is onze echt electronica man, misschien kan hij je wat tips geven??

Tot op t forum!

thuur

Frans, welkom op het forum! Meteen met foto, klasse!


Vwb je elektrisch raampje: klusje van niets, klik hier maar :P


Gr ;D

Robert68

Hallo Frans,
Ik las net dat je ab hebt ingebouwd? Kun je mij vertellen hoe? Ik heb al een set gekocht maar nadat ik het relais van de cv had gevonden kon ik niet zo gauw ontdekken hoe iuk er daadwerkelijk bijkon. Bij voorbaat dank.

kasper2

he frip ook welkom op deze site en veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers gr kasper 2 easy ryder  ;D ;D